Remsensor kapot

Plaats reactie
LonnekeJaeqx
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2021, 19:35
Locatie: Rotterdam
Merk SP: St5
Km-stand: 500

Sinds een week of 6 de stomer ST5.. nadat deze al 3 weken weg is geweest omdat we gelijk al een lekke achterband hadden moet mijn partner nu iedere keer als hij de rem al aantikt stoppen omdat er iets met de remsensor is. Hebben meer mensen zo snel al klachten over de Stromer st5? Want als dit een voorbode is ruil ik hem dit jaar weer in en gaat er een flinke klacht uit naar Stromer!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

3 weken voor het herstellen van een lekke band ? ... :ai

Heb je die ST5 bij een fietsenverkoper gekocht of bij een fietsenmaker ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LonnekeJaeqx schreef: 30 nov 2021, 18:34 Hebben meer mensen zo snel al klachten over de Stromer st5? Want als dit een voorbode is ruil ik hem dit jaar weer in en gaat er een flinke klacht uit naar Stromer!
Ik denk dat er vooral een flinke klacht naar jouw FM moet. Drie weken over het plakken van een band?!

Wat is er voor "iets" met de remsensor?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

LonnekeJaeqx schreef: 30 nov 2021, 18:34 Sinds een week of 6 de stomer ST5.. nadat deze al 3 weken weg is geweest omdat we gelijk al een lekke achterband hadden moet mijn partner nu iedere keer als hij de rem al aantikt stoppen omdat er iets met de remsensor is. Hebben meer mensen zo snel al klachten over de Stromer st5? Want als dit een voorbode is ruil ik hem dit jaar weer in en gaat er een flinke klacht uit naar Stromer!
Had ik ook in de beginfase...De schakelaar(contactje) in de remhendel staat vanuit de fabriek nogal scherp afgesteld, je FM kan die eenvoudig bijstellen waardoor dat prob.verholpen zou moeten zijn . Natuurlijk kan in het slechtste geval de schakelaar stuk zijn .Maar 3weken voor een lekke band....ik zou uitkijken naar een ander FM. of anders een goede pechverhelping afsluiten .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
LonnekeJaeqx
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2021, 19:35
Locatie: Rotterdam
Merk SP: St5
Km-stand: 500

Bedankt voor de reacties! FM zit in Deventer winkel Riesewijk en krijgt over het algemeen goede recensies. Echter wonen wij in Rotterdam en zijn de wachttijden bij bijvoorbeeld fietsenwinkel (waar wij de fiets gekocht hebben) ook echt eindeloos lang. Helaas reageert FM Deventer nu helemaal niet meer! Het "iets" met de rem.. als je remt geeft deze een foutmelding "remsensoren kunnen niet gedetecteerd worden". Dit probleem is pas ontstaan nadat ze de achterband dus vervangen hebben.. Nogmaals dank ik dacht al dat ik een zeikerd was.. maar we balen zo enorm want je zit je heel het weekend te verheugen dat je lekker op de fiets naar het werk kan maar het is tot nu toe teleurstelling op teleurstelling als je na 5 min terug naar huis moet omdat er iedere keer wel iets niet goed is met de fiets! En ik vind een dikke 8000 euro toch behoorlijk veel geld voor een fiets die meer stilstaat dat rijdt :bn:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LonnekeJaeqx schreef: 06 dec 2021, 20:28 Het "iets" met de rem.. als je remt geeft deze een foutmelding "remsensoren kunnen niet gedetecteerd worden". Dit probleem is pas ontstaan nadat ze de achterband dus vervangen hebben..
Daar kan eigenlijk geen causaal verband zijn; de remsensor zit in de remhendel en de sensorkabel gaat vanuit de hendel via je stuur en het balhoofd meteen de OMNI in. De remsensor en -kabel bevinden zich dus helemaal niet in de buurt van het achterwiel.

Waarschijnlijk zit er een connectortje los, of je hebt kabelbreuk, of de remsensor moet weer gangbaar worden gemaakt. Misschien is er tijdens transport naar of van de FM iets gebeurd?

LonnekeJaeqx schreef: 06 dec 2021, 20:28 FM zit in Deventer winkel Riesewijk en krijgt over het algemeen goede recensies. Echter wonen wij in Rotterdam en zijn de wachttijden bij bijvoorbeeld fietsenwinkel (waar wij de fiets gekocht hebben) ook echt eindeloos lang. Helaas reageert FM Deventer nu helemaal niet meer!
Dan bel je ze even. Maar waarschijnlijk zeggen zij hetzelfde.

Heeft Riesewijk je Stromer 'geadopteerd' en nemen ze dientengevolge ook de garantie over van fw.nl? Of hebben ze alleen je band geplakt?

Voor garantie moet je in beginsel namelijk zijn bij de winkel waar je je Stromer hebt gekocht. (En eerlijk is eerlijk, ik zou persoonlijk geen 8k voor een complexe machine uitgeven bij een dozenschuiver zoals fw.nl.) Nou snap ik wel dat je bij Riesewijk aanklopt als het probleem zich voordoet sinds het plakken van de band, maar het probleem kán niet door het plakken van de band (of uitnemen van het achterwiel) zijn ontstaan.


Hopelijk kan Riesewijk je toch verder helpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie