Accu valt van 17% naar 0% en dan later weer terug

mrstrom

ja maar goed. Het blijft ruk dat Stromer niks doet als je een accu met slechte cel(len) hebt.

Het valt mij erg tegen en grote kans dat ik de SP er toch maar uitgooi. De fiets staat nu al een week bij de dealer en ik hoor bv. weer niks.

Stromer doet als merk of ze super goed zijn, maar als je wat hebt dan is het stil. Fiets voor de prijs van een auto maar als het tegen zit zegt de dealer, ja ik ben maar een fietsenmaker, ik weet het ook niet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je dealer is een prutser die onvoldoende kennis in huis heeft om een Stromer te servicen. Dat is al eerder in dit topic gebleken en daar kan Stromer vrij weinig aan doen.

Ga gewoon met die accu naar een revisiebedrijf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 13 jan 2022, 13:12 Je dealer is een prutser die onvoldoende kennis in huis heeft om een Stromer te servicen. Dat is al eerder in dit topic gebleken en daar kan Stromer vrij weinig aan doen.

Ga gewoon met die accu naar een revisiebedrijf.
Stromer support deze dealer he, en zegt dat ze niks mogen doen. Daarnaast is de dealer niet zo handig, ze kunnen niet eens een ketting goed erom leggen tja.


Dat gaat niet is accu met 4 schroefjes. Weet jij er eentje die dat kan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De support van Stromer zal inderdaad niet zo ver gaan dat ze jouw FM leren hoe ze een fietsketting moeten omleggen. Ik vraag me überhaupt af wat jouw FM nu met je Stromer aan het doen is. (Niks, vermoed ik.)

Het beleid van Stromer m.b.t. defecte accu's is wat het is. Kun je over op je kop gaan staan, het wordt er niet anders van tenzij je doorpakt en een jurist op de FM afstuurt.

Hier nog een tip die je zou kunnen proberen v.w.b. accu-revisie:

https://www.speedpedelecreview.com/view ... 24#p108324

Zelf zo her en der je licht op steken kan natuurlijk ook geen kwaad.


Als je er echt helemaal klaar mee bent (en dat blijkt eigenlijk uit al je posts); accu revisie proberen of bij je FM via de juridische weg proberen om een oplossing voor de accu te forceren, en daarna je Stromer verkopen. Soms is het beter om de pleister er gewoon snel vanaf te trekken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Tsja ………..
Er zijn van die momenten dat je perse je gelijk wilt behalen.
Uiteindelijk schiet je er helemaal niks mee op.
In dit geval gaat reparatie of vervanging van accu door Stromer een hele beproeving worden en ondertussen loopt de kostenteller gewoon door.
Aan het eind geen enkele zekerheid over het resultaat.

Misschien is het beter om enig verlies te accepteren en door onderhandelen dit verlies proberen te minimaliseren.
- Nieuwe accu kopen voor de oude fiets en weer lekker doorfietsen.
Bekijken of reparatie van defecte accu mogelijk is (no cure, no pay)
- Nieuwe SP kopen en je huidige fiets met defecte accu inruilen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SpeedPAT schreef: 13 jan 2022, 22:39 Misschien is het beter om enig verlies te accepteren en door onderhandelen dit verlies proberen te minimaliseren.
- Nieuwe accu kopen voor de oude fiets en weer lekker doorfietsen.
Bekijken of reparatie van defecte accu mogelijk is (no cure, no pay)
- Nieuwe SP kopen en je huidige fiets met defecte accu inruilen.
Ja, eens. Ook dat zijn reële opties. Het is inderdaad maar net hoeveel tijd en energie iemand erin wil (en kan) steken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 13 jan 2022, 22:42
SpeedPAT schreef: 13 jan 2022, 22:39 Misschien is het beter om enig verlies te accepteren en door onderhandelen dit verlies proberen te minimaliseren.
- Nieuwe accu kopen voor de oude fiets en weer lekker doorfietsen.
Bekijken of reparatie van defecte accu mogelijk is (no cure, no pay)
- Nieuwe SP kopen en je huidige fiets met defecte accu inruilen.
Ja, eens. Ook dat zijn reële opties. Het is inderdaad maar net hoeveel tijd en energie iemand erin wil (en kan) steken.

Ja tijd te kort, veel drukte met gezondheid en werk.
De controler is nu ook kapot zeggen ze. Dat is dus gebeurt nadat zij de accu hebben gecheckt.
Dus nu andere accu en controler nodig. Jammer joh.

Ik ga me nog even bezinnen, maar SP-gevoel is wel weg zo. fiets van ff ruim 3jr oud en 12k.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je geen garantieverlenging afgesloten ? :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Golvas schreef: 14 jan 2022, 13:42 Heb je geen garantieverlenging afgesloten ? :ai
Nee, en daar valt dit sowieso buiten zeggen ze. Had dus niks geholpen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een garantieverlenging bij Cargarantie kost 1/3e van een garantieverlenging bij Stromer en geeft bovendien een ruimere dekking ... controller en batterij (mits afschrijving) valt onder de garantie bij Cargarantie, een gemiste kans dus.

- https://www.speedpedelecreview.com/view ... =16&t=3356

- https://www.speedpedelecreview.com/view ... =17&t=4428
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie