Accu valt van 17% naar 0% en dan later weer terug

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Golvas schreef: 14 jan 2022, 15:35 Een garantieverlenging bij Cargarantie kost 1/3e van een garantieverlenging bij Stromer en geeft bovendien een ruimere dekking ... controller en batterij (mits afschrijving) valt onder de garantie bij Cargarantie, een gemiste kans dus.

- https://www.speedpedelecreview.com/view ... =16&t=3356

- https://www.speedpedelecreview.com/view ... =17&t=4428
+1
Maar spijtig dat er nog steeds (teveel )uitval is wat betreft bedrijfszekerheid bij Stromer. Je zal maar pech hebben .....
Dit heb ik ook aangegeven in de vragenlijst die Stromer deze week doorstuurde, hopelijk doen ze iets met deze enquête .....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
mrstrom

Kleine update: De dealer gaat niks voor mij doen, ik moet het met Stromer maar uitzoeken.

De fiets valt nu uit rond de 25-30 procent. Dan dus geen ondersteuning meer en als je tussen de autos rijdt is het dus niet veilig. Stromer policy is ja dat hoort bij een fiets van 3jaar oud en 12k km. 12k wordt gezien als onwijs veel km's en dus einde levensduur. Dus dat zegt wel wat over hun beleving van een SP.

Enige wat rest is een goede brief evt. met advocaat die kant op. Ik snap dat ze een nieuwe accu niet hoeven te schenken, maar dat je fiets na 3jaar gebruik onveilig is, is wel Stromer aan te rekenen mijn inziens.

Mijn tweede probleem:
Dat de dealer mijn Omni heeft gesloopt is ook jammer joh. Ik bracht de feits met alles werkend, zij checken de accu en als ik thuis komt werkt het opladen in de fiets niet meer. Schijnt heel toevallig te zijn, maar verder mijn probleem.
Enige geluk bij de dealer is, is dat de betreffende monteur weg is, dus dat kan alleen maar beter gaan.
Levertijd Omni 4 tot 5 maanden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

OMNI C op voorraad, zowel nieuw als gebruikt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Golvas schreef: 13 feb 2022, 11:48 OMNI C op voorraad, zowel nieuw als gebruikt.
Super dank je wel!.... Dealer vraagt 660 ex. montage.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dan wil ik je graag nog eventjes (uit eigen ervaring, recent ook nog een aankoop gedaan) meegeven dat die prijzen zelfs nog lichtjes bespreekbaar zijn ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

mrstrom schreef: 13 feb 2022, 11:29 Stromer policy is ja dat hoort bij een fiets van 3jaar oud en 12k km. 12k wordt gezien als onwijs veel km's en dus einde levensduur. Dus dat zegt wel wat over hun beleving van een SP.
Is dat het antwoord van Stromer zelf? Lijkt me wel heel straf. Die afstand halen sommigen op een dik jaar. Iemand wil je snel afschepen. Als het echt een alternatief voor een auto wil zijn, dan mag je toch verwachten dat je (mits jaarlijks onderhoud) gemakkelijk 50000km moet kunnen halen. Een akku zou langer dan 2 jaar moeten meegaan en wanneer de capaciteit te laag geworden is, zou er een inruilprogramma moeten zijn waarbij je bij inlevering korting krijgt op een nieuwe. (Of bestaat dit al?)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Accu is buiten garantie, dus Stromer zegt nee. Dat is keihard balen, maar niet meeeeega vreemd.

Accu gaat defect buiten garantie, maar binnen de te verwachten economische levensduur, echter de dealer geeft nul op rekest. (De dealer bleek in dit geval al een eersteklas prutser, dus daar valt sowieso weinig van te verwachten.)

De accu is niet versleten door degeneratie zoals de dealer stelt op basis van de km-stand. De hoge SOH spreekt dat tegen (en zóveel is 12k nou ook weer niet). Slijtage heeft hier niets mee van doen. De accu is defect gegaan. Botte pech, maar (naar mijn mening tenminste) wel binnen de te verwachten economische levensduur van zo'n accu.


Volgende logische actie: jurist laten uitzoeken wat je zakelijke rechten zijn (aangezien deze Stromer zakelijk is aangeschaft) m.b.t. het conformiteitsbeginsel en indien mogelijk de dealer manen tot een correct voorstel/oplossing, b.v. levering van een nieuwe accu met korting, waarbij je het aantal jaren dat je de accu probleemloos hebt kunnen gebruiken in ogenschouw neemt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

JDNY schreef: 13 feb 2022, 19:45
mrstrom schreef: 13 feb 2022, 11:29 Stromer policy is ja dat hoort bij een fiets van 3jaar oud en 12k km. 12k wordt gezien als onwijs veel km's en dus einde levensduur. Dus dat zegt wel wat over hun beleving van een SP.
Is dat het antwoord van Stromer zelf? Lijkt me wel heel straf. Die afstand halen sommigen op een dik jaar. Iemand wil je snel afschepen. Als het echt een alternatief voor een auto wil zijn, dan mag je toch verwachten dat je (mits jaarlijks onderhoud) gemakkelijk 50000km moet kunnen halen. Een akku zou langer dan 2 jaar moeten meegaan en wanneer de capaciteit te laag geworden is, zou er een inruilprogramma moeten zijn waarbij je bij inlevering korting krijgt op een nieuwe. (Of bestaat dit al?)
Dat is het antwoord van Stromer via de Dealer geuit. Wat stromer letterlijk gezegd heeft weet ik niet.
mrstrom

Stromeur schreef: 13 feb 2022, 22:03 Accu is buiten garantie, dus Stromer zegt nee. Dat is keihard balen, maar niet meeeeega vreemd.

Accu gaat defect buiten garantie, maar binnen de te verwachten economische levensduur, echter de dealer geeft nul op rekest. (De dealer bleek in dit geval al een eersteklas prutser, dus daar valt sowieso weinig van te verwachten.)

De accu is niet versleten door degeneratie zoals de dealer stelt op basis van de km-stand. De hoge SOH spreekt dat tegen (en zóveel is 12k nou ook weer niet). Slijtage heeft hier niets mee van doen. De accu is defect gegaan. Botte pech, maar (naar mijn mening tenminste) wel binnen de te verwachten economische levensduur van zo'n accu.


Volgende logische actie: jurist laten uitzoeken wat je zakelijke rechten zijn (aangezien deze Stromer zakelijk is aangeschaft) m.b.t. het conformiteitsbeginsel en indien mogelijk de dealer manen tot een correct voorstel/oplossing, b.v. levering van een nieuwe accu met korting, waarbij je het aantal jaren dat je de accu probleemloos hebt kunnen gebruiken in ogenschouw neemt.
Goede samenvatting. Aanvulling: De accu is niet alleen gedegradeerd zoals je zou verwachten, maar veel erger namelijk. En de accu/fiets valt uit, dus als je 45km/u tussen de auto's rijdt valt de fiets in 1 keer uit (van 30% naar 0% in eens). Stromer zet daarmee dus een onveilig product in de markt.

En een advocaat klinkt leuk maar dat kost 300euro/uur oid. Op een bedraag van 1000euro (ex.btw en 50/50 bemiddeling?) doet dat niet veel. Er leeft wel een gevoel dat het vrij onredelijk is van Stromer, of dat terecht is weet ik niet. Maar om mijn fiets nu in te ruilen voor een nieuwe stromer, dat voelt ook niet goed.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

mrstrom schreef: 14 feb 2022, 08:17
Stromeur schreef: 13 feb 2022, 22:03 Accu is buiten garantie, dus Stromer zegt nee. Dat is keihard balen, maar niet meeeeega vreemd.

Accu gaat defect buiten garantie, maar binnen de te verwachten economische levensduur, echter de dealer geeft nul op rekest. (De dealer bleek in dit geval al een eersteklas prutser, dus daar valt sowieso weinig van te verwachten.)

De accu is niet versleten door degeneratie zoals de dealer stelt op basis van de km-stand. De hoge SOH spreekt dat tegen (en zóveel is 12k nou ook weer niet). Slijtage heeft hier niets mee van doen. De accu is defect gegaan. Botte pech, maar (naar mijn mening tenminste) wel binnen de te verwachten economische levensduur van zo'n accu.


Volgende logische actie: jurist laten uitzoeken wat je zakelijke rechten zijn (aangezien deze Stromer zakelijk is aangeschaft) m.b.t. het conformiteitsbeginsel en indien mogelijk de dealer manen tot een correct voorstel/oplossing, b.v. levering van een nieuwe accu met korting, waarbij je het aantal jaren dat je de accu probleemloos hebt kunnen gebruiken in ogenschouw neemt.
Goede samenvatting. Aanvulling: De accu is niet alleen gedegradeerd zoals je zou verwachten, maar veel erger namelijk. En de accu/fiets valt uit, dus als je 45km/u tussen de auto's rijdt valt de fiets in 1 keer uit (van 30% naar 0% in eens). Stromer zet daarmee dus een onveilig product in de markt.

En een advocaat klinkt leuk maar dat kost 300euro/uur oid. Op een bedraag van 1000euro (ex.btw en 50/50 bemiddeling?) doet dat niet veel. Er leeft wel een gevoel dat het vrij onredelijk is van Stromer, of dat terecht is weet ik niet. Maar om mijn fiets nu in te ruilen voor een nieuwe stromer, dat voelt ook niet goed.
Nogmaals het bewijs hoe het zit met een heleboel dealers die enkel verkopen en bij problemen knoeien dat het een lust is,..... Koop bij een dealer die hier goed uit de verf komt en laat service voorgaan op prijs en afstand. Ik kon kopen bij een dealer op amper 5km ,ben eentje gaan halen op meer dan 20 km en nog geen dag beklaagd....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie