Stromer op vakantiebestemming

Plaats reactie
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Zonet terug van een weekje Valencia. In deze grote stad zijn er al heel wat mogelijkheden om je te verplaatsen met de fiets. Vooral de laatste jaren wordt er geïnvesteerd in de fietsinfrastructuur. :ay Dat is iets waar ze in België nog al te vaak niet van gehoord hebben. Je ziet dus al heel wat Spanjaarden (en toeristen) op de fiets passeren. Ik zag echter geen enkele elektrische fiets. Dus ook geen Stromer(s) 'gespot'.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vermoed dat wij als Noord-Europese toeristen de speed pedelecs naar Zuid-Europa gaan brengen. Op Facebook heb ik foto's gezien van Stromerende stellen in o.a. Frankrijk en Spanje, fietstasjes erop of erachter en karren maar!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Stromeur schreef: 11 jul 2017, 22:43 Ik vermoed dat wij als Noord-Europese toeristen de speed pedelecs naar Zuid-Europa gaan brengen. Op Facebook heb ik foto's gezien van Stromerende stellen in o.a. Frankrijk en Spanje, fietstasjes erop of erachter en karren maar!
Over karren gesproken...wellicht iets off topic 😜
Zou een hondenkar (doggy ride) erachter kunnen?
Zit normaliter aan de as geschroefd, maar zie op mijnst1x weinig mogelijkheden..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Calimero,

het kan zeker.

Bedenk wel even of het mag.
https://www.stromerbike.com/fileadmin/u ... afiken.pdf
Check even pagina 5; daar staat dat karretjes verboden zijn.
Maar ik zie hier ook iemand met een Riese & Muller SP voorbij-sjeesen met een voor+achterzitje op de fiets met de kleinen er in.....

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Calimero schreef: 12 jul 2017, 09:19 Over karren gesproken...wellicht iets off topic 😜
Zou een hondenkar (doggy ride) erachter kunnen?
Zit normaliter aan de as geschroefd, maar zie op mijnst1x weinig mogelijkheden..
Er moet wel eea mogelijk zijn, die ook deze mensen met hun hond achter de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Ja idd... ga ik toch eens onderzoeken.. Thx!
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Lomito

Net terug van een weekje Rome, als korte pauze in de verbouwing van het huis en dat was ook echt nodig want na 2 maanden bouwvakker spelen gaat de vermoeiing aardig aantikken. Rome is voor fietsers weinig interessant, de wegen zijn deplorabel, net zoals heel Rome stukkapot is. Maar zelfs dan is het een heerlijke stad als je een beetje van geschiedenis, cultuur en architectuur houdt.

Voor mij was het Pantheon een hoogtepunt, rond gebouw met een koepel van ongewapend beton en metselwerk (!!!) met een diameter van 43,3 meter en een hoogte van eveneens 43,3 meter. De top van de koepel is voor zien van een oculus, een ronde opening van 8,7 meter die ook echt open is zodat regen gewoon vrij spel heeft IN het gebouw.

Het regenwater wordt afgevoerd via een eveneens koepelvormige begane grond, als je in de tempel loopt voel je dat de vloer licht oploopt naar het midden. Langs de wanden verzamelt het water zich en wordt daar afgevoerd via kleine gaten in de vloer. In een nis vond ik een elektrisch oplaadbare schrob/dweilmachine om de vloer snel droog te kunnen maken na een regenbui...
Pantheon.jpg
Pantheon.jpg (1.16 MiB) 3966 keer bekeken
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik zag wel veel elektrisch geholpen ATB's in de gorge du Tarn. En ik maar zweten....lekkrrrrrr.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie