Het grote fiets ik er door of niet topic

Gebruikersavatar
KIM
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:11

FreddyH schreef: 10 dec 2019, 19:21 Zijn er ski brillen voor brildragers? En heb je met een ski bril last van condensvorming?
Ski brillen zijn bijna altijd voorzien van dubbel glas en zgn "Fogstop". Je moet het wel heel bont maken om deze te laten beslaan.
Nadeel is wel dat als ze 1x beslaan dit vrij lastig weg is te krijgen.
ST1 X 2019
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

FreddyH schreef: 10 dec 2019, 19:21 Zijn er ski brillen voor brildragers? En heb je met een ski bril last van condensvorming?
Ja, die zijn er, vaak hebben die de toevoeging OTG (over the glasses) als ik me niet vergis. Heb er zelf ook een, maar die gaat pas op bij -/-10 ofzo. Is puur tegen de kou op de ogen, Gewoon een goedkope van de Decathlon. Niet pas gaan kopen midden in de winter, want dan zoek je je een ongeluk naar een (betaalbare) skibril. Of hou ibood een beetje in de gaten.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt allemaal, binnenkort maar eens langs de Decathlon fietsen dus :cool2:
Ik zag dat ze voor 10 Euro een bril hebben met gele lens en voor 60 Euro een fotochromatische versie met gele lens, beide hebben "dubbelglas" en ruimte voor een bril. Top!
Fotochromatisch is wel fijn, dat heb ik nu op mijn gewone fietsbril ook. Alleen die beslaat dus als een idioot met koud of vochtig weer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

marco-hlv schreef: 11 dec 2019, 13:11
FreddyH schreef: 10 dec 2019, 19:21 Zijn er ski brillen voor brildragers? En heb je met een ski bril last van condensvorming?
Ja, die zijn er, vaak hebben die de toevoeging OTG (over the glasses) als ik me niet vergis. Heb er zelf ook een, maar die gaat pas op bij -/-10 ofzo. Is puur tegen de kou op de ogen, Gewoon een goedkope van de Decathlon. Niet pas gaan kopen midden in de winter, want dan zoek je je een ongeluk naar een (betaalbare) skibril. Of hou ibood een beetje in de gaten.
Ik heb een skibril over......ooit gekocht voor in mijn DF. Ik dacht er veilig mee door te kunnen fietsen op hoge snelheid in de hagel en sneeuw maar dat viel erg tegen; de liefhebber mag hem ophalen :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt voor het aanbod, maar da's een flink stuk fietsen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
ocra

Voor mij toer ski avonturen heb ik inzet geval voor in de bril. Superrelaxt.
https://www.mijnsportbrilshop.nl/goggle ... sbril.html

Moet je wel vaker gebruiken voor die prijs. Je kan ook rekening houden welke je koopt zidat je bril er gewoon in past.
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Je gelooft het niet!
https://vrtnws.be/p.kQQVJQxBD
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:roll:
Je had maar 1 taak :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Zelfs als die wel in de goede richting hadden gelegen dan was het totaal ongeschikt geweest voor de harde smalle banden van een fiets. Die dingen zijn nog erger als tegels!
Wil je afwatering door het oppervlak van een fietspad dan zul je zoab moeten gebruiken. Maar beter is het om de afwatering langs het fietspad te doen want dan spoelt het zout er in de winter ook niet zo snel af.
Plaats reactie