Mechelen - Antwerpen per Stromer?

LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Vraag voor de verschillende mensen die in Antwerpen werkzaam zijn: is die F1 route tussen Mechelen en Antwerpen goed aangeduid? En zijn er in de binnenstad van Antwerpen banen die aan te raden of af te raden zijn?
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Waar moet je zijn in Antwerpen?
de fiesostrade is voor mij veel te druk, ik vind het zelfs gevaarlijk als je sneller dan 30km/u fietst vanaf mortsel
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

BadPritt schreef: 04 jul 2018, 23:29 Waar moet je zijn in Antwerpen?
Ik moet in het centrum zijn - universiteitswijk. Ik ga er nu aan beginnen se.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ik fiets Antwerpen <-> Mechelen al 2 jaar met speed pedelec en vanaf vandaag met de Stromer.

Ja, bij Mortsel kan het wat druk zijn, dat is zeker waar. En het stukje van Mortsel Oude God tot aan de Deurnsestraat is heel smal en twee richtingen.
De rest van de route valt goed mee. Het is 'redelijk' aangegeven, je moet hier en daar weer de spoorweg over, daar moet je even opletten. In feite volg je de hele weg de spoorlijn, maar soms rij je links, en soms rechts van het spoor.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Dankje voor de reacties - ben net terug en die F1 is best OK.
Ik zal wel wat pedelecs vlammen aan een redelijke snelheid op hele smalle stukjes - ik wens ze een goede engelbewaarder.
Ik reed ook tussen Kampenhout sas en Mechelen.... dit is geen fietssnelweg, maar wel een zalig stukje.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Best ok is idd een goede omschrijving..
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ben wel benieuwd wat je precies bedoelt: ook op de smalle stukjes bv lang het spoor in Mortsel rij ik ook rond/ boven de 40 ALS HET KAN, als er niemand voor me zit.
Ik rij uiteraard niet met 40 een andere fietser voorbij maar als het fietspad vrij is, waarom niet?
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Bas van Dijk schreef: 05 jul 2018, 23:54 Ben wel benieuwd wat je precies bedoelt: ook op de smalle stukjes bv lang het spoor in Mortsel rij ik ook rond/ boven de 40 ALS HET KAN, als er niemand voor me zit.
Ik rij uiteraard niet met 40 een andere fietser voorbij maar als het fietspad vrij is, waarom niet?
Inderdaad even verduidelijken: we spreken over gisteren omstreeks 18u30; een druk moment op die weg met continu tweerichtingsverkeer. Op dat moment zag ik pedelecs letterlijk slalommen tussen de andere fietsers door. Daarenboven heeft dat stuk van het parcours een aantal 'blinde bochten', zeker wanneer je de spoorwegbruggen over gaat en de autobaan kruist, of onder een station passeert (ik ben vergeten welk station dat was). Daar zag ik enkele staaltjes van 'als dit maar goed afloopt'.

Ik begin stilaan te begrijpen dat de fietssnelwegen F1 en F3 stilaan de bijnaam 'machostrade' beginnen te krijgen. Dat is een term die oorspronkelijk van de klimaatbewegingen komt omdat ze merken dat 'mama nog steeds de kinderen met de wagen voor de schoolpoort afzet, terwijl papa met de koersfiets de fietsostrade onveilig maakt voor traag verkeer en kinderfietsen. Ik vind dat persoonlijk iets om over na te denken. Fietsetiquette of een gedragscode is misschien een goed idee,... al valt het allemaal samen te vatten in één zin: 'Doe normaal en breng anderen niet in gevaar'. ;-)

Maar ik ben het met je eens: als er niemand voor je rijdt dan peer je toch gewoon aan 40+ door. Dat is trouwens de bedenking die ik me maakte wanneer ik tussen Mechelen en Kampenhout Sas fietste: 'Ha, dìt is dus wat die Hollanders bedoelen wanneer ze het hebben over lekker stromeren! Nù snap ik het!'
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik ben zelf van Mechelen hoe rij je nu naar de fietsostrade? De leukste route is zoiezo de vaart blijven volgen van kampenhout helemaal naar het zennegat en dan de blauwe bruggen over. Kan je ook lekker stromeren :cool2:.

Toegegeven hier bij ons in de buurt is een stromer awesome met al die jaagpaden :cool2:
Plaats reactie