Limburg

Rapid
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 07:23

Ik ben aan het kijken om een SP vriendelijke route te maken tussen Scherpenheuvel-Zichem en Sint-Truiden. Ik gebruik Komoot om mijn routes te maken. Maar er zijn misschien mensen die ervaring hebben met mooie SP routes in de noord-oostelijke omgeving van Sint-Truiden?
Zonnekind
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 okt 2020, 13:54
Locatie: Heverlee
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 49450

Van Herk-de-Stad het fietsroutenetwerk richting Nieuwenhoven - Engelenbamp - Melveren - doorheen het Speelhof naar de Veemarkt in St-Truiden?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Mooie route :)
Doorheen het speelhof is nu niet echt speed-pedelec vriendelijk wegens veel wandelaars.

Kasteel Nieuwenhoven is in de zomer een mooie stop.

Je kunt ook snel richting het doorkijk kerkje in Borgloon raken.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Scherpenheuvel -> Kaggevinne -> Diest -> Webbekom -> Herk -> N716 naar Sint-Truiden
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Rapid
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 07:23

Golvas schreef: 13 mar 2021, 20:28 Scherpenheuvel -> Kaggevinne -> Diest -> Webbekom -> Herk -> N716 naar Sint-Truiden
Is waarschijnlijk de snelste, maar volgens mij niet de mooiste.
Ik kom vanuit Messelbroek, dus dacht ik via Zichem naar Diest, naar Halen en van daaruit via "den ijzeren weg" tot in Geetbets te rijden. Maar van daaruit is het voor mij wat zoeken om via een mooie en veilige weg naar NO van Sint-Truiden te rijden.
Ik kan ook via Scherpenheuvel naar Assent en dan naar Geetbets.... rijden. Maar ik ken daar totaal mijn weg niet en als ik er al eens kom met de racefiets, zijn het meestal wat slechtere betonwegen. :roll:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Met de SP geef ik de voorkeur aan de best berijdbare wegen / fietspaden ... niet altijd even makkelijk te vinden in ons landje. :ai
Rapid schreef: 15 mar 2021, 08:45 via "den ijzeren weg" tot in Geetbets
Mooi, maar strikt genomen mag je er niet op met de SP ... hou daar rekening mee.

Je zou de ijzeren weg kunnen volgen tot aan de Spar in Budingen en dan via Runkelen en Gorsem naar Sint-Truiden rijden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Rapid
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 07:23

Golvas schreef: 15 mar 2021, 09:02 Met de SP geef ik de voorkeur aan de best berijdbare wegen / fietspaden ... niet altijd even makkelijk te vinden in ons landje. :ai
Rapid schreef: 15 mar 2021, 08:45 via "den ijzeren weg" tot in Geetbets
Mooi, maar strikt genomen mag je er niet op met de SP ... hou daar rekening mee.

Je zou de ijzeren weg kunnen volgen tot aan de Spar in Budingen en dan via Runkelen en Gorsem naar Sint-Truiden rijden.
Spijtig te horen dat de Ijzeren weg nog steeds niet door SP mag gebruikt worden. Je zou denken dat alle fietssnelwegen toegankelijk zijn voor de SP. Is een beetje de omgekeerde wereld.
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Rapid schreef: 11 mar 2021, 13:49 Ik ben aan het kijken om een SP vriendelijke route te maken tussen Scherpenheuvel-Zichem en Sint-Truiden. Ik gebruik Komoot om mijn routes te maken. Maar er zijn misschien mensen die ervaring hebben met mooie SP routes in de noord-oostelijke omgeving van Sint-Truiden?
Is het de bedoeling deze route te gebruiken voor woon-werk verkeer of eerder recreatief ?
Zelf ken ik het gebied tussen Sint-Truiden en Scherpenheuvel ook niet zo goed, maar maak momenteel regelmatig wat tochtjes vanuit Sint-Truiden en kan misschien zelf ook eens zoek gaan naar de meest ideale route.
Voor mij is een SP-route een route waar ik snel kan rijden (liefst autoluw), niet teveel moet optrekken en zo weinig als mogelijk verkeerslichten. Maar ik weet niet welke uw eisen zijn betreffende een SP vriendelijke route.
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
Plaats reactie