Stromers in eigen regio (Mol, BE)

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Raf schreef: 19 jul 2019, 22:19 Hier een stromer rijder vanuit Arendonk ✌️✌️✌️ En fiets elke dag naar turnhout 11 km enkel werkverkeer. En wil hem ook inzetten om te gaan sporten 24 km enkel.
Welke batterij heb je? Indien je een blauwtje helemaal oprijdt op 48 km denk ik dat je te weinig inspanning levert om trainingseffect te hebben. Schakel de trapsensorgevoeligheid eens terug naar 50 of 60%, dan ga je zelf een beetje meer moeten meetrappen maar wel trainingseffect hebben.
Zelf doe ik nu 54 km enkel, trapsensor op 40%, ik heb de laatste weken 15-35% batterij over wanneer ik thuis aankom, Stromer Omni gemiddelde snelheid > 40 km/h.
Met mijn 500 km stromeren per week zie ik mijn prestaties op de koersfiets ook significant verbeteren. Ik rijd nu 2-3 km/h gemiddeld sneller met de racefiets dan me de voorbije 5 jaar ooit lukte...
Ben nu eens aan zien hoe ik da best aanpak mee de batterij, aangezien dat juist niet lukt op 1 lading’ en wil de laadbeurten toch een beetje beperken.
Ik denk dat het gezonder is om je batterij iedere keer op te laden dan ze verder leeg te rijden en dan volledig op te laden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Raf schreef: 19 jul 2019, 22:19 Hier een stromer rijder vanuit Arendonk ✌️✌️✌️ En fiets elke dag naar turnhout 11 km enkel werkverkeer. En wil hem ook inzetten om te gaan sporten 24 km enkel. Ben nu eens aan zien hoe ik da best aanpak mee de batterij, aangezien dat juist niet lukt op 1 lading’ en wil de laadbeurten toch een beetje beperken.
Raf,
Ik dacht gelezen te hebben dat je met een ST3 rondrijdt. Dan heb je allicht de blauwe of gele batterij. Daarmee moet je toch probleemloos 48 km kunnen rijden? Ik haal zelf makkelijk 50-55 km enkel uit de blauwe en daarbij rijd ik flinke stukken op stand 3. (enkel naar 1/2 in een drukkere omgeving of waar ik op de snelheid (30 km/u) moet letten).
Ik zou het even proberen 😊
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ligt aan je sport. Als je 2 uur gaat ijshockeyen of volleyballen dan is 24 km op standje 1 wellicht wat veel voor je bovenbenen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Raf
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2019, 13:25

Mercikes, ik ga het proberen op standje 2👍. Met de app moet ik nog wel beetje leren omgaan. En idd een goede opwarming voor t sporten. Ik ben nu trouwens vlugger met de fiets als mee de auto op het werk :cool2: :cool2: . Zeer tevreden over fiets na 1 week proberen. Al bijna Spijt da ik mee vakantie ga over 2 weken hihihi. Ik heb de blauwe en dus zwaarste batterij .
Plaats reactie