Stromer-ontmoetingen in het wild

Lomito

Niet te hard roepen, voor je het weet gaat ze daar controleren. Gisteren kwam ik op de F325 2 politiewagens tegen, 1 opvallend en 1 onopvallend (kleding blijft opvallen). Nu kunnen ze daar geweest zijn voor het redden van babygansjes of ander zinloos gedoe maar waarschijnlijker hebben ze hun dagquotum binnengeharkt met het bekeuren van speed pedelecs op het onverplichte fietssnelweg-pad. En die zijn daar uiteraard/terecht massaal aan te treffen dus gemakkelijk scoren...
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Eergisteren maarliefst 5 stromers tegen gekomen tussen den Haag en Rotterdam, 1 mede strom-afwaarts, 4 strom-opwaarts.
Als motorrijder steken we bij het tegenkomen van andere motorrijders even handje op, deed ik dus ook omdat ik het toch beetje zelfde idee vind en je tegenliggers makkelijk als stromer herkent.
Waar op de promotiefilmpjes van stromer alleen maar (glim) lachende gezichten te zien zijn, leek het wel alsof deze fietsers zonder zadel op hun zadelpen rondfietsten.
Mijn voorstel: ff handje omhoog en groeten, is toch leuk? Of ben ik een sentimentele ex-motorrijder?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Philipbo,
je hebt VOLLEDIG gelijk.

Lomito heb ik ontmoet toen die op afstand het piepen van de Stromer-rem hoorde. Alleen al van zo'n herkenning krijg ik een grijns.
En afgelopen weekend stond er in de wijk een nieuwe super-trotse St2-bezitter zijn bolide uit te leggen aan een straatgenoot. Hij bleek net van de dealer af te zijn gekomen met de eerste kilometers op de teller. En natuurlijk ben ik direct gestopt en heb ik hem gefeliciteerd. Ik vertelde van mijn dagelijkse Elst-Amersfoort enkeltje van 60 km en de straatgenoot in vol ongeloof achterlatend over de capaciteiten van Stromer. Die St2-bezitter glom nog harder......had natuurlijk niet voor niets een Stromer gekocht.

Mocht ik een collega-Stromer tegenkomen krijg die natuurlijk een thumbs-up o.i.d.
Gewoon volhouden.
Fiets ze, Reinout
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb regelmatig inpikkende fietsers aan mijn spatbord. Vind ik niet erg en motiveert me om er flink tegenaan te gaan. Krijg ook altijd een bedank je.

Hier in het Antwerpse vind je erg veel Stromer rijders/rijdsters maar nooit op een Step through...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

philipbo schreef: 29 jun 2017, 22:08 Eergisteren maarliefst 5 stromers tegen gekomen tussen den Haag en Rotterdam, 1 mede strom-afwaarts, 4 strom-opwaarts.
Als motorrijder steken we bij het tegenkomen van andere motorrijders even handje op, deed ik dus ook omdat ik het toch beetje zelfde idee vind en je tegenliggers makkelijk als stromer herkent.
Waar op de promotiefilmpjes van stromer alleen maar (glim) lachende gezichten te zien zijn, leek het wel alsof deze fietsers zonder zadel op hun zadelpen rondfietsten.
Mijn voorstel: ff handje omhoog en groeten, is toch leuk? Of ben ik een sentimentele ex-motorrijder?
Überhaupt leuk om naar andere sp'ers een groet te doen, maar krijg tot nu toe veel dn-etjes (dannietjes). Als oud ligfietser ben ik wel gewend altijd effe te groeten..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Lomito

Calimero schreef: 29 jun 2017, 23:19Überhaupt leuk om naar andere sp'ers een groet te doen, maar krijg tot nu toe veel dn-etjes (dannietjes). Als oud ligfietser ben ik wel gewend altijd effe te groeten.
Voor mij is het ook niet meer dan normaal om even contact te maken met en SP-er, alleen jammer dat het allemaal zo vluchtig is. Overigens denk ik niet dat de dannietjes als zodanig opgevat moeten worden, zeker niet voor 10:00 uur 's morgens en de caffeïne nog niet bij de neurotransmitters is gearriveerd. Voor nachtmensen zoals ik staat men gewoon op zombie-mode: lekker doortrappen met dikke mist in de hersenpan. En waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal voor ochtendmensen aan het eind van de dag.

Ik ben er wel achter dat de gemiddelde bestuurder van een speed pedelec een apart slag is, blijkbaar moet je een beetje gek zijn om op zo'n ding te rijden. Geen moeite mee...
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik zit me nu wel ernstig af te vragen of in de begintijd van de auto alle automobilisten ook naar elkaar zwaaiden tot er op een gegeven moment genoeg waren dat 't niet meer leuk was..
Lomito

NickV schreef: 30 jun 2017, 20:01 Ik zit me nu wel ernstig af te vragen of in de begintijd van de auto alle automobilisten ook naar elkaar zwaaiden tot er op een gegeven moment genoeg waren dat 't niet meer leuk was...
Het moet inderdaad wel een beetje exclusief blijven. Ook de plaats maak wel uit, in een drukke stad ga je niet zwaaien tenzij je iemand echt kent. Op het platteland is het sowieso al bijzonder als je iemand tegenkomt en zeker als dat een SP-er is. Ik heb dan ook nog niet veel dannietjes meegemaakt. Hier in het rivierenland heb ik het voordeel dat je meestal wel een paar minuten op een pontje moet wachten of in ieder geval enkele minuten stilstaat op een pontje en zo gelegenheid hebt om andere SP-ers te spreken.
Lomito

Vanavond een ontmoeting op het Rijnwaalpad ter hoogte van de A15 ca. 18:50uur met een Stromer-rijder (witte ST2). Even herkenning en groet uitgewisseld in de twee seconden dat er contact is.

Ik was op weg naar Nijmegen om samen met dochter (vakantiewerk in de stad) terug te rijden. Aangezien ik vroeg was ben ik omgereden via Elst en daar zag ik bij het station een popo staan. Sinds enkele maanden is de situatie daar gewijzigd, fietsers mogen rechtdoor via de fietstunnel, auto's en bromfietsen moeten via een lus aan de andere kant van het station onderlangs. Geen seconde getwijfeld en gewoon de fietstunnel genomen en daarna ook de fietspaden langs de Aamsestraat... :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap niet niet hoor. Hier in Noord-West Friesland nog altijd NUL Stromers tegen gekomen (oké eentje, maar die reed stapvoets in het centrum, was volgens mij een toerist). Ik krijg bijna zin om Stromer zelf eens te bellen om te vragen of ze hun fietsen überhaupt wel verkopen in mijn regio.

Ik heb nu al medelijden met de eerste Stromert die ik hier misschien ooit tegen ga komen. De spring ik in de nek en laat ik nooit meer gaan. En daar ga ik ook kwaad op worden: WTF took you so long?! :aq
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie