Route advies in Almere gevraagd

StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Vraagje aan de SP’ers die bekend zijn in Almere....

Wat is naar jullie idee de beste route van het Weerwater naar de brug bij Muiderberg? Ik heb dat nu een paar keer gedaan via het park en bos ten zuidoosten van de A6, maar vraag mij af of er een betere route is.

Graag jullie advies

Dank!
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je zou Henry eens kunnen vragen. Die kent de omgeving daar op zijn duimpje volgens mij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lamkram, GJF en AmPeer wonen ook in regio Almere.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Henry, Lamkram, GJF en Ampeer wonen allen al een heel eind richting de Hollandse brug. Vanaf de woonadressen van ons, ben je via goede brom-/fietspaden zo bij de Hollandse brug. Het probleem is alleen dat je van het weerwater dus eerst nog een stuk moet afleggen wil je bij ons komen.

Het weerwater is een redelijk groot water. Zoek je een route vanaf de kant van het Centrum van Almere Stad of vanaf de kant van de rijksweg A6?

Zelf ga ik 1x in de week naar het Van der valk restaurant ("social talk" met een kopje koffie en appelgebak). De route die ik daarvoor neem (vanaf mijn huis in de Literatuurwijk) vind ik verre van ideaal (fietspad door de Stedenwijk, onderlangs het Weerwater waar continue wordt gewerkt aan de infrastructuur vanwege de naderende Floriade). Terug ga ik vaak bovenlangs (dus via het Centrum van Almere Stad).

Er ligt een prachtig mooi fietspad vlak langs het spoor. Dit fietspad loopt vanaf de Hollandse brug helemaal door naar Almere Buiten. Het nadeel van dit fietspad is dat speed pedelecs er officieel niet op mogen fietsen.

Zoals je weet moeten speed pedelecs in Almere op de rijbaan. Ik ben op de enkele keer dat ik op de rijbaan in Almere rijd eerlijk gezegd nog nooit 1 andere speed pedelec tegengekomen. Op de dreven in Almere mag je maximaal 50 km/uur, maar men rijdt er stevig door. Via de dreven rijd je enorm om, of anders gezegd: via de fietspaden rijd je de kortste route.

Als ik de route onderlangs het weerwater zou moeten nemen, dan zou ik om bij de Hollandse brug te komen de fietspaden pakken die "links van de rijksweg A6" liggen. Uiteindelijk kom je dan via het Kromslootpark aan bij de Hollandse brug. Nadeel is wel dat je op geen van die fietspaden officieel mag fietsen. Pas vlak voor de Hollandse brug gaat het fietspad over in een gecombineerd brom-/fietspad. Het fietspad aan de rechterkant van de A6 gaat veel eerder over van een fietspad in een gecombineerd brom-/fietspad. Om die reden loont het wellicht om het fietspad langs het spoor te nemen.
Witte ST3 van maart 2019
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Dank je wel @Henri. Ik moet naast Van der Valk zijn. Tot dusver dus ook steeds via Kromslootpark en de fietpaden links (zuidoost) van de A6. Langs het spoor zal ik binnenkort ‘ns proberen.

Op de dreven zal ik in Almere niet gaan rijden, dat lijkt me een hachelijk avontuur. Dan maar een prent!
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Woon ook in Almere en neem altijd spoorbaanpad vanaf Muziekwijk door Literatuurwijk en Poort richting A'dam.. Is volgens mij toegestaan, zie ook "gele" scooters langskomen en van die mini-autootjes. Borden zijn ook met brommerteken. Alleen goed opletten bij kruising bij bouwplaats in Poort, daar kunnen auto's je vaak slecht zien aankomen. Verder prima Stromeren op dat stuk.

Spoorbaanpad door Almere Centrum is minder geschikt, drukker en veel kruisingen.
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Correctie op bovenstaande.

Nog even gecontroleerd, borden hebben toch geen brommersymbool op spoorbaanpad dus is officieel illegaal voor Stromers. Maar zo lang er niet gehandhaafd wordt op 50 km snelheid op de 4-baansdreven in Almere en auto's daar met gemiddeld 70 km over scheuren zie ze me daar niet op mijn Stromer. Prima chirurgen in het Flevoziekenhuis, maar ik bezoek ze liever niet.
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Metdestroommee schreef: 19 dec 2020, 08:49 Correctie op bovenstaande.

Nog even gecontroleerd, borden hebben toch geen brommersymbool op spoorbaanpad dus is officieel illegaal voor Stromers. Maar zo lang er niet gehandhaafd wordt op 50 km snelheid op de 4-baansdreven in Almere en auto's daar met gemiddeld 70 km over scheuren zie ze me daar niet op mijn Stromer. Prima chirurgen in het Flevoziekenhuis, maar ik bezoek ze liever niet.
Klopt niet altijd hoor een bevriend "fiets stelletje" is daar twee jaar geleden meerder malen de rijbaan op getrapt en verbaliseert door politie met hun 45 km/uur 3 wielige HP Scorpion's dit vonden zij zo gevaarlijk dat zij de motorisering er af hebben laten halen en uiteindelijk hun dure fietsen met veel verlies verkocht hebben echt te gek voor woorden dit is ook in Lelystad denk ik deze steden zijn niet geschikt voor een SP onder de huidige omstandigheden en regelgeving :cry:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zijn dat die mensen die ook filmpjes hebben gepubliceerd van hoe automobilisten reageren op hun aanwezigheid op de rijbaan? Daar heb ik weleens het één en ander van gezien (niet best).

Gave dingen, die high speed driewielers, maar je zit zo laag dat het er inderdaad alleen maar gevaarlijker op wordt op de rijbaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Yep......ik voel mij op de SP en racefiets veel veiliger dan voorheen in de Quest of DF.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie