Route advies in Almere gevraagd

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Een update over het Spoorbaanpad in Almere.

Vandaag na een recreatief ritje op het Spoorbaanpad in Almere (langs het bedrijventerrein van de Muziekwijk) door een verdekt opgestelde agent :aq staande gehouden. Hij kwam gelijk met de mededeling dat er niet wordt gewaarschuwd en dat ik dus een proces verbaal kon verwachten. Ook wist hij me precies te vertellen waar het gecombineerde brom-/fietspad over ging in een fietspad. Omdat ik me van "de domme" hield, zou hij het voor alle zekerheid nog even ter plekke gaan controleren. :D

De "oogst" na ruim 21.000 kms (niet allemaal over fietspaden) staat nu op 1 bekeuring (ik ga er van uit dat de brave agent zijn belofte aan mij nakomt).

Op vrijdag 19 februari werd op de site van Omroep Flevoland nog melding gemaakt dat de gemeente Almere de zogenoemde speedpedelec wil toelaten op fietspaden. "De speedpedelec wordt landelijk sinds 2017 als bromfiets beschouwd. Dit betekent dat de tweewieler sindsdien op de gewone rijbaan moet rijden. Maar volgens de gemeente voelen speedpedelec-rijders zich op de dreven in Almere niet veilig. Automobilisten zien de speedpedelec-rijders als een fietser in plaats van bromfietser. De gemeente denkt dat speedpedelecs in Almere daarom beter naar het fietspad kunnen verhuizen. Het definitieve besluit wordt pas genomen als de gemeenteraad erover is geraadpleegd."

Geen idee wanneer dit punt op de agenda van de gemeenteraad staat, maar mocht de gemeenteraad een positief besluit nemen, komt dat besluit voor mij helaas te laat. :bh:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Even een update over de boete. De agent is zijn belofte nagekomen, de beschikking verkeersboete (wet Mulder) heb ik ontvangen. Toen ik de dag na de ontvangst van de verkeersboete de route met de scooter reed (jawel, zo'n ding waar benzine in moet, waarbij je niet bij hoeft te trappen, waarbij je geen helm op moet vanwege het blauwe kenteken en waarmee je dus wel op het fietspad mag rijden), viel het me op dat er op het bewuste traject noch een verplicht fietspad verkeersbord (RVV G11) noch een verplicht (brom-)fietspad bord (RVV G12a) was geplaatst. Het bewuste pad had wel de bekende asfalt in de oranjerode kleur die ze in NL geven aan zowel bromfietspaden en fietspaden. Al met al had ik in eerste instantie toch gelijk dat ik niet had kunnen weten dat ik er niet mocht rijden. Uiteraard heb ik bezwaar aangetekend tegen de verkeersboete en van de situatie ter plekke de nodige foto's als bewijsmateriaal meegestuurd. Ik verwacht ergens in september een beslissing van de officier van Justitie.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Update: De boete is kwijtgescholden. :D
Witte ST3 van maart 2019
Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Goed te horen. Kom daar zeker 3x per week langs in de vroeg ochtend en soms 's avonds (als ik niet iets omrijd langs het Gooimeer). Nog politie gezien daar, maar vrijdag wel voorbij gescheurd door een blauwe scooterrijdstor die zeker 60 km/u ging.
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Henry schreef: 22 sep 2021, 15:20 Update: De boete is kwijtgescholden. :D
Klasse, scheelt weer ruim 100 EUR. Zolang de bebording niet op orde is, een prima reden om bezwaar in te dienen. :cool2:
In de omgeving Amsterdam zijn er ook diverse locaties, waar ontbrekende, of tegenstrijdige verkeersborden.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie