Boze kraai, ekster of buizerd

Plaats reactie
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Ik was tot dusver in de veronderstelling dat een helm op de fiets je vooral behoedde tijdens een val. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Sinds gisteren heeft de helm er een functie bij gekregen. Hij houdt ook best fijn een boze vogel tegen.......

Gisteren op het fietspad langs het Amsterdam Rijnkanaal bij Utrecht Papendorp een enorme klap achterop m'n helm. Schrik !!!. Direct nog een keer en daarna voel ik (kale kop) de poten van de vogel mijn helm vastpakken. Het duurt even voor je beseft wat er gebeurt. Ik rij op dat moment wel de volle bak met 45 km/h. Met één hand de vogel een mep kunnen verkopen :dwarf: :dwarf: :dwarf:

Achteraf natuurlijk super komisch dat zoiets gebeurt. Ik ben vanaf nu extra op m'n hoede op dat stukje fietspad. Meer met ervaringen van "bird-attacks?"
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Oogjes op de achterkant van je helm plakken ;)
Een roofvogel valt graag van achteren aan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Misschien even de terreinbeheerder informeren:

https://www.fietsnetwerk.nl/actueel/wat ... ijk%20niet.

Fijn dat het goed afgelopen is zeg (ook voor de vogel trouwens). Je schrikt je toch helemaal de blubber van zoiets.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Gelukkig goed afgelopen !

Mogelijk heeft hij daar pal de buurt zijn nest en ziet hij je als een bedreiging ... fluo kledij werkt in dat geval als een magneet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat je nog op je fiets bent blijven zitten zeg... Als er iets is wat je tijdens je rit niet verwacht is het een klap achterop je helm :ai
Fijn dat het goed is afgelopen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Amai vrij gek, want jij bent gewoon passant.
Ik heb dat gehad in mijn tuin, toen ik een gewond vogeltje wou gaan helpen, en bleek om een jong kuiken te gaan die iets te vroeg uit het net gesukkeld was. Mama Kauw heeft me dan verschillende keren aangevallen op dezelfde manier, rakelings over mijn hoofd scheren en door mijn haar schuren met pootjes. Had de indruk dat ze me wel geen pijn wilde doen, gewoon afschrikken, want had geen wondes terwijl die nagels nochtans heel scherp zijn.
ST3 black 983wh
Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Hier in België wordt je daarvoor blijkbaar gewaarschuwd door het Agentschap Natuur en Bos.
In dit geval wel een selectieve buizerd die enkel joggers kan aanvallen :mrgreen:
Bijlagen
20210521_184925.jpg
20210521_184925.jpg (3.05 MiB) 1666 keer bekeken
Plaats reactie