Toertocht X Speed 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Gisteren 113 km gefietst op mijn Klever X Speed 2020. Ik heb voor dit soort tochten een 1200 Wh en een 850 Wh accu. De eerste 85 km met de 1200 Wh accu 'rustig' gereden, zo rond de 35-38 km/u op 60% ondersteuning. Ik had nog 20% van de accu over na 85 km, ik had gemakkelijk de 100 km kunnen halen. Na 85 km accu's gewisseld en met 80% ondersteuning en met een snelheid van steeds zo rond de 45 km/u de laatste 28 km gereden, de 850 Wh accu stond op 44% toen ik thuis was.

Zo zie je maar dat de SP's ook voor toertochten geschikt zijn. Ik lees veel over woon-werk verkeer en weinig over toertochten.

Wie hier op dit forum gebruikt de fiets nog meer voor toertochten van zo rond 100 km of misschien iets minder?

Schermopname (14).png
Schermopname (14).png (1.42 MiB) 1770 keer bekeken
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gaaf!

Hoewel ik mijn SP helaas niet meer voor woon-werkritten kan gebruiken (afstand is met 130km enkel te groot geworden en ik zie sowieso bijna nooit meer een kantoor van binnen), neem ik 'm toch nooit mee op lange toertochten, terwijl ik dat wel graag zou willen. Zit 'm trouwens ook in het feit dat ik twee honden heb. Als ik lang de deur uit ga, dan gaan zij mee en ze kunnen niet in een karretje achter mijn bike. (Allebei te groot en eentje ook te angstig.)

Ik gebruik mijn Klever verder wel zo ongeveer voor alles. Als ik b.v. boodschappen moet doen bij de lokale super, rij ik eerst lekker een kilometer of 30 om.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Wanneer ik er met de racefiets op uit trek voor een training van 2 - 3 uur, vergezelt míjn vrouw me soms met de Flyer Upstreet 6.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Meestal voor tochten van 50 km. Dan in de buurt van Nijmegen. Daarnaast ook voor ritjes naar arnhem. Echter 90 procent van mijn gereden kilometers is woonwerk naar Tiel, over de zuidelijke Waaldijk. Die vind ik mooier dan de noordelijker. Ook minder last van auto' s
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Peerke1960 schreef: 29 mei 2021, 18:45 naar Tiel, over de zuidelijke Waaldijk. Die vind ik mooier dan de noordelijke
Dat klopt, is veel mooier. Ik wissel ze af, als ik de zuidelijke op de terugweg neem, moet ik wel beter timen ivm pontje Pomona dat maar 3x per uur vaart.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt, die pont neem ik eigenlijk om die reden nooit. Ik pak de brug.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Wissel het een beetje af met de Alpha en de Sparta HS .Als ik met mijn vrouw ga peddelen dan vaak de Sparta , zitten we op een gelijkwaardige fiets en lekker rechtop .Soms fietsjes op de twinnyload en dan blijmoedig door de krimpenerwaard ,rond het Mastbos bij Breda of vanuit huis door de Alblasserwaard .Krijg je er gelijk een bijbelcursus bij :D Maar als ik alleen ga of met de jongste dan pak ik de Alpha en dan mag hij zich suf trappen op de Sparta HS. Vanaf Dordt de Brienenoord over en dan weer terug of via de pont bij de kop vh land in de Biesbosch polder rondrijden.Dit soort tochten zitten meestal tussen de 40 a 60 km , dan vindt Boomertje het wel weer genoeg.Maar ik vind het wel een zegen dat ik nooit meer, zoals vroeger met de racefiets ,het laatste stuk tegen de wind in hoef te stoempen.Zelfs.op.de.Sparta is dat appeltje eitje. Lange leve de ondersteuning .
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Plaats reactie