Klever X Speed 2019

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 31 mar 2019, 17:43 Het probleem is, als hij 'neen' zegt, sta ik voor paal.
Nee hoor, dan staat die dealer voor paal. Als jij voor heelveel duizend euroos komt shoppen en de dealer wil daar niks voor doen, dan zou ik zo weer buiten staan.
Bram Roose schreef: 31 mar 2019, 17:43 Want hij is de enige Klever dealer in een 50km radius rond waar ik woon...
Ik snap dat het fijn is om een dealer om de hoek te hebben. Waar ik woon zit ook helemaal niks, de dichtstbijzijnde Stromer dealer is hier 75km vandaan. Ik heb daarom voor een Stromer dealer gekozen met haal- en brengservice en een gratis leen-Stromer bij problemen. Zit 100km hier vandaan, maar ik vind dat niet erg.

Voorheen zat hier wel een dealer op 30km afstand, dat was zelfs op 5min fietsen van mijn werk. Natuurlijk ben ik daar binnen geweest. Maar die winkel had een soort iniemienie-test/rond-circuitje gefabriceerd dwars door de showroom, ik kreeg geen Stromer mee naar buiten en ik vond sowieso dat er een rotsfeer in de zaak hing. Oké DOEI. (Inmiddels zijn ze Stromer-dealer-af.)

Misschien is een dealer met haal- en brengservice voor jou ook een optie? Alleen het "klaar terwijl u wacht" kun je vergeten met een dealer op afstand. Maar hoeveel dealers om de hoek alle problemen ter plekke op kunnen lossen, dat weet ik ook niet. Ik ben zelf wel vrij handig met fietsen, dat helpt ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 31 mar 2019, 17:51
Bram Roose schreef: 31 mar 2019, 17:43 Het probleem is, als hij 'neen' zegt, sta ik voor paal.
Nee hoor, dan staat die dealer voor paal. Als jij voor heelveel duizend euroos komt shoppen en de dealer wil daar niks voor doen, dan zou ik zo weer buiten staan.
Bram Roose schreef: 31 mar 2019, 17:43 Want hij is de enige Klever dealer in een 50km radius rond waar ik woon...
Ik snap dat het fijn is om een dealer om de hoek te hebben. Waar ik woon zit ook helemaal niks, de dichtstbijzijnde Stromer dealer is hier 75km vandaan. Ik heb daarom voor een Stromer dealer gekozen met haal- en brengservice en een gratis leen-Stromer bij problemen. Zit 100km hier vandaan, maar ik vind dat niet erg.

Voorheen zat hier wel een dealer op 30km afstand, dat was zelfs op 5min fietsen van mijn werk. Natuurlijk ben ik daar binnen geweest. Maar die winkel had een soort iniemienie-test/rond-circuitje gefabriceerd dwars door de showroom, ik kreeg geen Stromer mee naar buiten en ik vond sowieso dat er een rotsfeer in de zaak hing. Oké DOEI. (Inmiddels zijn ze Stromer-dealer-af.)

Misschien is een dealer met haal- en brengservice voor jou ook een optie? Alleen het "klaar terwijl u wacht" kun je vergeten met een dealer op afstand. Maar hoeveel dealers om de hoek alle problemen ter plekke op kunnen lossen, dat weet ik ook niet. Ik ben zelf wel vrij handig met fietsen, dat helpt ook.
+1
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bram Roose schreef: 31 mar 2019, 17:43 Bedankt voor de reacties!
De dealer verkoopt zowel stromer als Klever. Dus ik dacht inderdaad om de twee modellen uitvoerig te mogen testen om dan een keuze te maken.
Het probleem is, als hij 'neen' zegt, sta ik voor paal. Want hij is de enige Klever dealer in een 50km radius rond waar ik woon...

Maar de aankoop is gewoon te groot om op goed geluk te doen...
Ik denk dat de meeste dealers geen graten zien in een wat langere testrit. Leg hem uit dat je dat nodig vindt vanwege je lengte. En indien dat niet mogelijk is, kan je dat altijd eens laten weten aan de commerciële dienst van Klever.
De speedped die Freddy noemt trekt ook mijn aandacht. Heeft inderdaad een uiterlijk dat enkel een moeder graag kan zien, maar ik kan daar voorbij kijken. Na mijn enorme miserie met Raleigh ben ik toe aan een bedrijfszekere speedbike en als lelijkheid de enige flaw is, dan geen probleem (ik vind de x speed ook lelijk). Maar ik vind nergens verkooppunten van die speedped... En met mijn ervaringen en de kinderziektes bij deze nieuwe markt moet ik een dealer in mijn buurt hebben... Ik vind enkel Drumo in Nederland, daar begin ik niet aan...
Ik weet niet waar je woont (ik heb de indruk dat dat ergens in België is, en dan moet het blijkbaar nog eens West Vlaanderen zijn, want het Klever-netwerk in Vlaanderen is vrij uitgebreid).
Ik vermoed dat de speedped zo goed als onderhoudsvrij is, maar je bent daar natuurlijk nooit zeker van, is ook de reden waarom ik hem niet ben gaan testen.
Ik hoop dat ik op een stromer of X speed pas, maar ik vrees ervoor... Belachelijk eigenlijk dat ze geen grote maten verkopen...
Ik weet niet wat daar belachelijk aan is. Klever en Stromer vinden de markt om nog een groter frame te bouwen blijkbaar te klein om daar nog geld aan te verdienen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Begin vorig jaar wist iemand van Klever NL me te vertellen dat Klever het overwoog om een groter frame te maken, maar ik heb daar in de tussentijd ook niets meer van vernomen...

Belachelijk vind ik het ook niet, maar wel erg jammer. De grote SP markt is Belgie + Nederland en daar wonen nou een keer grotere mensen dan in de rest van de wereld. Ik denk dat er stiekem heel wat van verkocht zullen worden, maar ik werk helaas niet bij een van de SP merken (laat staan op een plek waar die keuzes gemaakt worden).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Deze foto van een "XL" Speedped kwam ik tegen op het internet, ik vermoed dat ie mogelijk bij Drumo (of andere dealer) werd gemaakt :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou er persoonlijk wel wat aan wijzigen: andere banden, positie van de bouwlamp (aan stuur ipv boven het wiel) en voorvering erin. Maar die fiets is zo ongeveer even lelijk als de mijne, dus ik zie er wel wat in. Gelukkig zit Drumo hier om de hoek. Wellicht toch eens gaan proefrijden met zo'n ding.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Volgens mij kan je daar twee lelijke fietsen van maken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Bram Roose schreef: 31 mar 2019, 14:57 Zijn er mensen die zoals mij groot zijn en toch comfortabel kunnen rijden met de Xspeed en/of stromer?
Tot hiertoe reed ik met een Raleigh stoker die 60cm framemaat had. Daar zat ik wel perfect op, want ik zit niet graag in een super sportieve houding.
Ik ben 2m04 en kan comfortabel op mijn ST3 XL, dus het is zeker niet onmogelijk.
Maar zoals anderen al aangegeven hebben, gewoon gaan testen en zien of het voor jou goed zit :ay
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Bedankt voor tips.

Ik ben ze daarnet beiden gaan testen. Zoals ik gedacht had kon het maar heel kort. beide 10 minuten getest, want waren niet ingeschreven. Ik mocht de ST5 langduriger testen, maar batterijen van DI2 versnellingen waren helaas op.

Dus niet heel goed kunnen vergelijken... Wat me wel opviel:
Ik kan op zowel de klever als de ST3 rijden, zij het in vrij sportieve positie. Zadel staat pak hoger dan stuur. Er is mogelijkheid tot ander stuur voor iets hogere stuurpositie (maar na 7350 euro wil ik niets meer extra investeren).

vergelijking:
- Rijden: Klever trekt iets trager op, wat minder koppel, maar is ook verdomd krachtig. Reed er zonder problemen 49,5km/u mee. En dan stampte ik veel zachter dan ik doe om met mijn Raleigh aan 41km/u te geraken...
- Versnellingen zijn hard om te vergooien en geven enorm luide en voelbare klik. Voelt net iets te ruw aan voor mij. Stromer schakelt als een mes door boter.
- Zadel op hoogste stand ziet de Klever er echt heel lelijk uit.
- Stromer voelde iets stabieler en zwaarder en degelijker aan.
- positie: paradoxaal genoeg vond ik mij op het kleiner frame van de klever toch net iets minder toegeplooid zitten. Kan wel zijn dat zadel daar iets lager stond dan bij stromer... Ook kan het zijn doordat ik er al meer gewoon aan was omdat ik de Klever als tweede testte.

Conclusie: Beiden zot goeie fietsen, in niets te vergelijken met middenmotor fietsen. Maar mijn vraag blijft: kan mijn lichaam die sportieve houding aan en dat kan ik niet testen op 10 minuten...
Ben wel heel blij te lezen over Jeroen DG die nog groter is dan mij en goed op zijn ST3 zit... @Jeroen, zit jij dan op originele ST3 zonder extra spacers, hoger stuur of andere zaken?

Nu neig ik heel sterk naar die ST3... De meerprijs van 1750 euro voor de ST3 is in feite niet te verantwoorden in rijeigenschappen vind ik persoonlijk. Maar de dealer zei me dat Klever heel snel heel succesvol geworden is en dus mogelijk qua service niet goed meekan momenteel... Dat is voor mij wel heel belangrijk en wel een meerprijs waard...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Bram Roose schreef: 01 apr 2019, 11:02 Ben wel heel blij te lezen over Jeroen DG die nog groter is dan mij en goed op zijn ST3 zit... @Jeroen, zit jij dan op originele ST3 zonder extra spacers, hoger stuur of andere zaken?
Mijn ST3 is tot nu toe volledig standaard en heb er ondertussen 2 maand en bijna 3000 km mee afgelegd zonder enige klachten.

Ik heb wel gemerkt dat ik misschien toch liever iets rechter zou zitten, dus morgen wordt wel het stuur met 20mm rise geplaatst op mijn fiets om te kijken of dit mij beter bevalt.
Dit stuur kost €36, wat qua prijs best nog meevalt dan ten opzichte van de hogere stuurpen aan €258.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Plaats reactie