Re: Klever X Speed 2019
Geplaatst: 17 apr 2019, 22:00
Het verschil zit 'm in de torque: 40Nm (SYNO Drive) versus 35Nm (CYRO Drive), en waarschijnlijk ook een tikkie in de tuning vanuit Stromer.
Onafhankelijk forum voor Speed Pedelec rijders.
https://www.speedpedelecreview.com/forum/
https://www.speedpedelecreview.com/forum/viewtopic.php?t=2192
Cijfers zijn enkel nuttig als ze in een grafiek staan samen met andere grootheden als :
Persoonlijk vond ik ook dat die voorvork verschrikkelijk slecht veerde. Zo slecht zelfs dat ik twijfelde of hij wel aan stond. Kan dus gerust zijn dat die bij mij op 'geblokkeerd' stond, wat het natuurlijk wel zou verklaren. Ik zet mijn Fox vork met mijn MTB vaak ook in die stand om energie te sparen, maar dan rijd je inderdaad alsof je een vaste voorvork hebt. Misschien bij jou ook gebeurd? Indien niet dan is die vork inderdaad niet goed.hspeedrob schreef: ↑17 apr 2019, 14:59
Verende voorvork. Of er is wat mis met deze vork, maar ik denk dat hij gewoon heel slecht is. Nu ben ik wel een goed onderhouden lucht geveerde vork gewend. Deze is heel stug, reageert niet op kleine oneffenheden. Alleen als je een grote kuil of een verkeersdrempel raakt zal deze bewegen. Voor deze obstakels ga je normaal gesproken al uit het zadel, vrij nutteloos dus. Sterker nog, beter dan deze slechte vork had je een vaste kunnen monteren, vrij van onderhoud. Positief is wel dat de vork stijf genoeg is, onder het sturen en remmen werkt deze goed..
Die uitbreiding van garantie lijkt me wel een heel sterk argument pro de X speed. Want zoals we allemaal weten zijn onderdelen vervangen buiten garantie belachelijk duur. Dus dit zou ik zeker nemen. Die verplichte onderhoudsbeurten zou je trouwens sowieso doen, dus dat mag je er niet bij optellen. Mocht stromer dit aanbieden ik nam dit er onmiddellijk bij. Dus dit vermoeilijkt je keuze want stuurt nog meer naar de Xspeed dan de ST1xhspeedrob schreef: ↑25 apr 2019, 23:35
In een gesprek met de FM kwam de mogelijkheid naar voren om te kiezen voor een uitbreiding van de garantie tot 5 jaar .
Kosten €280 en verplichting tot jaarlijks 2 beurten a €90 per stuk (om garantie te behouden).
Hier moet ik nog even goed over rekenen. Benieuwd wat jullie hebben gekozen.
De komende tijd even de plussen en minnen tegenover elkaar zetten en de knoop doorhakken.
Wordt vervolgd.......
Als een Klever meer verbruikt (Wh/km) is dat owv de hogere ondersteuning en niet owv slechte onderdelen of software. Dat verbruik kan je onder controle houden met de instellingen. Niet om trager te rijden maar om met wat minder power op te trekken en met meer eigen power die 45km/h te rijden. Je kan 45km/h rijden met een verbruik van 600W motor + 50 W fietser of met 400W motor en 250W fietser en alles daar tussen. De 1ste verbruikt 50% meer dan de 2de. Het voordeel van de Stromer is de grotere batterij met volgens mij ook een correctere inhoud ervan.
Dit zou kloppen mocht hij enkel de xspeed uitgetest hebben. Maar ik veronderstel dat hij even goed meegetrapt heeft met de stromer als met de x speed. Ik dacht dt Hspeedrob vorige keer aangaf dat hij minder kilowatuur verbruikt met de stromer. In de volgens mij terechte veronderstelling dat hij beide keren evenveel watt zelf heeft geleverd.Jins schreef: ↑26 apr 2019, 12:39Als een Klever meer verbruikt (Wh/km) is dat owv de hogere ondersteuning en niet owv slechte onderdelen of software. Dat verbruik kan je onder controle houden met de instellingen. Niet om trager te rijden maar om met wat minder power op te trekken en met meer eigen power die 45km/h te rijden. Je kan 45km/h rijden met een verbruik van 600W motor + 50 W fietser of met 400W motor en 250W fietser en alles daar tussen. De 1ste verbruikt 50% meer dan de 2de. Het voordeel van de Stromer is de grotere batterij met volgens mij ook een correctere inhoud ervan.
Dat is alvast heel goed nieuws voor Rob inderdaad.Condens probleem met display is er met model 2019 niet meer + met het nieuwe display ook submenu's voor fine tunen van de ondersteunings niveau's, vergelijkbaar met Stromer.
De eigen input is onmogelijk correct te vergelijken, je zou ze moeten meten. Of je veel of weinig moeite doet, die 45km/h blijft de max dus is het normaal om eigen input te verlagen (onbewust) omdat er helemaal geen snelheidsvoordeel mee te bereiken is, enkel een verbruik voordeel maar dat zie je niet op dat moment. Enkel als je de ondersteuning aanpast en die 45km/h enkel met (voldoende) eigen input te bereiken is doe je hiervoor de moeite omdat anders de snelheid zakt en dat merk je wel.Bram Roose schreef: ↑26 apr 2019, 13:53 Dit zou kloppen mocht hij enkel de xspeed uitgetest hebben. Maar ik veronderstel dat hij even goed meegetrapt heeft met de stromer als met de x speed. Ik dacht dt Hspeedrob vorige keer aangaf dat hij minder kilowatuur verbruikt met de stromer. In de volgens mij terechte veronderstelling dat hij beide keren evenveel watt zelf heeft geleverd.
Kan ik in volgen. Moet je afwegen, maar uiteindelijk zijn er inderdaad heel veel variabelen en moeilijk om overal een juist gewicht aan te geven.Jins schreef: ↑26 apr 2019, 14:30
De eigen input is onmogelijk correct te vergelijken, je zou ze moeten meten. Of je veel of weinig moeite doet, die 45km/h blijft de max dus is het normaal om eigen input te verlagen (onbewust) omdat er helemaal geen snelheidsvoordeel mee te bereiken is, enkel een verbruik voordeel maar dat zie je niet op dat moment. Enkel als je de ondersteuning aanpast en die 45km/h enkel met (voldoende) eigen input te bereiken is doe je hiervoor de moeite omdat anders de snelheid zakt en dat merk je wel.
Ook hoe de fiets accelereert is moeilijk te meten. Een groot verschil voel je wel maar dat went zo snel dat het niet meer opvalt maar wel veel meer verbruikt.
Het grootste voordeel van Stromer zijn de bruikbare Wh vergeleken met die van Klever. Op papier "maar" 130Wh maar in realiteit zal het richting 250Wh gaan wat al snel 15km is. Of dat een probleem is moet ieder voor zich uitmaken.
Ja, hij zal moeten kiezen tussen de beste en de betere...Bram Roose schreef: ↑26 apr 2019, 14:37 En het is zoals je zegt Jins, wat hij ook kiest, hij zal een goede fiets hebben denk ik.