Klever 2020

Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2018, 11:17

WoW, hier wacht ik al jaren op. Een fiets die alle vereisten aanvinkt. Design kan me gestolen worden.

Afbeelding
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hmmm, ik zie toch wel veel dingen die mij zouden doen kantelen naar de Klever ipv de ST3.
1. Pinion icm riem. Hightech en weinig onderhoud (ontwikkeld door Porsche versnellingsbaktechneuten).
2. Grotere accu, 1200 Wh, neemt de beperking van de oude klever accu weg.
3. Hoger vermogen dan de huidige Klever, wat het verschil is met de ST3??
4. M99 mini
5. Geveerde voorvork
6. Magura schijfremmen MT5?

Het ontwerp van de X speed, tsja.. ik heb het nooit lelijk gevonden, de ST3 vind ik echter wel mooi. Het frame heeft wel als voordeel dat het ook een unisex frame is, zo kan je partner er ook gebruik van maken. Ja de afwerking met kabels is op de Stromer super, maar voegt het iets toe in functionaliteit?

Wat mij betreft hulde voor Klever! De vooruitgang gaat naar mijn idee bij Klever met dit prototype veel harder dan dat Stromer heeft laten zien dit jaar. Moet natuurlijk afwachten wat er van over blijft in de daadwerkelijke productie variant.

Ik denk dat Stromer nu wel echt aan de bak moet! Serieuze concurrentie...
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Qua specs is Klever zeker concurrentie. Qua actieradius en kinderziektes vooralsnog niet. Daarin loopt Klever op dit moment nog fors achter op Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Stromeur schreef: 03 sep 2019, 22:29 Qua specs is Klever zeker concurrentie. Qua actieradius en kinderziektes vooralsnog niet. Daarin loopt Klever op dit moment nog fors achter op Stromer.
Punt. Actieradius lijkt met de grotere accu in ieder geval getackled.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Hoop dat Klever technisch goed door-ontwikkeld. Er staat er soms ook één (oranje) in de fietsenstalling naast mijn ST3 en 't ziet er IRL best modern en innovatief uit. Stromer mag waken dat ze in de toekomst niet een te ouderwets uiterlijk krijgen t.o.v. de concurrentie.
Die gripshift op de Klever lijkt me overigens niks, liever een normale shifter. Ben benieuwd naar het prijskaartje, de actieradius, het schakelen en de snelheid/het koppel in de praktijk.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik vind de X-Speed eigenlijk best goed geslaagd, alleen moet je hem wel in de juiste kleur zien. In het grijs, wat in 2018 een van de beschikbare kleuren was (heb het verder niet gevolgd) vond ik hem verschrikkelijk. Dat goud/gele van die special edition daarentegen vond ik echt geweldig.

Weggewerkte kabels? Tja... Natuurlijk is dat mooier, maar het zal mij compleet worst wezen of een fiets dat heeft of niet. Als ik in de luxe om waarbij ik keuze heb tussen meerdere fietsen die aan mijn wensen voldoet dan zal ik voor de fiets met weggewerkte kabels kiezen, maar eerst maar eens hopen dat er eindelijk iets op de markt komt wat een vervanger zou kunnen zijn voor mijn huidige fiets.
Disclaimer: ik moet nog steeds een keer de Speedped gaan testen, dus dat zou nog steeds een geschikte vervanger kunnen zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou het niet aandurven met een Speedped. Te weinig gebruikerservaringen, te slap dealernetwerk en na al die tijd nog steeds een ronduit griezelige website van de fabrikant.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 03 sep 2019, 22:57 Ik zou het niet aandurven met een Speedped. Te weinig gebruikerservaringen, te slap dealernetwerk en na al die tijd nog steeds een ronduit griezelige website van de fabrikant.
Slap dealernetwerk klopt, maar toevallig zit er net 1 prima dealer op een goeie 15km weg... Griezelige website: tja, soms betekent dat gewoon dat er een stel echte techneuten aan het werk zijn geweest die denken dat een website bouwen in de job-description hoort van iemand die kan lassen. In dat soort gevallen vind ik het niet zo storend, dan zijn er tenminste echte techneuten aanwezig die ook andere keuzes maken.
Blijft over: weinig gebruikerservaringen. Klopt, maar dat was toen ik mijn Green Mover E45 kocht en toen jij jouw ST1x kocht ook niet heel anders (als in: die waren er wel, maar hoeveel wisten jij en ik daarvan?). Maar het hele punt is gewoon dat als mijn fiets er morgen mee ophoudt dat er dan gewoon niets is wat in de buurt komt van een geschikte vervanger.

De enige opties op dit moment zijn:
- diverse middenmotor systemen met 24" frame, maar die vallen af
- Speedped: geen idee of het echt een optie is
- ST3 met hoge stuurpen en ander stuur, geen idee hoe dan de zit wordt en of dat echt een optie is

Zie daar het probleem waar ik mee zit. Wellicht ben ik teveel verwend met die uitstekende fiets van Bulls (wel na wat modificaties).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 03 sep 2019, 23:25 Blijft over: weinig gebruikerservaringen. Klopt, maar dat was toen ik mijn Green Mover E45 kocht en toen jij jouw ST1x kocht ook niet heel anders (als in: die waren er wel, maar hoeveel wisten jij en ik daarvan?).
Klopt, ik was één van de eerste ST1 X eigenaren. Maar ik heb mezelf op voorhand uitgebreid verdiept in het merk Stromer en de voorgangers van dit model: de ST1 en de ST2. Daar was genoeg over te vinden.

Wat ik vond was niet allemaal koek & ei. En dan ga ik kijken naar zaken zoals: hoe presenteert de fabrikant zichzelf aan het publiek en hoe is het gesteld met de kwaliteit van de dealers? Fabrikant Stromer was zo gelikt dat ik er bijna argwaan van kreeg, maar het dealernetwerk en de dealer van mijn keuze vond ik overtuigend genoeg om de sprong te wagen.

Maar ik snap je wel. Zeker met jouw lengte is de keuze beperkt en iemand moet de eerste zijn. Al heb ik sinds de ST1 X 2017 wel besloten dat ik dat niet meer ben, de eerste. Alle issues die ik met mijn X had zijn snel en vakkundig opgelost, dus ik ben er nooit van over de piss geweest, maar ik heb sindsdien toch liever een model dat zich al heeft bewezen. (Vandaar ook mijn keus voor de "verouderde" ST2 S 2017, daarvan was toen al lang duidelijk dat-ie bijna probleemvrij was.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja, met mijn fiets heb ik in het begin wel flink wat ellende gehad... maar de Speedped is veel minder complex dan een Stromer of zelfs mijn fiets. Het is gewoon een degelijk herenframe met een accu tussen de buizen, een riem tussen trapas en achterwiel en daartussen zit ook ergens een motortje. C'est tout.
Heel weinig dingen die kapot kunnen gaan, lastig repareerbaar zijn, etc... Maar alles valt en staat met hoe het ding fietst, wat het gevoel bij de dealer is, ... Als 1 daarvan niet overtuigd dan is dat vette pech, maar geen optie meer dus.

Afijn, terug naar de Klever... Ik ben serieus benieuwd hoe die gaat bevallen. Het ziet er in elk geval uit alsof ze bij Klever goed naar eindgebruikers geluisterd hebben!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie