Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup, ik wacht al 9 maanden. Nog nooit een werkende Klever Dasboard App gehad bij mijn Alpha. Voor iOS schijnt het nog wel te werken.

Ik vind dat Klever hier belachelijk lang over doet, net als over de handleiding van de PINION en de Alpha. Daar zijn ze inmiddels voor de PINION 1 jaar + 7 maanden te laat mee. Ik heb daar laatst nog eens naar gevraagd: de handleiding van de PINION en riemaandrijving is klaar en moet alleen nog in een reguliere handleiding worden geïntegreerd. Maargoed, ik hoor al anderhalf jaar dat de PINION handleiding 'bijna af' is, dus heel veel indruk maakt dat niet meer.

Fietsen bouwen doet Klever prima. De service en het contact met de BeNe organisatie is naar mijn mening ook echt uitstekend. Maar randzaken zoals productfoto's, brochures, handleidingen en app zijn altijd (heel veel) te laat. Met name die laatste twee kun je eigenlijk niet maken tegenover je eindgebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 21:14 Yup, ik wacht al 9 maanden. Nog nooit een werkende Klever Dasboard App gehad bij mijn Alpha. Voor iOS schijnt het nog wel te werken.

Ik vind dat Klever hier belachelijk lang over doet, net als over de handleiding van de PINION en de Alpha. Daar zijn ze inmiddels voor de PINION 1 jaar + 7 maanden te laat mee. Ik heb daar laatst nog eens naar gevraagd: de handleiding van de PINION en riemaandrijving is klaar en moet alleen nog in een reguliere handleiding worden geïntegreerd. Maargoed, ik hoor al anderhalf jaar dat de PINION handleiding 'bijna af' is, dus heel veel indruk maakt dat niet meer.

Fietsen bouwen doet Klever prima. De service en het contact met de BeNe organisatie is naar mijn mening ook echt uitstekend. Maar randzaken zoals productfoto's, brochures, handleidingen en app zijn altijd (heel veel) te laat. Met name die laatste twee kun je eigenlijk niet maken tegenover je eindgebruikers.
Ik heb net de app op mn iPhone geprobeerd maar ik heb het idee dat 'ie het goed doet...
IMG_1057.PNG
IMG_1057.PNG (216.25 KiB) 1353 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bonzo61 schreef: 04 dec 2021, 21:31 Ik heb net de app op mn iPhone geprobeerd maar ik heb het idee dat 'ie het goed doet...
Lekker op je iPhone gebruiken dan :ay

De >Android 9 gebruikers wachten nog wel even :bc
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rude48 schreef: 04 dec 2021, 20:56 Die app waarvan sprake voor de klever waarop je ook een dashboard kan krijgen met je gegevens, waar vind je die dan?
Ik veronderstel dat dit moet worden gezocht bij play store voor android-besturing.
Ik heb de Klever Dashboard App voor Android weer van Klever gekregen en hier opgeslagen. Deze werkt dus alleen tot Android 9.

Mocht je willen dat ik de app naar je toestuur via WeTransfer, stuur me dan even je mailadres in een privébericht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rude48
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2021, 21:00

Stromeur schreef: 06 dec 2021, 21:08
Rude48 schreef: 04 dec 2021, 20:56 Die app waarvan sprake voor de klever waarop je ook een dashboard kan krijgen met je gegevens, waar vind je die dan?
Ik veronderstel dat dit moet worden gezocht bij play store voor android-besturing.
Ik heb de Klever Dashboard App voor Android weer van Klever gekregen en hier opgeslagen. Deze werkt dus alleen tot Android 9.

Mocht je willen dat ik de app naar je toestuur via WeTransfer, stuur me dan even je mailadres in een privébericht.
Zit ondertussen met Android 11, dus zal nutteloos zijn.
Toch erg bedankt voor het voorstel.
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 20:33 Op het breedste stuk t.h.v. het midden is het stuur 31,8mm (klemdiameter), op het smalste deel na de bocht 22,2mm. Dus die Quadlock Out Front Mount past erop. Het is alleen even zoeken waar je 'm het beste kwijt kunt met de telefoon erop.
Toen ik zaterdag m'n fiets ging halen zag ik toevallig bij de FM de telefoonhouders van SP Connect staan. Deze zijn een paar maanden terug door TestKees van de Fietsersbond als beste getest (samen met de Quadlock) en is niet zo duur: € 59,95
Meteen erbij gekocht, de FM heeft die meteen gemonteerd en te oordelen naar de moeite die hij ervoor deed valt 'ie er niet zomaar vanaf!

Rechts op m'n stuur gemonteerd, en zo gepositioneerd dat de telefoon midden boven m'n stuur zit.
IMG_1069 kopie.png
IMG_1069 kopie.png (238.39 KiB) 1747 keer bekeken
IMG_1070.jpg
IMG_1070.jpg (96.15 KiB) 1747 keer bekeken
IMG_1071.jpg
IMG_1071.jpg (168.23 KiB) 1747 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Keurig! Beste plek voor je telefoon vind ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
W_H
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2021, 17:58
Locatie: Gent (Desteldonk)
Merk SP: Klever X Speed Pinion
Km-stand: 500

Hallo,
Rijden jullie altijd met de smartkey in de fiets of gebruiken jullie die enkel om de fiets te vergrendelen en ontgrendelen?
Mijn fietsenmaker zei dat het niet aan te raden zou zijn. Verder werd er geen aandacht aan besteed.
grtz
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik doe het zo:
E-key gaat er enkel in om te ontgrendelen / op te starten. Rijden zonder dus. Uit zetten met knop aan de achterkant van het display.
W_H
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2021, 17:58
Locatie: Gent (Desteldonk)
Merk SP: Klever X Speed Pinion
Km-stand: 500

Jins schreef: 08 dec 2021, 14:03 Ik doe het zo:
E-key gaat er enkel in om te ontgrendelen / op te starten. Rijden zonder dus. Uit zetten met knop aan de achterkant van het display.
Zo doe ik het ook :ay
Plaats reactie