Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

W_H
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2021, 17:58
Locatie: Gent (Desteldonk)
Merk SP: Klever X Speed Pinion
Km-stand: 500

Hangt er wat vanaf hoe je ze in begin hebt ingeremd. Maar bij veel slecht weer zoals het nu is kan het snel gaan.
Ik heb mijn X Speed pinion ingesteld op regeneratief remmen. Zo hoef ik veel minder mijn remmen te gebruiken.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Fiets op zich door weer en wind en nu ook slik, kan snappen dat ze dan harder slijten. De fietsenmaker heeft zelf blokken gestoken, afgesproken dat de volgende set van swissstop gaan zijn, die wil ik graag eens proberen.
Hanze
Rookie
Rookie
Spain
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2021, 21:39
Locatie: Loon op Zand
Merk SP: Flyer
Km-stand: 6500

Hierbij de reactie van Klever met duidelijke uitleg op mijn vraag of je een kind achterop mag vervoeren.

[i]De europese typegoedkeuring van onze speed pedelecs waarmee het kenteken wordt aangevraagd bij de RDW gaat uit van 1 zitplaats inclusief bestuurder.
Dus dat betekent dat een passagier achterop, niet is toegestaan, bij andere merken is dit niet anders.


Het is dus op geen enkel SP toegestaan omdat er maar voor een passagier goedkeuring is gegeven door het RDW. Je kentekenbewijs geeft idd aantal zitplaatsen 1 aan.
Vraag me af of het aantal zitplaatsen, net als bij auto’ s, na aanpassing administratief aangevraagd kan worden zonder herkeuring. Iemand ervaring mee?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Achiel schreef: 02 dec 2021, 16:58 Eerste beurt na een jaar en 3800km gehad, moest al een set remblokken voor in, is dat niet vroeg? Geen ervaring met schijfremmen dus geen idee.
Die gaan bij mij zo lang niet mee... op 8k 3de setje remblokken gemonteerd.
Voorste remschijf heb ik ook al vervangen op 9k, zat op de slijtlimiet. Een zwevende remschijf gemonteerd, gedaan met dat janken als ze nat is + geen trillingen als je dat achterwiel van de grond komt.
Achteraan niets aan de hand, gebruik ik uiterst zelden, vooraan zit de "bite".
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Achiel schreef: 02 dec 2021, 16:58 Eerste beurt na een jaar en 3800km gehad, moest al een set remblokken voor in, is dat niet vroeg? Geen ervaring met schijfremmen dus geen idee.
Is inderdaad (te) vroeg maar is wel nodig als je nog een jaartje zorgeloos verder wil.
Als je dat niet wil kan je dat melden aan je FM.
Dan kan je ze laten vervangen (langsgaan) als ze op zijn.
Nu ja, de prijs van die blokjes zijn de wereld niet he. Je moet eea afwegen.
Bluuf me je fikn van me velo!
Sandman79
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2021, 16:02
Locatie: Genk
Merk SP: Klever X-Speed Pinion
Km-stand: 1248

Stromeur schreef: 16 mei 2020, 18:13 Pinion gripshifter en de cockpit:




20200516_180803.jpg
Iemand een tip welke smartphonehouder goed past op het stuur van de speed pinion? Geschikt voor een motorola G8 power of universeel.

De quadlock stemmount kanaltijd gemonteerd worden met colsonbandjes/Kabelbinders, maar past bvb de 'ouit front mount' ook? past op diameters 22/25.4/31.8 en 35mm.

Ook andere (liefst goed leverbare) oplossingen zijn meer als welkom.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op het breedste stuk t.h.v. het midden is het stuur 31,8mm (klemdiameter), op het smalste deel na de bocht 22,2mm. Dus die Quadlock Out Front Mount past erop. Het is alleen even zoeken waar je 'm het beste kwijt kunt met de telefoon erop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rude48
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2021, 21:00

Die app waarvan sprake voor de klever waarop je ook een dashboard kan krijgen met je gegevens, waar vind je die dan?
Ik veronderstel dat dit moet worden gezocht bij play store voor android-besturing.
Ik vind deze alvast niet direct terug.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Klever Dashboard App werkt helaas maar t/m Android 9. Klever heeft daarom besloten om de app uit de Google Playstore te halen. Ik had wel nog een download linkje van de app, maar die is verlopen.

In Q4 2021 zou de vernieuwde app beschikbaar worden dus Klever Taiwan heeft nog een week of 3 als ze op tijd willen zijn.
Ik heb Klever net gevraagd naar de status van de vernieuwde app en een nieuw linkje naar de oude app. Maar aan dat laatste heb je dus alleen wat voor Android 9 of lager.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rude48
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2021, 21:00

Ok bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal dus wat geduld moeten hebben....
Plaats reactie