Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Peerke1960 schreef: 06 jan 2021, 21:52 Ik zou ook aan WfVst5 de vraag willen stellen waarom hij dit vindt. Dat geeft meer zinvolle info dan alleen meningen tegenover stellen.
Met vriendelijke groeten, Peter
Ervaring door heel wat jaartjes ook bij gladde winters motorrijden, veel fietsen en wedstrijden gereden, slipcursus op motorfietsen, en VRO's.
Ook met winterbanden en AWD onder mijn auto gaat de snelheid eraf als het glad is. Dat moet dus helemaal op 2 wielen.
Ik bedoel vooral te waarschuwen dat winterbanden niet zaligmakend zijn.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

WFVst5 schreef: 06 jan 2021, 23:24 Ervaring door heel wat jaartjes ook bij gladde winters motorrijden, veel fietsen en wedstrijden gereden, slipcursus op motorfietsen, en VRO's.
Ook met winterbanden en AWD onder mijn auto gaat de snelheid eraf als het glad is. Dat moet dus helemaal op 2 wielen.
Ik bedoel vooral te waarschuwen dat winterbanden niet zaligmakend zijn.
Je hebt helemaal gelijk, je ziet vaak dat mensen die bijvoorbeeld winterbanden hebben, denken dat ze zich verder niet aan hoeven te passen....maar voor alsnog geld better safe then sorry.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mijn insteek is: rijd met winterbanden even voorzichtig als je met gewone banden zou doen. Ik rijd dan lekker rond met verbazing hoeveel grip ik heb, wat me een stuk beter bevalt dan elke paar minuten een "slik, dat ging maar net goed".

Op de SP vind ik dat nóg belangrijker dan in de auto.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Op mijn ligfietsen had ik zomers Schwalbe Kojaks of de One (racewielen) ook in regenachtig weer goede grip, lage rolweerstand, licht maar wel snel lek.

Zo gauw de R in de maand kwam en ik geen wedstrijden meer reed gingen de Marathon plus eronder deze lopen zwaar, wegen zwaar, grip droog is minder, grip sneeuw goed, nog nooit lek mee gereden dat was mijn grootste motivatie voor die banden lek rijden en bezweet uit je warme "cocoon" kruipen dan even een bandje wisselen is zelfs met jas en muts geen pretje bij zo'n fiets.

Later heb ik op de DF voor het eerst de Conti Wintercontact 1 en 2 gemonteerd enigste voordeel was dat je met dikke sneeuw beter kon wegrijden vanuit stilstand en op een klucht, en bij hard remmen niet zoveel opzij gleed dus zeker meer grip dan met Kojaks of Ones op ijs en vastgereden sneeuw geen voordeel.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

dat was zo al jaren op de auto's Leuk, op mijn vorige auto (BMW X3 zaten van nieuw af aan Pirellis ik meen Scorpions oid)

Ik was altijd Michelin gek (oudere Volvos) en heb er na 80K Michelins onder gezet.....werd een heel andere auto, zijn niet geschikt voor zo'n bak.

In december '20 de BMW ingeruild voor nieuwe Volvo XC60 T6 en wat zit er onder? Pirelli Scorpion Zero en ze bevallen erg goed :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Er speelt zeker een subjectieve persoonlijke voorkeur mee, dat is bij auto's zeker zo en zal bij fietsen niet anders zijn.
Waar de 1 zweert bij Michelin, de ander bij pirelli en een derde bij Goodyear.
Ben daar niet zo merkvast in, maar merk wel ook heel grote verschillen tussen banden van hetzelfde merk.
(positief en negatief, dus sluit niet per definitie een bepaald merk uit, maar kijk wel of de specs van de band en probeer die dan gewoon)
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Vanmorgend onder niet al te beste omstandigheden de 500km grens overschreden. Tot nu toe probleemloos. Heb alleen een krimpkousje om de beugel van het Abus slot gedaan tegen een rammel.
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Stromeur schreef: 09 dec 2020, 19:34
Golvas schreef: 08 dec 2020, 14:50 Er werd hem meegedeeld dat de by.Schulz G.2 LT-XXL – Parallelogram Suspension Seatpost in de typegoedkeuring is opgenomen mits inachtname van een minimale insert van 160 mm.

Zo'n by.Schulz G.2 LT-XXL – Parallelogram Suspension Seatpost is 670 mm lang.
Ik heb de vraag uitstaan bij Klever.
Heb je al iets teruggehoord van Klever over die Schulz?
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee. Ik zie de Klever vertegenwoordiger aankomende maandag en zal er nog eens over beginnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Stromeur schreef: 10 mar 2021, 22:36 Nee. Ik zie de Klever vertegenwoordiger aankomende maandag en zal er nog eens over beginnen.
Ik heb intussen antwoord van Klever
Bijlagen
KleverVerendeZadelpen.jpg
KleverVerendeZadelpen.jpg (28.79 KiB) 2469 keer bekeken
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Plaats reactie