Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Peerke1960 schreef: ↑06 jan 2021, 21:52
Ik zou ook aan WfVst5 de vraag willen stellen waarom hij dit vindt. Dat geeft meer zinvolle info dan alleen meningen tegenover stellen.
Met vriendelijke groeten, Peter
Ervaring door heel wat jaartjes ook bij gladde winters motorrijden, veel fietsen en wedstrijden gereden, slipcursus op motorfietsen, en VRO's.
Ook met winterbanden en AWD onder mijn auto gaat de snelheid eraf als het glad is. Dat moet dus helemaal op 2 wielen.
Ik bedoel vooral te waarschuwen dat winterbanden niet zaligmakend zijn.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
WFVst5 schreef: ↑06 jan 2021, 23:24
Ervaring door heel wat jaartjes ook bij gladde winters motorrijden, veel fietsen en wedstrijden gereden, slipcursus op motorfietsen, en VRO's.
Ook met winterbanden en AWD onder mijn auto gaat de snelheid eraf als het glad is. Dat moet dus helemaal op 2 wielen.
Ik bedoel vooral te waarschuwen dat winterbanden niet zaligmakend zijn.
Je hebt helemaal gelijk, je ziet vaak dat mensen die bijvoorbeeld winterbanden hebben, denken dat ze zich verder niet aan hoeven te passen....maar voor alsnog geld better safe then sorry.
Mijn insteek is: rijd met winterbanden even voorzichtig als je met gewone banden zou doen. Ik rijd dan lekker rond met verbazing hoeveel grip ik heb, wat me een stuk beter bevalt dan elke paar minuten een "slik, dat ging maar net goed".
Op de SP vind ik dat nóg belangrijker dan in de auto.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Op mijn ligfietsen had ik zomers Schwalbe Kojaks of de One (racewielen) ook in regenachtig weer goede grip, lage rolweerstand, licht maar wel snel lek.
Zo gauw de R in de maand kwam en ik geen wedstrijden meer reed gingen de Marathon plus eronder deze lopen zwaar, wegen zwaar, grip droog is minder, grip sneeuw goed, nog nooit lek mee gereden dat was mijn grootste motivatie voor die banden lek rijden en bezweet uit je warme "cocoon" kruipen dan even een bandje wisselen is zelfs met jas en muts geen pretje bij zo'n fiets.
Later heb ik op de DF voor het eerst de Conti Wintercontact 1 en 2 gemonteerd enigste voordeel was dat je met dikke sneeuw beter kon wegrijden vanuit stilstand en op een klucht, en bij hard remmen niet zoveel opzij gleed dus zeker meer grip dan met Kojaks of Ones op ijs en vastgereden sneeuw geen voordeel.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Er speelt zeker een subjectieve persoonlijke voorkeur mee, dat is bij auto's zeker zo en zal bij fietsen niet anders zijn.
Waar de 1 zweert bij Michelin, de ander bij pirelli en een derde bij Goodyear.
Ben daar niet zo merkvast in, maar merk wel ook heel grote verschillen tussen banden van hetzelfde merk.
(positief en negatief, dus sluit niet per definitie een bepaald merk uit, maar kijk wel of de specs van de band en probeer die dan gewoon)
Vanmorgend onder niet al te beste omstandigheden de 500km grens overschreden. Tot nu toe probleemloos. Heb alleen een krimpkousje om de beugel van het Abus slot gedaan tegen een rammel.
Golvas schreef: ↑08 dec 2020, 14:50
Er werd hem meegedeeld dat de by.Schulz G.2 LT-XXL – Parallelogram Suspension Seatpost in de typegoedkeuring is opgenomen mits inachtname van een minimale insert van 160 mm.
Zo'n by.Schulz G.2 LT-XXL – Parallelogram Suspension Seatpost is 670 mm lang.
Ik heb de vraag uitstaan bij Klever.
Heb je al iets teruggehoord van Klever over die Schulz?
Carpe Diem Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020