Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Actieradius lijkt me prima met dit weer. Probeer de accu op kamertemperatuur te bewaren en pas te plaatsen zodra je vertrekt. Dat scheelt.

Standaard hoort geen krimp te geven. Remmen kunnen wel wat piepen nu het vochtiger is, maar wat jij omschrijft dat herken ik niet.
Twee puntjes van nazorg voor je FM dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

De standaard is ondertussen vervangen. De remmen bekijken we binnenkort na 500 km. Vandaag had de fietsenmaker geen tijd om te herstellen, wat ik uiteraard begrijp!
Sandman79
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2021, 16:02
Locatie: Genk
Merk SP: Klever X-Speed Pinion
Km-stand: 1248

Vandaag een x-speed pinion besteld via de lease op mn werk. over een weekje of twee zou ik hem mogen ophalen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice, gefeliciteerd en alvast veel veilige kilometers gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hanze
Rookie
Rookie
Spain
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2021, 21:39
Locatie: Loon op Zand
Merk SP: Flyer
Km-stand: 6500

Momenteel ben ik aan het oriënteren om mijn Flyer upstreet5 7.23 HS te vervangen ivm te veel technische problemen.

Deze week heb ik een testrit gemaakt met een Klever X-SPEED PINION.
Zeer positieve ervaring op een punt na.

De rit was bij nat weer en in een van de bochten, waarin ik rustig reed, schoof het voorwiel weg / eronderuit.

Herkennen jullie dit qua rijgedrag?

Ik vervoer met regelmaat mijn dochter (20 kg) achterop.
Het onderuit schuiven van het voorwiel zou zeker met meer gewicht achterop, nog eerder kunnen gebeuren en tot gevaarlijke situaties kunnen leiden.

Vandaar mijn vraag of jullie dit probleem herkennen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hanze schreef: 25 nov 2021, 22:19 De rit was bij nat weer en in een van de bochten, waarin ik rustig reed, schoof het voorwiel weg / eronderuit.
De standaard Schwalbe Super Moto X banden zijn niet de beste keus bij nat wegdek, tenzij je je snelheid drastisch aanpast. Andere optie is betere banden monteren. Vanaf de herfst (natte periode en lagere temperaturen) kun je beter meteen met winterbanden gaan rijden.
Hanze schreef: 25 nov 2021, 22:19 Ik vervoer met regelmaat mijn dochter (20 kg) achterop.
Check wel bij de Klever dealer of het achterop vervoeren van een kind toegestaan is vanuit Klever i.v.m. garantie (en zorg ervoor dat je aan de geldende brommerwetgeving voldoet).

Maar los van dat: zeker met je kind achterop zou ik in deze tijd van het jaar voor winterbanden kiezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hanze
Rookie
Rookie
Spain
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2021, 21:39
Locatie: Loon op Zand
Merk SP: Flyer
Km-stand: 6500

Dank je voor je snelle reactie.

Ik heb de vragen naar Klever gestuurd. (Vond mail adres)

Zijn er ervaringen met winterbanden die mogelijk ook door Klever worden geadviseerd / toegestaan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De banden in dit lijstje zijn goedgekeurd vanuit Klever:

viewtopic.php?p=106173#p106173

De ervaringen met de Continental Top Contact II Winter Premium zijn al jaren uitstekend. Die banden zijn wel wat smaller dan jouw Schwalbes, dus de looks wordt iets anders.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Hanze schreef: 25 nov 2021, 22:19 Momenteel ben ik aan het oriënteren om mijn Flyer upstreet5 7.23 HS te vervangen ivm te veel technische problemen.

Deze week heb ik een testrit gemaakt met een Klever X-SPEED PINION.
Zeer positieve ervaring op een punt na.

De rit was bij nat weer en in een van de bochten, waarin ik rustig reed, schoof het voorwiel weg / eronderuit.

Herkennen jullie dit qua rijgedrag?

Ik vervoer met regelmaat mijn dochter (20 kg) achterop.
Het onderuit schuiven van het voorwiel zou zeker met meer gewicht achterop, nog eerder kunnen gebeuren en tot gevaarlijke situaties kunnen leiden.

Vandaar mijn vraag of jullie dit probleem herkennen.
De standaard Schwalbe banden zijn bij nat weer niet de meest betrouwbare. Ik heb ze na een aantal keren glibberen door de bochten vervangen door Continentals.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Eerste beurt na een jaar en 3800km gehad, moest al een set remblokken voor in, is dat niet vroeg? Geen ervaring met schijfremmen dus geen idee.
Plaats reactie