Volgens Klever zijn er 150 Alpha's per schip onderweg voor de BE/NL markt. Naar verwachting komt de batch eind deze maand/begin volgende maand binnen (levering werd vertraagd door de douane).
Deze Alpha's zijn inmiddels allemaal door Klever verkocht aan dealers. En een deel daarvan ook al aan klanten, die nu op levering wachten.
Ben je in de markt voor een X Apha 45, dan ben je op dit moment dus aangewezen op dealers die de Alpha op voorraad hebben en/of nieuwe voorraad uit deze batch verwachten.
Klever X-Speed PINION Alpha
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klever Mobility Europe GmbH is in 2011 opgericht als dochteronderneming van Taiwanese scootergigant KYMCO (die bestaat al 50 jaar).
Op het COC van mijn Alpha is de fabrikant KLEVER MOBILITY INC. in Taiwan, met als Europese vertegenwoordiger Klever Mobility Europe GmbH in Duitsland.
Onder Klever Duitsland hangt o.a. Klever Mobility NL bv, van waaruit de Nederlandse en Belgische markt worden bediend (sales/service).
De afzonderlijke onderdelen van Klevers komen (net als bij Stromer) van verschillende leveranciers wereldwijd.
Klever-specifieke onderdelen zoals o.a. het frame, de accu en de motor komen volgens mij allemaal uit Taiwan. De fabrikant van de motor b.v. is het Taiwanese KWANG YANG MOTOR CO, ook onderdeel van KYMCO.
Ik heb het nooit gevraagd (kan ik weleens doen), maar ik denk dat de assemblage van Klevers ook in Taiwan gebeurt. Dan komen ze dus afgemonteerd in doos de EU in en de dealer hoeft alleen wat kleine dingetjes te doen zoals de trappers eraan draaien. (Een goeie dealer loopt álles na en test 'm ook even voorafgaand aan levering.)
Tot een paar jaar terug liet Stromer ook al hun bikes in Taiwan assembleren. Dat was geen onverdeeld succes en dat merkten wij als eindklant ook, want 'oepsjes' in Taiwan werden onvoldoende door de Stromer dealers afgevangen. (Alleen de goeie, ervaren dealers deden dit naar behoren.) Inmiddels heeft Stromer de assemblage volledig naar hun eigen hoofdkantoor in Zwitserland verplaatst, maar ook de Stromer-specifieke onderdelen komen gewoon uit Taiwan (m.n. van TDCM).
Zo'n typisch 'oepsje' is dus ook dat het doorvoerrubber van de bekabeling niet bij alle Alpha's goed in de stuurpen wordt gedrukt. Bij Klever hoor je er minder over omdat ze nog geen grote volumes draaien. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt als dat wel gebeurt.
Sowieso: marketing-technisch is er een groot verschil tussen 'designed in', 'made in', 'assembled in', 'designed and made' etc.
Op het COC van mijn Alpha is de fabrikant KLEVER MOBILITY INC. in Taiwan, met als Europese vertegenwoordiger Klever Mobility Europe GmbH in Duitsland.
Onder Klever Duitsland hangt o.a. Klever Mobility NL bv, van waaruit de Nederlandse en Belgische markt worden bediend (sales/service).
De afzonderlijke onderdelen van Klevers komen (net als bij Stromer) van verschillende leveranciers wereldwijd.
Klever-specifieke onderdelen zoals o.a. het frame, de accu en de motor komen volgens mij allemaal uit Taiwan. De fabrikant van de motor b.v. is het Taiwanese KWANG YANG MOTOR CO, ook onderdeel van KYMCO.
Ik heb het nooit gevraagd (kan ik weleens doen), maar ik denk dat de assemblage van Klevers ook in Taiwan gebeurt. Dan komen ze dus afgemonteerd in doos de EU in en de dealer hoeft alleen wat kleine dingetjes te doen zoals de trappers eraan draaien. (Een goeie dealer loopt álles na en test 'm ook even voorafgaand aan levering.)
Tot een paar jaar terug liet Stromer ook al hun bikes in Taiwan assembleren. Dat was geen onverdeeld succes en dat merkten wij als eindklant ook, want 'oepsjes' in Taiwan werden onvoldoende door de Stromer dealers afgevangen. (Alleen de goeie, ervaren dealers deden dit naar behoren.) Inmiddels heeft Stromer de assemblage volledig naar hun eigen hoofdkantoor in Zwitserland verplaatst, maar ook de Stromer-specifieke onderdelen komen gewoon uit Taiwan (m.n. van TDCM).
Zo'n typisch 'oepsje' is dus ook dat het doorvoerrubber van de bekabeling niet bij alle Alpha's goed in de stuurpen wordt gedrukt. Bij Klever hoor je er minder over omdat ze nog geen grote volumes draaien. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt als dat wel gebeurt.
Sowieso: marketing-technisch is er een groot verschil tussen 'designed in', 'made in', 'assembled in', 'designed and made' etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Laut dieser Website kommen die Motoren für Klever auch von TDCM.
https://www.tdcm-motor.com/customers/
Volgens deze website komen de motoren voor Klever ook van TDCM.
-
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22 jul 2021, 17:20
- Locatie: O-VL
- Merk SP: Klever X Alpha 45 (sept 2021)
Een vraagje, net een Klever X Alpha besteld, wordt eind augustus geleverd. Na heel wat interessant leeswerk hier over banden, vroeg ik me af (vanaf eind sept/begin okt) als ik winterbanden zou willen aanschaffen, wat er mogelijk en best is (best is voor mij duurzaamheid en veiligheid)... Weet niet goed of je zo maar gelijk welk merk banden (uiteraard correcte maat en dikte enzo,...) op dit model mag... Vervalt de garantie en moet er gekozen worden uit een aantal merken/types...
Alstu : viewtopic.php?f=65&t=4458
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
"Klevers" misschien. Maar de X Alpha 45 in Copper Red niet. Tenzij de dealer 'm op voorraad heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023