Stromeur schreef: ↑26 aug 2021, 23:51
MarcelH schreef: ↑26 aug 2021, 10:28
Ook of ze ABS gaan leveren....
Het lijkt me stug, maar je weet het nooit. Ik volg Blubrake (het ABS systeem dat Stromer toepast op de ST5 ABS) op de voet en zij rekenen Klever in elk geval nog niet tot hun clientèle. Zou wel een klapper zijn zeg, als Klever dit ook voor elkaar krijgt.
Er wordt in september wel een nieuw model Klever gepresenteerd, waarover Klever mij nog niks wilde onthullen. Ook dit wordt even afwachten tot de brochure er is.
Zou een gemiste kans zijn in mijn optiek.
De Alpha maakt de fiets al goed gelijkwaardig met stromers, en zelfs nu nog iets onderhoudsvriendelijker.
De knipperlichten vindt ik echt een superoptie....maar die konden mij niet ertoe zetten de stap te maken...ABS had mij de stap naar klever wel doen maken.
Stromer kan dit zometeen wel..ondanks de grotere accu is het bereik even ver....ik vrees dat de meerderheid dan toch zal (blijven) vallen voor de ST3 pinion met eventueel ABS.
Klever alpha 8199,- en ST3 pinion met 983Wh 8158,- (Met ABS 8938,-)
Belangrijkste verschil is de verende voorvork...als die een must is dan is het verschil gelijk wel 1000 euro in het voordeel van de Klever
en anders is de Stromer iets voordeliger :-)
Zelf zou ik zeker geld over hebben voor ABS.....ik weet niet zeker of ik de 1000,- voor de voorvork zou neerleggen..ja die heb ik nu ook maar omdat de fiets mij zo aangeboden werd voor een vriendelijke prijs.
Misschien moet klever de Alpha 1000,- goedkoper maken en een vaste voorvork aanbieden....(al zal die hun gebruiken gaan 1000,- kosten)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7