Klever X-Speed PINION Alpha

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De leveringen over enkele weken zijn alleen Greys. Copper komt pas in mei.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Aaah jammer :bh: , nog iets langer geduld hebben! :cry:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Golvas schreef: 22 mar 2021, 17:59 40 jaar geleden reden we met een KS50, een GT50, een MT5, een ZR50 S, usw ... ze hadden pinkers die we manueel aanzetten en weer moesten afzetten ... ik heb nooit een ledje of automatisch stoppende pinkers gemist, louter een kwestie van gewoonte.
Klopt, we hebben onszelf aardig verwend maar goede pinkers op de fiets.....ik teken er voor.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Nav de ongoing review over de Alpha en een teleurstellende ervaring bij een Klever dealer in Rotterdam vandaag naar A'dam gereden voor weer een testrit op de B speed en een 1e rit op de Alpha.Heb nu zo'n beetje alles wel getest op de ST 5 na en na 2 min op de Alpha wist ik het al.Twee jr geleden mijn stereo installatie vervangen en zocht ik het equivalent van die apparatuur waar zowel klassieke muziek als heavy metal goed op klinkt.Of je koopt drie stereo sets of je zoekt die set op waar de soundstage overall het meeste recht doet aan allerlei soorten muziek.Dat is dus de Klever Alpha geworden.De R&M supercharger zit te diep en levert niet de kracht maar is wel betrouwbaar,Qwic RD11 zou zomaar hebben gekund qua comfort en zithouding maar geen grotere accu beschikbaar en mist ook wat power. De St 1 en 2 zijn qua zithouding goed maar de St 1 mist een tikkie power bij flinke tegenwind .De ST2 is wat sterker maar dat gedoe met up dates en storingen zit mij niet lekker ( door technische kennis word ik niet gehinderd dus dit is misschien wel een onterecht verwijt ).Klever B speed is een prima fiets,geweldige zithouding en comfort maar ook die mist bij tegenwind net dat beetje power om de 45 te halen. Na het lezen van Stromeur haar review dacht ik stiekem al we hebben een winnaar en na de testrit was ik echt enthousiast .Vergelijkbaar met toen ik naar mijn definitieve stereo set luisterde.Yes , dit is het.Geweldige Boomer zit , niet te diep en niet te rechtop. Power om met tegenwind lekker door te kachelen naar de 45 km , geweldige kleur (Grey , met een zweem donkergroen?) , simpel display zonder internet verbinding en up dates ( sorry ik ben mentaal ergens tussen de 20e en 21e eeuw verdwaald ) en ik vind het ontwerp van de Klever spannender en mooier dan de Stromer.Maar ja, ik vind de Citroen C6 , Fiat Multipla en de jaren 70 USA towncars ook mooi .Volgende week woensdag wordt the Beast bezorgd .Ze hadden 2 modellen op voorraad , net binnen gekregen .Meestal zit het voor een eerzaam Feijenoord fan niet mee maar nu wel , uitgerekend in Amsterdam.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarkSpartaan schreef: 21 apr 2021, 16:36 Geweldige Boomer zit
Die had ik nog niet bedacht, maar klopt inderdaad! :bj :cool2:

Gefeliciteerd met je aanschaf en heel veel veilige km's gewenst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

MarkSpartaan schreef: 21 apr 2021, 16:36 Twee jr geleden mijn stereo installatie vervangen en zocht ik het equivalent van die apparatuur waar zowel klassieke muziek als heavy metal goed op klinkt.Of je koopt drie stereo sets of je zoekt die set op waar de soundstage overall het meeste recht doet aan allerlei soorten muziek.
Vraag me af wat dat geworden is (beetje offtopic mag ook per pm) als audiofiel met brede smaak.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Achiel schreef: 21 apr 2021, 18:45
MarkSpartaan schreef: 21 apr 2021, 16:36 Twee jr geleden mijn stereo installatie vervangen en zocht ik het equivalent van die apparatuur waar zowel klassieke muziek als heavy metal goed op klinkt.Of je koopt drie stereo sets of je zoekt die set op waar de soundstage overall het meeste recht doet aan allerlei soorten muziek.
Vraag me af wat dat geworden is (beetje offtopic mag ook per pm) als audiofiel met brede smaak.
Daar hebben we de lounge voor :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

FreddyH schreef: 21 apr 2021, 19:10
Achiel schreef: 21 apr 2021, 18:45
MarkSpartaan schreef: 21 apr 2021, 16:36 Twee jr geleden mijn stereo installatie vervangen en zocht ik het equivalent van die apparatuur waar zowel klassieke muziek als heavy metal goed op klinkt.Of je koopt drie stereo sets of je zoekt die set op waar de soundstage overall het meeste recht doet aan allerlei soorten muziek.
Vraag me af wat dat geworden is (beetje offtopic mag ook per pm) als audiofiel met brede smaak.
Sorry moet nog uitvogelen hoe de lounch werkt. Focal Chora 826,Marantz CD 6006,Cambridge audio cxa61 (vervanger van Marant pm 6006) en audiotechnica AT LP120X (wil ik nog vervangen door een rega draaitafel)

Daar hebben we de lounge voor :ay
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Vanmiddag is de Klever Alpha afgeleverd en ik vind het een beauty :hy: .Kreeg nog wel eerst een foutcode maar na een telefoontje was dat zo opgelost.Als je van een oude Sparta afkomt dan is de lekker pittige ondersteuning een sensatie.Binnen de bebouwde kom en de drukke fietspaden wel even opletten met de snelheidsopbouw ,maar ook rustig peddelend fietst het zo soepel , je glijdt bijna over het asfalt.Voor ik er erg in had zo 30 km weggereden.Morgen eerste ww rit maken en even showen op het werk.
Bijlagen
De beide kareetjes
De beide kareetjes
16196341525262646770151924763565.jpg (3.31 MiB) 2392 keer bekeken
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd! Veel plezier morgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie