Test Klever X Speed

kvdhaute
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 sep 2020, 10:38
Locatie: Zemst

Leuk om de ervaringen wat te lezen. Ik heb sinds gisteren een tester thuis staan, voorlopig nog maar een 20-tal kilometer mee gereden. Eerste reactie is super positief, al merk ik wel iets vervelend aan de fiets. Geen idee of het een algemeen gekend probleem is of iets aan de testfiets. Als ik bv een bump in het wegdek moet verwerken, dan valt de ondersteuning weg. Ik moet dan even schakelen (op of neer, maakt niet uit) om hem terug in gang te krijgen. Zijn er nog mensen die dit ervaren? Verder rammelt de batterij wel af en toe, nochtans al meermaals nagekeken maar ze zit effectief goed vast.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik gok: door die bump valt je kettingspanning even weg, waardoor de fiets even stopt met ondersteunen. Tot zover is dat goed, maar Klevers pakken daarna pas weer na een aantal seconden weer opnieuw op. Dat is niet prettig, maar is helaas tot op heden niet opgelost.

Dat kan je idd doorbreken door even te schakelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Zou niet mogen uitvallen. Gebeurt bij mij niet.
Check of de accu speling heeft in het frame.
Bicarbonaat

kvdhaute schreef: 12 sep 2021, 10:04 Leuk om de ervaringen wat te lezen. Ik heb sinds gisteren een tester thuis staan, voorlopig nog maar een 20-tal kilometer mee gereden. Eerste reactie is super positief, al merk ik wel iets vervelend aan de fiets. Geen idee of het een algemeen gekend probleem is of iets aan de testfiets. Als ik bv een bump in het wegdek moet verwerken, dan valt de ondersteuning weg. Ik moet dan even schakelen (op of neer, maakt niet uit) om hem terug in gang te krijgen. Zijn er nog mensen die dit ervaren? Verder rammelt de batterij wel af en toe, nochtans al meermaals nagekeken maar ze zit effectief goed vast.
Idem hier
Zeer vervelend fenomeen
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Collega was een testrit gaan doen met de Pinion en hij was ontevreden over de stuurinrichting vooraan. Wanneer de remmen vooraan wat stevig genomen worden bij het tot stilstand komen begint de fiets vooraan in schokjes te remmen tot hij tot stilstand komt. Ik moet zeggen dat ik dat ook al vaker gemerkt heb, niet dat het echt storend is maar het is er wel, Wanneer ik de remmen blokkeer bij stilstand en ik duw de fiets vooruit lijkt er inderdaad wat speling op de stuurinrichting te zitten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balhoofd (laten) stellen. Niet te lang mee door blijven rijden want de lagers slijten er sneller van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Stromeur schreef: 30 sep 2021, 19:57 Balhoofd (laten) stellen. Niet te lang mee door blijven rijden want de lagers slijten er sneller van.
Maar mijn fiets is nieuw, kan dat dan het balhoofd zijn ? Ook wel opvallend dat die testfiets dat ook had.
Is daar zelf iets aan te doen ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, kan juist bij een nieuwe fiets gebeuren, dan moet alles zich nog 'zetten' en dat gebeurt tijdens het eerste gebruik.

Daarom adviseren de meeste SP-merken na de eerste 500 a 1000km een controlebeurt door de dealer. Die loopt dan alle boutjes, kabels, rammeltjes en spaken na. Bij veel goeie dealers is die eerste check-up gratis (of: inbegrepen bij de verkoopprijs, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk).

Het kan ook wat anders zijn. Maar met ingeknepen voorrem de fiets vooruit duwen en je voelt speling: dat is 9 uit 10x speling op het balhoofd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Karine schreef: 30 sep 2021, 20:19 Is daar zelf iets aan te doen ?
Als je deze vraag moet stellen niet ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Bij het onderhoud aan mijn fiets valt me op dat, wanneer ik de fiets achterover kantel, er water uit de achterbrug loopt.
Blijkbaar loopt dit erin tijdens natte omstandigheden, maar is blijkbaar geen afwatering waar dit dan uit het frame kan, zonder de fiets achterover te kantelen.
IMG_0516.jpg
IMG_0516.jpg (2.36 MiB) 820 keer bekeken
https://www.dropbox.com/s/xx2brr5kygnv2 ... m.mp4?dl=0
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Plaats reactie