BramVerb schreef: ↑28 aug 2021, 14:03
Na 40 km nog 40 % over van de 1200 wh accu.
Hier 50 km alles open stand 3 en alles op 5 blokjes, na thuiskomt nog 40% over.
De situatie is nu ook niet echt normaal te noemen, ik heb elke dag al 20km wind recht op kop gekregen en dat maakt veel verschil.
Ook de manier van trappen scheelt veel. Gisteren heb ik 50 km alles open gereden(weer dikke 20km wind op kop) en constant 45a48km/u en op een rit van 25km maar 3x geschakeld en verder de motor alles laten doen, toen had ik bij thuiskomst nog 30% over.
Aan een snelheid van 45km/u moet 75 km toch zeker haalbaar zijn.
Wanneer je na 40 km nog maar 40% over hebt en dan nog op die lage stand is er toch wel iets mis lijkt me of je moet constant zitten stoppen en weer optrekken maar dan nog.
Bij mij blijft het trappen nog een probleem, wanneer ik 45 a 48 km/u wil rijden zit ik constant op mijn 11T. De motor lijkt zich hier ook het best bij te voelen.
P.S : ook iets wat me al vaker opgevallen is en ik toch wel lastig vond is een dood gat in het vermogen. Ik ben 45 km/u aan het rijden en moet minderen voor een bocht en zit dan bv aan 38km/u, dan lijkt het of de motor niet reageert en moet ik echt doortrappen, eenmaal aan 42 km/u gekomen begint de motor opnieuw te gaan trekken tot 47 of sneller en blijft dan ook zijn vermogen behouden.
Verder heel tevreden tot nu buiten dat rammeltje vooraan aan het spatbord en de vaak luidruchtige remmen bij het tot stilstand komen.
Deze week ook al paar keer samen op het werk vertrokken met iemand met een nieuwe Stromer ST2 en die rij ik zonder problemen volledig uit mijn wiel uit.