Ongoing review: de Klever X Speed Alpha
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Voor het ringslot is geen sleutel te leveren die identiek is aan de accu-sleutel. Dat kan alleen bij een ABUS Bordo vouwslot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bij de xpeed pinion kon dat wel hoor, gewoon met de sleutelcode een Abus ringslot bestellen en via een adapter op de bagagedrager monteren.
Ik was vandaag bij de dealer voor de bestelling van de alpha en hij wist niet goed welk type op het frame van de alpha zou passen. (via de bagagedrager ging het sowiso wel met een adapter)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Oké, ik heb net even met iemand van Klever zitten appen en die zegt dat het niet kan.
Misschien is het het beste als jouw FM zelf even met Klever en vraagt of het type ABUS ringslot waarbij je wel zelf het sleutelnummer kunt opgegeven ook op de Alpha past. Ik verwacht van wel, banden en spatborden zijn immers even breed en die twee adapterplaatjes aan het Alpha frame zijn ook niks exotisch.
Misschien is het het beste als jouw FM zelf even met Klever en vraagt of het type ABUS ringslot waarbij je wel zelf het sleutelnummer kunt opgegeven ook op de Alpha past. Ik verwacht van wel, banden en spatborden zijn immers even breed en die twee adapterplaatjes aan het Alpha frame zijn ook niks exotisch.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Achiel
- Expert
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
- Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
- Merk SP: Klever X-speed Pinion
- Km-stand: 16000
Mijn Abus 5750 ringslot heeft dezelfde sleutel als mijn accu, kunnen ze bij Abus, heeft de fietsenmaker voor me geregeld. Heb ook zo'n insteekketting die compatible is met het slot van AXA. https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... PTOR-CHAIN deze kettingen zijn te krijgen in diverse lengtes en legt de fiets ook aardig goed vast.
- GalaxySurfer
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 apr 2021, 22:13
- Locatie: Vinkeveen
- Merk SP: Klever X-speed 45 2019
- Km-stand: 4600
Ik had hier eerst ook last van, van het gaan-gaan-gaan, en m'n accu ging hard omlaag tijdens mijn maiden voyage van Den Haag naar Renesse met windje 4-5 tegen. Zelfs op stand 2 ging ie steeds vol in de maximale aandrijf stand. Werd ik vrij geïrriteerd van, want gebeurde ook nadat ik in de settings stand 2 een tandje omlaag had gezet. Moest uiteindelijk in stand één heel langzaam fietsen om niet bij Ouddorp stil te komen staan, tot aan de Brouwersdam gekomen (sowieso dus iets te rooskleurig het bereik van de 1200 accu ingeschat).
Kwam er echter achter dat de vijf streepjes/blokjes van de drie standen niet hetzelfde representeren. Dwz, als je alle drie de standen op 5 blokjes zet, of op 3, heb je niet dezelfde voortstuwing. Ze hebben blijkbaar toch hun eigen range, waarbij je binnen de range de mate van kracht instelt. Heb stand 1 nu op 5 blokjes staan, stand 2 nu op 2 blokjes staan en stand 3 op de maximale stand van 5 blokjes. Ziet er best een beetje gek uit op t display, met die dip bij de tweede stand, maar heb nu eindelijk de verdeling die ik fijn vind: in de eerste stand is het nu meer een gewone e-bike, die fijn trapt zo rond de 20-30 km/u, de tweede slaat niet zo hard aan, maar dan fiets ik lekker rond de 35 en met wind mee haal je ook nog wel boven de 40, en de derde stand is gewoon knallen. Herkennen jullie dit?
Stand 1 met 2 blokjes: snelheid tussen 25 en 40, afhv wind
Stand 2 met 3 blokjes: snelheid tussen 30 en Max afhv wind
Stand 3 met 5 blokjes: snelheid tussen 35 en Max afhv wind
Begrenzing uit is bij mij op het display 49.
Ondanks dat ook in stand 2 de Max te bereiken is (ooit Max zelfs al in stand 1 bereikt) is er meer eigen input voor nodig en gaat accelereren wat minder fel, een pak zuiniger dus. Snelheid zakt dan ook sneller in bij tegenwind / helling. Minder koppel dus.
Stand 2 met 3 blokjes: snelheid tussen 30 en Max afhv wind
Stand 3 met 5 blokjes: snelheid tussen 35 en Max afhv wind
Begrenzing uit is bij mij op het display 49.
Ondanks dat ook in stand 2 de Max te bereiken is (ooit Max zelfs al in stand 1 bereikt) is er meer eigen input voor nodig en gaat accelereren wat minder fel, een pak zuiniger dus. Snelheid zakt dan ook sneller in bij tegenwind / helling. Minder koppel dus.
-
- Rookie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:57
- Locatie: Nuth
Ik mag volgende week vrijdag ook een proefrit maken op de Alpha . Ook maak ik dan een proefrit op de Stromer met riemaandrijving. Hoe is de levensduur van de aandrijfriem?
En is deze zelf te vervangen (ik doe het onderhoud aan mijn racefietsen en mountainbikes zelf, bouw mijn fietsen ook zelf op vanuit een kaal frame dus enige kennis van reguliere fietsen heb ik wel).
En is deze zelf te vervangen (ik doe het onderhoud aan mijn racefietsen en mountainbikes zelf, bouw mijn fietsen ook zelf op vanuit een kaal frame dus enige kennis van reguliere fietsen heb ik wel).
Ik heb 2 uiteenlopende voorbeelden:
1) Aluminium riemwielen en riem op na 3000km (zand schuurt).
2) 15000km en alles nog steeds OK.
Dus de omstandigheden en als nodig reinigen hebben veel invloed.
Een riemwieltje = 100€ x2 + een riem ook 100€, doe er nog wat werkuren bij en je betaald 400€. Uiteraard kan je het ook zelf en de online prijzen zijn iets voordeliger.
1) Aluminium riemwielen en riem op na 3000km (zand schuurt).
2) 15000km en alles nog steeds OK.
Dus de omstandigheden en als nodig reinigen hebben veel invloed.
Een riemwieltje = 100€ x2 + een riem ook 100€, doe er nog wat werkuren bij en je betaald 400€. Uiteraard kan je het ook zelf en de online prijzen zijn iets voordeliger.
-
- Pro
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Klever X-Speed Alpha
- Km-stand: 3500km
Ik heb hier een paar collegas die de 20000km met hun riempje gepasseerd zijn.Jins schreef: ↑29 sep 2021, 08:28 Ik heb 2 uiteenlopende voorbeelden:
1) Aluminium riemwielen en riem op na 3000km (zand schuurt).
2) 15000km en alles nog steeds OK.
Dus de omstandigheden en als nodig reinigen hebben veel invloed.
Een riemwieltje = 100€ x2 + een riem ook 100€, doe er nog wat werkuren bij en je betaald 400€. Uiteraard kan je het ook zelf en de online prijzen zijn iets voordeliger.
Op mijn SP ligt hij er ook 12000km op and still going strong .
Mijn FM heeft onlangs bevestigd dat hij er al weet rondrijden met 25000km met hun eerste riempje .
Normaliter zou de riem op 15000km vervangen dienen te worden volgens de fm , maar dit lijkt meer advizerend dan dat de riem effectief op is
Blackbird schreef: ↑29 sep 2021, 23:00Ik heb hier een paar collegas die de 20000km met hun riempje gepasseerd zijn.Jins schreef: ↑29 sep 2021, 08:28 Ik heb 2 uiteenlopende voorbeelden:
1) Aluminium riemwielen en riem op na 3000km (zand schuurt).
2) 15000km en alles nog steeds OK.
Dus de omstandigheden en als nodig reinigen hebben veel invloed.
Een riemwieltje = 100€ x2 + een riem ook 100€, doe er nog wat werkuren bij en je betaald 400€. Uiteraard kan je het ook zelf en de online prijzen zijn iets voordeliger.
Op mijn SP ligt hij er ook 12000km op and still going strong .
Mijn FM heeft onlangs bevestigd dat hij er al weet rondrijden met 25000km met hun eerste riempje .
Normaliter zou de riem op 15000km vervangen dienen te worden volgens de fm , maar dit lijkt meer advizerend dan dat de riem effectief op is
Ja schrik ik ook niet van. In een auto ligt een distributieriem er 100k op. En dan bij een gemiddeld toerental van 3000rpm ofzo? Als je dat om rekent is je fiets al 5x vervangen en je riem nog niet