Ongoing review: de Klever X Speed Alpha

Surfer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 16:42
Merk SP: Klever X Speed Pinion

Stromeur schreef: 13 jun 2021, 12:59
Klever staat de de Satori ELEGANCE-LT en de by.Schulz G.2 LT-XXL (met een minimale insert van 160 mm) geveerde zadelpennen officieel toe.
Ik heb me laten vangen aan die Satori zadelpen :bu:, zeker niet de moeite om te kopen, geeft weinig tot geen verschil in comfort.

Als iemand ze toch wilt overnemen ik heb er een te koop :mrgreen:
Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

Ik heb sinds woensdag de G2.By Schulz en het maakt aardig wat verschil zonder verende zadelpen. Ik ben er heel tevreden mee
De Alpha heeft afgelopen woensdag zijn eerste 500 km beurt gehad. Alles in orde en het probleem met inhouden is er ook niet meer.
Om vloeiender te kunnen schakelen, heb ik gemerkt dat je beter terug kunt schakelen ipv benen stil te houden, licht rond te trappen en vervolgens weer op te schakelen voor de gewenste snelheid en/of kadans. Ben happy met mijn Alpha. 🤓 Aan de app wordt er momenteel gewerkt om deze te verbeteren, heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Surfer schreef: 25 jun 2021, 16:59 Ik heb me laten vangen aan die Satori zadelpen :bu:, zeker niet de moeite om te kopen, geeft weinig tot geen verschil in comfort.
Ik ben geen fan van dit type zadelpenvering, maar hij zou wel wát moeten doen. Heb je de juiste veer voor jouw gewicht geplaatst (3) en de preload goed afgesteld (H+1)?


Satori Elegance LT.PNG
Satori Elegance LT.PNG (198.13 KiB) 2409 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dea178 schreef: 25 jun 2021, 20:43 Alles in orde en het probleem met inhouden is er ook niet meer.
Top :ay
Dea178 schreef: 25 jun 2021, 20:43 Aan de app wordt er momenteel gewerkt om deze te verbeteren, heb ik begrepen.
Klopt, waarschijnlijk eind dit jaar. Ik wacht er ook op, want de huidige Klever Dashboard app is niet compatibel met Android 10.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Volgens mij zijn we al bij Android 11, dus hopelijk is die update dan wel wel weer een beetje bij de tijd...
Surfer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 16:42
Merk SP: Klever X Speed Pinion

Stromeur schreef: 25 jun 2021, 21:19
Surfer schreef: 25 jun 2021, 16:59 Ik heb me laten vangen aan die Satori zadelpen :bu:, zeker niet de moeite om te kopen, geeft weinig tot geen verschil in comfort.
Ik ben geen fan van dit type zadelpenvering, maar hij zou wel wát moeten doen. Heb je de juiste veer voor jouw gewicht geplaatst (3) en de preload goed afgesteld (H+1)?



Satori Elegance LT.PNG
Daar zou het wel eens aan kunnen liggen want de vering is heel hard, ik wist niet dat je de zadelpen kon afstellen , de dealer had hem er ingestoken en verder niets van vermeld.

Niets doen is veel gezegd, als ik onverwacht in een put terechtkwam waar ik niet in had moeten rijden dan voel je wel dat hij een schok opvangt, maar verder merkte ik er niet veel van.

De kinect bodyfloat heb ik ondertussen ook getest, dat is wel een wereld van verschil.. :shock:

Anyway thanks for the info :cool2:
Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

Ik denk dat qua werking, gezien de opbouw van Kinekt en de By Schulz de werking nagenoeg hetzelfde is. Als er regelmatig wordt gereden is dit wel een vereiste ook al heb je geen klachten. Ik ben dat liever voor. Rugklachten of wat anders zijn lastiger aan te pakken als het er is. Voorkomen is beter. Dat zeg ik ook thuis. Waardoor mijn meisie het makkelijker goed vindt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Happy! :bo:


(gewoon: daarom)

20210626_201003.jpg
20210626_201003.jpg (4.99 MiB) 2264 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Hoi Stromeur Hoe sta je inmiddels tegenover de bekabeling en frame van de Alpha.Vanaf het begin was je erg enthousiast over de prestaties maar minder over het uiterlijk. Hoe oordeel je nu over het frame nu je door Friesland rauscht met de moeder aller speed bikes :D Gewoon even uit nieuwsgierigheid deze vraag .
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De bekabeling oogt beter sinds ik het doorvoer-rubber goed in de stuurpen heb gedrukt en de stuurpen wat omlaag heb geplaatst. Nu is e.e.a. meer aan het oog onttrokken. Ik vind nog steeds dat het beter kan (m.n. het feit dat Klever een mix van materialen gebruikt om kabels te bundelen bevalt me niet), maar zoals het nu zit kan ik er goed mee leven.


Verder heb ik het één en ander aan mijn Klever veranderd/toegevoegd:

- Spiegel omhoog gedraaid omdat mijn arm het zicht belemmerde
- SpurCycle fietsbel gemonteerd omdat ik mensen niet altijd wil laten schrikken met de toeter
- Reverse Escape MTB pedalen met pinnen gemonteerd voor meer grip met mijn schoenen
- Pirelli Cycl-e banden eronder gelegd voor meer grip op nat wegdek
- BodyFloat verende zadelpen gemonteerd voor mijn lage rug
- XLAB Delta 105 Bidonhouder onderaan het zadel gehangen
- XLAB Stealth 100 Carbon 'on-tube'-tasje toegevoegd voor klein grut
- Lelijke oranje reflectoren aan de voorvork vervangen door slankere exemplaren (idee gejat van R&M)


Ik word sowieso altijd meer vrienden met mijn fiets als ik 'm een beetje mag tweaken. Ik kan het design nu ook meer omarmen: ik raak eraan gewend, de frame kleur vond ik altijd al fraai en de algehele uitstraling is nu meer bad-ass. Dat past me beter, en het gebruikerscomfort is nu ook nagenoeg perfect.

Het blijft een genot om met de Alpha X 45 te rijden. Hij zit lekker, rijdt als een jekko en ik ben blij met de richtingaanwijzers. Dat werkt heel goed voor medeweggebruikers.

Ik rausch lekker durch met deze Alpha :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie