Ongoing review: de Klever X Speed Alpha

Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

Alpha.jpg
Alpha.jpg (5.56 MiB) 2348 keer bekeken
:ay Ik heb ook het een en ander aangepast aan mijn Alpha om deze meer eigen te maken.
Cube MTB pedalen
Brooks B17 zadel
Brooks ergon GP1 handvatten
G2. By Schulz verende zadelpen
Fietst erg goed. Inmiddels bijna 800 km afgelegd in 2,5 week :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dea178 schreef: 29 jun 2021, 08:11 Ik heb ook het een en ander aangepast aan mijn Alpha om deze meer eigen te maken.
Lekker !

Hoe bevalt de zadelpen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Stromeur schreef: 28 jun 2021, 22:43 De bekabeling oogt beter sinds ik het doorvoer-rubber goed in de stuurpen heb gedrukt en de stuurpen wat omlaag heb geplaatst. Nu is e.e.a. meer aan het oog onttrokken. Ik vind nog steeds dat het beter kan (m.n. het feit dat Klever een mix van materialen gebruikt om kabels te bundelen bevalt me niet), maar zoals het nu zit kan ik er goed mee leven.


Verder heb ik het één en ander aan mijn Klever veranderd/toegevoegd:

- Spiegel omhoog gedraaid omdat mijn arm het zicht belemmerde
- SpurCycle fietsbel gemonteerd omdat ik mensen niet altijd wil laten schrikken met de toeter
- Reverse Escape MTB pedalen met pinnen gemonteerd voor meer grip met mijn schoenen
- Pirelli Cycl-e banden eronder gelegd voor meer grip op nat wegdek
- BodyFloat verende zadelpen gemonteerd voor mijn lage rug
- XLAB Delta 105 Bidonhouder onderaan het zadel gehangen
- XLAB Stealth 100 Carbon 'on-tube'-tasje toegevoegd voor klein grut
- Lelijke oranje reflectoren aan de voorvork vervangen door slankere exemplaren (idee gejat van R&M)


Ik word sowieso altijd meer vrienden met mijn fiets als ik 'm een beetje mag tweaken. Ik kan het design nu ook meer omarmen: ik raak eraan gewend, de frame kleur vond ik altijd al fraai en de algehele uitstraling is nu meer bad-ass. Dat past me beter, en het gebruikerscomfort is nu ook nagenoeg perfect.

Het blijft een genot om met de Alpha X 45 te rijden. Hij zit lekker, rijdt als een jekko en ik ben blij met de richtingaanwijzers. Dat werkt heel goed voor medeweggebruikers.

Ik rausch lekker durch met deze Alpha :cool2:
Ruilen ? :bp:
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

Golvas schreef: 29 jun 2021, 11:39
Dea178 schreef: 29 jun 2021, 08:11 Ik heb ook het een en ander aangepast aan mijn Alpha om deze meer eigen te maken.
Lekker !

Hoe bevalt de zadelpen ?
De zadelpen bevalt heel goed! Ik heb geen rugklachten, maar ik wil naast het comfort ook klachten voorkomen. Ik fiets dagelijks naar mijn werk 50 km in totaal. Comfort is dan geen overbodige luxe. Eigenlijk is er weinig verder aan te merken dan alleen de functionaliteit van de BC. Een uitbreiding op de app zou een verbetering zijn, maar denk ook dat een betere BC met connectiviteit naar de app een super aanvulling zou zijn. Ik heb vertrouwen in Klever dat ze dit gaan realiseren. Deutsche Gründlichkeit 🤓
kybeau
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2021, 02:24
Locatie: antwerpen

De mijne is besteld, getwijfeld tussen stromer st5/3 maar blij dat iemand me attent maakte op deze klever. Na de uitgebreide test hier te hebben gelezen meer dan ooit overtuigd, en in mijn overtuiging hebben 3 andere collega’s hem ook besteld. Nu afwachten tot einde augustus begin september. Bedankt voor jullie ervaringen hier te kunnen lezen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met de aanschaf. Post gerust eens een foto als-ie binnen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kybeau
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2021, 02:24
Locatie: antwerpen

Wat ik zo te lezen krijg en wat ik zelf niet mooi vindt bij de alpha, is de wir war van bekabeling aan het stuur.
Ik dacht de lezen te hebben dat sommigen onder jullie dit al wat beter hebben gemaakt, kunnen jullie hiervan een detail posten hoe het er bij jullie uit ziet? Hebben jullie dit zelf gedaan of bij de FM laten doen?
Ik zie het graag verschijnen 8-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mijn Alpha was het kabel-doorvoer rubber dat aan de voorkant de stuurpen ingaat niet volledig in de stuurpen gedrukt. Zie:

https://www.speedpedelecreview.com/view ... 681#p98681

Later zag ik bij mijn dealer een demo-Alpha waarbij dat rubber wel goed in de stuurpen zat, dus het kón. (Ik dacht aanvankelijk dat het gewoon niet paste). Toen ben ik zelf aan het frummelen gegaan, met succes:

https://www.speedpedelecreview.com/view ... 002#p99002

Zoiets kun je natuurlijk ook aan je dealer overlaten, ze horen 'm goed af te leveren (en Klever ook aan de dealer trouwens), maar ik heb al meer Alpha's voorbij zien komen waarbij dit niet in orde was.


Verder heb ik de verstelbare stuurpen een flink eind omlaag gedrukt. Niet vanwege de looks, maar omdat ik liever wat sportiever zit. Daarmee wordt een deel van de kabelboom aan het zicht onttrokken.

Klever adviseert om verstellen van de stuurpen aan de dealer over te laten. Je kunt het ook zelf doen, maar het is een vervelend klusje en je moet goed uitkijken met de bekabeling.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

kybeau schreef: 07 jul 2021, 20:53 Wat ik zo te lezen krijg en wat ik zelf niet mooi vindt bij de alpha, is de wir war van bekabeling aan het stuur.
Ik dacht de lezen te hebben dat sommigen onder jullie dit al wat beter hebben gemaakt, kunnen jullie hiervan een detail posten hoe het er bij jullie uit ziet? Hebben jullie dit zelf gedaan of bij de FM laten doen?
Ik zie het graag verschijnen 8-)
De bekabeling is misschien niet zo mooi weggewerkt, maar het stoort mij niet. De plezier voert de boventoon. heb inmiddels 1700km afgelegd in een periode van 5 weken. ik fiets niet alleen dagelijks naar mijn werk, maar pak de fiets ook in het weekend om een beetje te toeren. heb in 5weken tijd de auto niet meer naar mijn werk gereden :mrgreen: Regen rijden heb ik ook bewust gedaan om te voelen hoe de fiets reageert en ook dat is prima.
Plaats reactie