Standby

Plaats reactie
JPK
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2021, 19:12
Locatie: Ede
Merk SP: Klever
Km-stand: 3000

Mijn X-speed (2020) gaat schijnbaar willekeurig uit als ik stilsta voor een verkeerslicht. Soms wel, soms niet. Soms na korte tijd en dan weer langer. Is dit een instelling? Hoe kan ik dit aanpassen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je X-Speed stil staat schakelt het systeem zich na een minuut of 5 a 7 (ik zou het moeten timen) automatisch uit. Als het langer duurt dan dat, dan heb je je Klever tijdens het wachten waarschijnlijk net iets bewogen. Gaat-ie bij jou (veel) sneller uit, dan is er iets mis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik heb het ook al eens gehad, een 3-tal keer in totaal. 1ste keer na software update dus moet de oplossing ook daar te vinden zijn. Een jobke voor Klever dus.
Ik heb er weinig last van, je kan eens proberen om de rem ingedrukt te houden tijdens het wachten, evt met wat wisselende kracht op de pedalen, kwestie van de software bezig te houden en de slaapstand te vermijden.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Jins schreef: 25 mei 2021, 11:56 Ik heb het ook al eens gehad, een 3-tal keer in totaal. 1ste keer na software update dus moet de oplossing ook daar te vinden zijn. Een jobke voor Klever dus.
Ik heb er weinig last van, je kan eens proberen om de rem ingedrukt te houden tijdens het wachten, evt met wat wisselende kracht op de pedalen, kwestie van de software bezig te houden en de slaapstand te vermijden.
Misschien is het wijs om daar mee op te letten. Van auto's heb ik gehoord dat de rem blijven indrukken na fors te hebben geremd (bijvoorbeeld bij een stoplicht wat net op het laatste moment nog op oranje sprong) voor schade aan de remmen kan zorgen. Het is wat vaag maar misschien is het wijs om dat even na te vragen of om de rem af en toe even kort in te knijpen, als in blijven drukken de slaapstand voorkomt dan is de kans groot dat af en toe indrukken dat ook doet.
Bicarbonaat

dat is een bug in de firmware , ik had dit ook en was levensgevaarlijk

ik had deze : SW update van 6AAL naar 6AB0 , en nu ist opgelost

(wel vreemd van klever enof de FM , dat ze weten dat er een bug inzit , en dat ze dit niet updaten bij het meegeven/klaarzetten met de klant)
Plaats reactie