Klever X Speed PINION € 450,- in prijs verlaagd

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klever biedt de X-Speed PINON nu met 1200Wh accu aan voor € 7.199,-. De PINION met 850Wh accu is daarmee met € 450,- in prijs gezakt naar € 6.749,-.



Klever X-Speed PINION 850Wh.PNG
Klever X-Speed PINION 850Wh.PNG (111.35 KiB) 2129 keer bekeken
Klever X-Speed PINION 1200Wh.PNG
Klever X-Speed PINION 1200Wh.PNG (110.55 KiB) 2129 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze (stille) prijsdaling is superleuk voor mensen die een Klever X Speed PINION overwegen, maar zuur voor iedereen die er al eentje heeft.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk mèh als een fabrikant early adaptors zo kort na de lancering piepelt. Klever gaat hier voor de quick win en het zijn misschien niet eens zo heel veel bestaande klanten, maar op middellange en lange termijn kost ze dit punten, want nu gaat iedereen dus weer afwachten als Klever iets nieuws lanceert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wanneer volgt de Alpha ? ... :cool2:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Stromeur schreef: 29 jun 2021, 00:56 Deze (stille) prijsdaling is superleuk voor mensen die een Klever X Speed PINION overwegen, maar zuur voor iedereen die er al eentje heeft.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk mèh als een fabrikant early adaptors zo kort na de lancering piepelt. Klever gaat hier voor de quick win en het zijn misschien niet eens zo heel veel bestaande klanten, maar op middellange en lange termijn kost ze dit punten, want nu gaat iedereen dus weer afwachten als Klever iets nieuws lanceert.
Ja dat blijft zo he. Soms heb je iets gekocht en is het een week later in de aanbieding. Dat is pech en zuur, maar kan verder niemand wat aan doen. Je hebt hem gekocht op dat moment, toen maakte je de keuze.

Ik vind het goed dat een fabricant de prijs verlaagt als ie daar de ruimte voor heeft, zo kan ie er meer verkopen overall. Ik verwacht dat er maar weinig mensen gaan wachten op een prijsverlaging als ze niet weten of die komt en wanneer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is een permanente prijsverlaging en degradatie van de restwaarde van de PINIONs van early adaptors. Dat vind ik een ander verhaal dan een tijdelijke actie/aanbieding. Dan heb je inderdaad gewoon pech.

Na een jaar of twee/drie zou ik een permanente prijsverlaging ook nog wel snappen, maar zo kort na de lancering van een nieuw product de vroege instappers op deze manier 'belonen' voor hun vertrouwen, dat gaat er bij mij niet in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 29 jun 2021, 12:20 Dit is een permanente prijsverlaging en degradatie van de restwaarde van de PINIONs van early adaptors. Dat vind ik een ander verhaal dan een tijdelijke actie/aanbieding. Dan heb je inderdaad gewoon pech.

Na een jaar of twee/drie zou ik een permanente prijsverlaging ook nog wel snappen, maar zo kort na de lancering van een nieuw product de vroege instappers op deze manier 'belonen' voor hun vertrouwen, dat gaat er bij mij niet in.
Early adapters betalen toch altijd meer in principe? Nou gaat dat hier ook niet helemaal op.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 29 jun 2021, 13:08 Early adapters betalen toch altijd meer in principe?
Meer dan wie? De mensen die drie jaar later instappen? Klopt. Maar binnen het eerste jaar de prijs van een nieuw product al aftrappen maakt het imago van een fabrikant er niet beter op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Handig is het misschien niet, maar het komt vaker voor dat een update/ verbeterde versie/ meer vermogen/ hogere accu capaciteit wordt aangeboden voor dezelfde prijs. De voorgaande versie degradeert dan ook automatisch ook in waarde.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Ich finde sinkende Preise grundsätzlich gut.
Ich denke der Markt ist überhitzt und die Preise bedürfen einer Korrektur nach unten. Ganz besonders dann, wenn das S-Pedelec massentauglich werden soll.

Wer es noch zum höheren Preis gekauft hat, kann sich jetzt ärgern, muss es aber nicht, denn ihm wird ja nichts weggenommen.
Der Käufer war mit dem gezahlten Preis einverstanden. Wäre er es nicht gewesen, hätte er nicht gekauft.

Wer auf immer weiter fallende Preise wartet, kommt nicht zum Kauf und somit nicht zum fahren.
Ähnlich geht es denen, die immer auf die Neuerungen, der Nachfolger wartet.

Frei nach Ikea, wartest du noch oder fährst du schon. 😉

Im Smartphone-Bereich gibt es diesen Preisverfall ja regelmäßig.




Ik denk dat dalende prijzen over het algemeen goed zijn.
Ik denk dat de markt oververhit is en dat de prijzen een neerwaartse correctie nodig hebben. Vooral als de S-pedelec geschikt moet worden voor de massa.

Degenen die het nog tegen de hogere prijs hebben gekocht, kunnen nu geïrriteerd zijn, maar dat hoeft niet, want er wordt hun niets afgenomen.
De koper ging akkoord met de betaalde prijs. Als hij dat niet was geweest, zou hij niet gekocht hebben.

Wie wacht tot de prijzen blijven dalen, kan niet kopen en dus ook niet rijden.
Zo gaat het ook met hen die altijd wachten op de vernieuwingen, de opvolgers.

Losjes gebaseerd op Ikea, wacht je nog of ben je al aan het rijden. 😉

In de smartphone sector is er deze prijsdaling, ja, regelmatig.

.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Gerade auf der Website nachgeschaut. Demnach gelten in Deutschland noch die alten höheren Preise. Bislang waren die Preise einheitlich.



Ik heb net de website gecontroleerd. Volgens haar gelden in Duitsland nog steeds de oude hogere prijzen. Tot nu toe waren de prijzen uniform.
Plaats reactie