Klever problemen

kybeau
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2021, 02:24
Locatie: antwerpen

Ik heb mijn fiets nog niet, ben in volle afwachting en hopelijk kan ik begin september de eerste kilometers op mijn alpha doen. De reden waarom ik voor klever gekozen heb is dat ik zo weinig hoor over problemen met de fiets, of over onderdelen die niet beschikbaar zijn… als ik over het stromer forum ga hoor je er veel meer over, al zullen er ongetwijfeld veel meer stromer dan klever rond rijden. Hierdoor dacht ik aan een topic over problemen met klever en hoe de herstellingen gelopen, als je hier al negatieve of positieve ervaring mee hebt dan lees ik dit hier graag.
Gr
PaulRush
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2021, 15:43
Locatie: Arnhem
Merk SP: Klever X-Speed

Over het algemeen tevreden over mijn 2019 X-Speed.
Afgelopen week reed ik rond 01:30 terug van mijn werk in Nijmegen naar Arnhem.
Ik reed/stuiterde over een drempel, zoals vaker, de ondersteuning haperde, het display knipperde en de verlichting ging uit.
Kort doorgereden, maar de verlichting, display en ondersteuning herstelde niet. Zonder ondersteuning is een X-Speed best zwaar trappen.
Na een paar honderd meter geklooi gestopt, display gaf code EC-140 aan en een gevarendriehoek.
Alles uitgezet, accu eruit gehaald. Minuutje gewacht, accu erin, aangezet en weer rijden. Dat ging eerst nog met iets haperende ondersteuning, maar vervolgens gedurende zo’n 20 km tot huis goed.
Vertrouwen was inmiddels minder, dus foto van display met foutcode EC-140 gemaild naar FM. Deze herkende het direct, hij zou de accu reworken, wat neerkomt op stekkerpolen met voelermaatje opmeten en afstellen.
Vanochtend opgehaald, garantiegeval zonder kosten, rijdt nu prima na kort ritje. Ben benieuwd, maar verwacht dat het nu opgelost is.
Bicarbonaat

Ik heb 1400km

Volgende problemen ondervond ik

Bij put = weg ondersteuning

Bij stilstaan = boordcomputer valt uit

Deze zaken bekijkt de FM
En dinsdag heb ik de fiets terug

Ik hou u op de hoogte
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

2 x ca. 1500km getest met een Klever X-Speed PINION, beide zonder problemen of storingen. Inmiddels ca. 2500km op de Klever X Alpha 45: geen problemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Salonfietser82
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2021, 18:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 600

Ik heb ca. 500 km met de X Speed 2020.

Foutmelding bij het rijden door een put, te wijten aan speling op de batterijrail.

Speling op de kopserie.

Beide zijn direct opgelost door de fietsenmaker. Ik zou dit eerder als een slordigheid van zijn kant beschouwen.

Ik heb zelf de batterijrail wat ingevet, zeker rond het slotpunt. Batterijwissel gaat nu heel vlot.

Verder rijdt de fiets perfect.
Klever X Speed (juni 2021) 1200wh + 850wh - ww 75 km enkel
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

X-speed MY2019, +9K op de teller:
- Bedrading koplamp en claxon doorgesneden door de kop van de inbusbout waarmee het voorspatbord is bevestigt. Reden: vol in de voor rem en door een put, vering helemaal einde veerweg. Bedrading zelf hersteld, inbusbout met lage kop gebruikt, kan niets meer raken + vering wat harder gezet (voorspanning).
- Claxon die niet wilde zwijgen, garantiegeval en vervangen door een ander type.
- Speling trapas, garantiegeval en vervangen. Volgende trapas wordt een ander type/merk.
- Olie lek voorvork ter hoogte van de regeling van de demping, garantiegeval en opgelost.
- Beugel remhendel met claxonknop gescheurd, garantiegeval en opgelost. Stond wel nog goed vast en achterrem gebruik ik zelden dus doorgereden tot het onderdeeltje binnen was.
- Kooi derailleur afgebroken, eigen schuld om door een pak sneeuw en vriesweer te rijden. De hele aandrijving was 1 groot blok ijs geworden. Door ijs in en rond het voorste blad ook de rotatiesensor wat van zijn plaats gekomen, terug op zijn plaats gezet, komt niet zo nauw. Ik ben doorgereden met gebruik van de turboknop. Derailleur zelf vervangen.
- Voorste remschijf zit op zijn slijtlimiet (1,8mm), moet ik nog vervangen. Ik gooi dat anker er dikwijls (dagelijks) uit en dit is het gevolg...samen met elke 3à4K voorste remblokken, 3de set zit erin... En ja dat ding remt verdomt hard als je dat achterwiel van de grond brengt. Bij slecht weer ook al enkele keren het voorwiel geblokkeerd, snel en goed reageren is dan de boodschap. Ik lees hier mooie dingen over de ST5 met ABS. ABS samen met richtingsaanwijzers staan op de wishlist.
- Andere banden wegens dat voorwiel bij slecht weer. Vooraan Pirelli cyl-e en achteraan Schwalbe Super Moto ADDIX.
- Andere cassette gemonteerd, 11-32. Belangrijkste kransjes voor te rijden op snelheid zijn voor mij de 14&13, de 12&11 gebruik ik niet. Op de 14 loopt de ketting bijna in lijn met het voorblad, ideaal.
- Spaken vooraan aangespannen. Er waren wat trillingen tijdens hard remmen, die zijn bijna volledig weg. Enkel nog een klein beetje net voor ik stil sta.
- Speling balhoofd, bij geregeld.
- Systeem dat zichzelf uitschakelt bij stoplichten heb ik ook sinds een update, gebeurt zelden omdat ik zelden lang genoeg stil sta. Misschien eens een andere instelling proberen.

Geen spijt van deze SP, geen dag stilgestaan. Ik kan wat betreft onderhoud ook alles zelf, enkel voor garantie (die is nu voorbij) en jaarlijks nazicht (lease, nog 10 maanden) naar de FM geweest. In totaal waren dat 5 bezoekjes bij de FM in 26 maanden. Tot 36 maanden zal daar nog 1 bezoek bijkomen voor jaarlijks nazicht.
Bicarbonaat

Mijn problemen zijn quasi opgelost

Bij put inrijden stopte de ondersteuning is opgelost door de batterij beter te doen inklikken.

Het uitvallen bij rode lichten of kruispunten is verholpen
SW update 6AAL -> 6AB0 tbhv uitvallen systeem
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Tot nu toe 2600 probleemloze km gereden met de Alpha.De pinion kraakt wat maar dat is het dan ook (natuurlijk weer net niet toen hij bij de dealer stond voor de 1500 km beurt) . Het wegvallen vd ondersteuning als je je benen stil houdt probeer ik te ondervangen door naar een lagere versnelling te schakelen als ik het zie aankomen dat de benen even stil staan.Vanuit de lagere versnelling weer opschakelen en de ondersteuning blijft actief.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Na 6000 km eigenlijk allen gedoe met het inklikken van de accu.Vanaf het begin had ik hier ruzie mee maar uiteindelijk ging het een paar maanden probleemloos.Helaas nu niet meer en krijg ik de accu slechts met een hoop gefriemel en mbv. de sleutel er weer in geklikt .De pal valt volgens mij niet goed in de uitsparing.Laat de accu nu maar in de fiets zitten maar handig is anders.Zal eind april bij de onderhoudsbeurt vragen of hier naar gekeken kan worden.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
EricPts
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2021, 12:27
Locatie: O-VL
Merk SP: Klever X Pinion
Km-stand: 0

Heb ook veel last om de batterij er goed in te krijgen. In het begin verschillende keren gehad dat de batterij er blijkbaar niet goed in zit waarna de motor uitvalt of hapert als je in een put hebt gereden. Nu let ik er altijd goed op dat ik een klik hoor als ik de batterij erin schuif. Meestal geeft ik er een klap op zodat de batterij er zeker in zit. Het is echter nooit niet simpel om de (1200W) batterij er vlot in te krijgen.
Ook om de batterij er uit te krijgen is het altijd een strijd met de sleutel. Het slot is veel te ruim en je moet altijd wat. rommelen met de sleutel om te batterij te ontgrendelen.
Hoor recent ook gereutel aan de trappers.
Voor de rest geniet ik van mijn Klever Pinion.
Plaats reactie