Goedemiddag,
Deze week heeft de pinion met 1200WH batterij, me een aangename verrassing bezorgd.
Met volle batterij vertrokken, 40km gereden met wat tegenwind en volle ondersteuning, aangekomen op't werk met 44% overschot.
Vergeten bijladen, weet het, niet slim van mezelf...
's Avonds met wat meewind en op ondersteuning 2 (blokjes) terug naar huis en tot 5km van mijn deur geraakt.
Op 5% ging hij autom. naar ondersteuning niveau 1 (blokje).
Ondersteuning ging van 5 naar 3 en vervolgens redelijk snel naar 0%.
Na denk een halve km rijden zonder ondersteuning, terug 16% op de display en volledige ondersteuning terug mogelijk.
Ondertussen had ik de display is uit en terug aan gezet te hebben, maar weet niet dat dit invloed had.
Precies zoals een brandstoftank van een auto waarbij het lichtje brand en er nog een beperkte thuis kom mogelijkheid bestaat.
Was dit een gelukje, of is dit geprogrammeerd?
mvg,
Heeft Klever X-Speed PINION batterij een extra reserve lading om thuis te komen?
Dat viel mij destijds bij de Klever Alpha ook op...blijkbaar trekt de motor zo hard aan de accu dat er een soort vacuum komt die na enige tijd stilstaan/minder belast worden inderdaad een hoger percentage geeft.
Mijn stromer heeft dit absoluut niet, sterker als ik op mijn werk kom met 62% is hij in de middag als ik weg ga 60%.
Mijn stromer heeft dit absoluut niet, sterker als ik op mijn werk kom met 62% is hij in de middag als ik weg ga 60%.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Onder belasting zakt de accu spanning, bij een bepaalde spanning stopt de fiets met ondersteunen. Wanneer die ondersteuning stopt stijgt de spanning dus weer.
Ik vind het zelf wat raar dat je dan ineens weer terug op 16% zou komen, dat klinkt erg vreemd.
Ik zie een paar mogelijkheden:
- de Alpha trekt zó veel stroom dat het gewoon normaal gedrag is
- er is een storing geweest waardoor de fiets onterecht aangaf dat de accu al op 0% was
- Klever heeft de software nog niet genoeg op orde, ze houden nog onvoldoende rekening met de karakteristiek van de accu
Ik vind het zelf wat raar dat je dan ineens weer terug op 16% zou komen, dat klinkt erg vreemd.
Ik zie een paar mogelijkheden:
- de Alpha trekt zó veel stroom dat het gewoon normaal gedrag is
- er is een storing geweest waardoor de fiets onterecht aangaf dat de accu al op 0% was
- Klever heeft de software nog niet genoeg op orde, ze houden nog onvoldoende rekening met de karakteristiek van de accu
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mijn ervaring is dat er een procent of zes bij komt als ik 30km volle bak heb gereden en daarna de Klever een paar minuten rust geef. Maar dan ben ik gestart met een volle accu en na 30km is die nog niet eens voor de heft leeg. Dus verhoudingsgewijs wijkt mijn ervaring niet mega af van bovenstaande.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
Bijzonder dat dat verschilt.
Ik zet nijn ST3 ook zo rond de 55 a 60% in de stalling op het werk ‘s ochtends. Bij vertrek naar huis zit er meestal rond de 5% meer in.
Hij staat in de tussentijd wel helemaal uit, dus niet oo stand by.
ST3 cool white - sport - 983Wh
zoals freddyh al zegt , een bijna platte batterij heeft moeite om een aanzetstroom te leveren ,
je gsm is ook zo als hij bijna plat is ....
echter de handleiding van klever zegt : niet rijden met een uitschakelde fiets , omdat je dan een dynamo maakt van je motor
je gsm is ook zo als hij bijna plat is ....
echter de handleiding van klever zegt : niet rijden met een uitschakelde fiets , omdat je dan een dynamo maakt van je motor
- JeroenSpock
- Veteraan
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
- Locatie: Veendam
- Merk SP: ST3 L 2020
- Km-stand: 30209
Is dat zo erg? Stromer doet dat toch ook? Sterker nog, als de accu leeg is gaat hij juist de motor als dynamo gebruiken om de computer en verlichting van elektriciteit te voorzien. Staat in de handleiding dacht ik.Bicarbonaat schreef: ↑19 sep 2021, 10:55echter de handleiding van klever zegt : niet rijden met een uitschakelde fiets , omdat je dan een dynamo maakt van je motor
Wat kan Klever dan niet wat Stromer wel kan?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi