Temperatuursensor motor Klever X-Speed lijkt kaduuk

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Als ik een slechte motor heb gaat die ook open voor reparatie. Heb FM al gevraagd om een slechte motor, die buiten garantie vervangen is, opzij te leggen. Motoren die vervangen zijn binnen garantie moeten allemaal terug dus particulier niet aan te geraken. Zal dan wel wat foto's maken zodat niemand angst moet hebben dat het niet goed meer zal komen en te veel betaald voor een nieuwe motor/wiel.
mrstrom

Jins schreef: 23 sep 2021, 10:47 Als ik een slechte motor heb gaat die ook open voor reparatie. Heb FM al gevraagd om een slechte motor, die buiten garantie vervangen is, opzij te leggen. Motoren die vervangen zijn binnen garantie moeten allemaal terug dus particulier niet aan te geraken. Zal dan wel wat foto's maken zodat niemand angst moet hebben dat het niet goed meer zal komen en te veel betaald voor een nieuwe motor/wiel.

Goed bedoeld, maar als jij je motor een keertje open trekt en fotos maakt, dan gaan andere dat ook niet zomaar doen he. Je bent behoorlijk bezig dan, opnieuw spaken, afstellen etc.

Karine gaf aan dat zij genoeg bedrijven kent die het zo repareren, dan heb je ook nog een soort van garantie erbij.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het staat iedereen vrij om een revisie te laten doen, zelf te doen of gewoon nieuw te kopen.
Binnen garantie niet twijfelen, nieuw erin.
Wat ik zelf kan doe ik ook zelf. Dat kost mij een halve werkdag en een paar € en ik ben terug een het bollen. Daar begin ik niet voor rond te bellen, afspraak maken en rond te rijden om dan te wachten. En al zeker niet om nieuw te kopen tenzij het echt om zeep is en ik niet anders kan. En als dat zo is weet ik al zeker wat ik niet meer ga kopen/leasen.
Bicarbonaat

Jins schreef: 23 sep 2021, 12:31 Het staat iedereen vrij om een revisie te laten doen, zelf te doen of gewoon nieuw te kopen.
Binnen garantie niet twijfelen, nieuw erin.
Wat ik zelf kan doe ik ook zelf. Dat kost mij een halve werkdag en een paar € en ik ben terug een het bollen. Daar begin ik niet voor rond te bellen, afspraak maken en rond te rijden om dan te wachten. En al zeker niet om nieuw te kopen tenzij het echt om zeep is en ik niet anders kan. En als dat zo is weet ik al zeker wat ik niet meer ga kopen/leasen.
gelijk heb je !! right to repair ...
dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

Mag ik hier even op terugkomen? Waar kan je Klever/TDCM-motoren laten reviseren?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lagers, bij Riesewijk Exclusives. Sowieso TDCM motoren, maar ik verwacht dat ze Klever huismerk motoren ook wel kunnen:

https://www.stromerpedelec.nl/blogs/mot ... ed-pedelec

V.w.b. de sensoren in de motor: ik weet dat ze ermee bezig zijn om dit ook te kunnen aanbieden. Ik zou even Riesewijk bellen en vragen naar Peter Jan, die voert de revisies uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

dikkenherman schreef: 17 mei 2023, 07:32 Mag ik hier even op terugkomen? Waar kan je Klever/TDCM-motoren laten reviseren?
Wat is het probleem?
Lagers kan in principe iedereen met een beetje gereedschap en basis kennis.
Dat wiel spaken is ook niet onoverkomelijk. Met weinig ervaring, en zeker met gebrek aan het juiste gereedschap duurt het gewoon wat langer maar niet onmogelijk.
Hall sensoren: al het voorgaande + het vervangen van de sensor(en). Genoeg voorbeelden op YT, principe is allemaal gelijk.
Wil of moet je het uitgeven aan derden, volg advies Stromeur.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 17 mei 2023, 23:54 Hall sensoren: al het voorgaande + het vervangen van de sensor(en).
V.w.b. die drie Hall sensoren en temperatuursensor in de TDCM motoren: ik begreep dat de grootste uitdaging is om aan precies het juiste onderdeel te komen. TDCM geeft deze gegevens uiteraard niet vrij.

Montage van deze sensoren is een eitje voor iedereen die een soldeerbout vast kan houden, en wie het openen en terug sluiten van de twee motorhelften eenmaal in de vingers heeft. (Er was een tijd dat ik mij door Stromer sales mensen heb laten wijsmaken dat dit énorm complex is, maar inmiddels heb ik meermaals gezien hoe het moet en het is echt niet ingewikkeld.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

Jins schreef: 17 mei 2023, 23:54
dikkenherman schreef: 17 mei 2023, 07:32 Mag ik hier even op terugkomen? Waar kan je Klever/TDCM-motoren laten reviseren?
Wat is het probleem?
Lagers kan in principe iedereen met een beetje gereedschap en basis kennis.
Dat wiel spaken is ook niet onoverkomelijk. Met weinig ervaring, en zeker met gebrek aan het juiste gereedschap duurt het gewoon wat langer maar niet onmogelijk.
Hall sensoren: al het voorgaande + het vervangen van de sensor(en). Genoeg voorbeelden op YT, principe is allemaal gelijk.
Wil of moet je het uitgeven aan derden, volg advies Stromeur.
Dank voor de tip. Blij te horen dat het helemaal niet zo'n probleem blijkt te zijn. Ik heb niet bepaald schrik voor solderen of om mijn fiets te leren repareren. Zolang het een iets of wat gedocumenteerde procedure is, en geen zwarte doos...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

dikkenherman schreef: 18 mei 2023, 08:32 Zolang het een iets of wat gedocumenteerde procedure is, en geen zwarte doos...
Er zijn geen documenten. Je zult dit zelf moeten doen of moeten overlaten aan een ervaren bedrijf zoals Riesewijk Exclusives.

Klever zelf repareert geen motoren, zij vervangen alleen. Dus het is bovenstaande, of een nieuwe motor kopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie