Herhaaldelijk stilvallen X-Speed in regen/storm

Plaats reactie
Broos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 aug 2021, 12:28
Locatie: Zuidhorn
Merk SP: Klever X speed
Km-stand: 10

Vandaag ondervonden dat een Klever X speed in harde regen en wind ook uit kan vallen. Om de 100 meter viel display, verlichting en ondersteuning uit en startte vervolgens spontaan weer op. Op dat moment was ik redelijk teleurgesteld.

Was redelijk dicht in de buurt van een dealer (fietsenwinkel.nl) waar ik de fiets niet heb gekocht omdat deze niet in hun assortiment zat. Kon daar met horten en stoten komen. Dit is trouwens ook de enige dealer in Noord Nederland.

Bij de winkel aangekomen en het verhaal te hebben gedaan werd ik direct geholpen. Ook werd vrij snel een probleem met een koppeling bij motor gevonden wat vermoedelijke de veroorzaker was. Zat wat vocht in wat gezien het weer niet helemaal onverklaarbaar was. Verder zijn wat contactpunten gecontroleerd. Na een proefrit in/met windkracht 8, bleek probleem verholpen.

Bij de vraag wat ik moest afrekenen kreeg ik te horen dat dit service was. Kortom, er bestaan nog fietsenmakers/winkels die je direct en gratis weer op weg helpen. Fietsenwinkel.nl in Groningen is er één van.

Heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring rond het stilvallen? Heb je nog tips ?
Laatst gewijzigd door Broos op 01 dec 2021, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
mrstrom

Top! goed geregeld, fijn.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Top service!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Keurig opgelost !

Ik zou de connectoren preventief behandelen met Watelec : https://www.zepindustries.eu/product/pr ... SubCat=150

https://www.textotaalcentrum.nl/assortm ... 01-021-001
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Golvas schreef: 01 dec 2021, 19:07 Keurig opgelost !

Ik zou de connectoren preventief behandelen met Watelec : https://www.zepindustries.eu/product/pr ... SubCat=150
Ik heb dit ook al éénmaal meegemaakt tijdens een rotweer (veel regen en harde wind) met men ST3. Maar op latere ritten niet meer voorgekomen (rij wel niet veel in rotweer moet ik zeggen).
Ben wel geinteresseerd in dat product.
Bedoel je dan dat je dat moet aanbrengen op het contactpunt waar je de motorkabel aandraaid (en veel vloekt omdat dat zo lastig gaat :D )
Broos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 aug 2021, 12:28
Locatie: Zuidhorn
Merk SP: Klever X speed
Km-stand: 10

Golvas schreef: 01 dec 2021, 19:07 Keurig opgelost !

Ik zou de connectoren preventief behandelen met Watelec : https://www.zepindustries.eu/product/pr ... SubCat=150

https://www.textotaalcentrum.nl/assortm ... 01-021-001
Super tip. Dank!
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Broos schreef: 01 dec 2021, 11:28 Bij de vraag wat ik moest afrekenen kreeg ik te horen dat dit service was. Kortom, er bestaan nog fietsenmakers/winkels die je direct en gratis weer op weg helpen. Fietsenwinkel.nl in Groningen is er één van.
Fijn om dit te lezen! Ik ben hier een aantal keer geweest en heb hier onlangs ook een Klever getest. Morgen zit ik er waarschijnlijk weer. Verkoop-ervaring is tot nu toe goed, al kan ik hun meer vertellen over het product als zij mij (maar dat heb ik vaker als ik me vastvreet in een potentiele aankoop).
Service-ervaring heb ik alleen met deze partij uit de tijd van mijn vorige speedpedelec (Sparta e-speed) waarbij ik de fiets op moest halen in Amsterdam en hij bij problemen terug daar naartoe moest. :aq Ik hoop dat er op dit punt veel verbeterd is.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niwla schreef: 08 mar 2022, 10:21 Ik hoop dat er op dit punt veel verbeterd is.
Vraag dat even héél goed uit en laat ze e.e.a wat ze zeggen over de service die je mag verwachten op schrift bevestigen voordat je daar de koop aftikt. Zie ook:

viewtopic.php?p=20522#p20522
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Stromeur schreef: 08 mar 2022, 11:17
Niwla schreef: 08 mar 2022, 10:21 Ik hoop dat er op dit punt veel verbeterd is.
Vraag dat even héél goed uit en laat ze e.e.a wat ze zeggen over de service die je mag verwachten op schrift bevestigen voordat je daar de koop aftikt. Zie ook:

viewtopic.php?p=20522#p20522
Ik laat ze daar sowieso iets voor op schrift zetten mocht het tot een overeenkomst komen. :d3:
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Heeft iemand al problemen gehad met vocht in het klavier ?
Plaats reactie