FUELL Fluid

MTB Cycletech, Ellio, Kettler, Norta, Byqr, Gazelle, Aska, Flyer, Koga, Trek, Bulls en meer...
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5081

Voor andere middenmoter speed pedelecs is er toch ook een markt, volgens mij doet R&M het ook best goed in NL. Met die fietsen kun je de Fuell wel vergelijken en dan is hij ineens wel goedkoop!
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Er zijn best veel mensen die gewoon op het fietspad blijven rijden. Die kopen dan een SP omdat ze 25 km/h irritant langzaam vinden en rijden dan met hun R&M lekker 30-35, af en toe een uitschieter naar 40 km/h.

Niks mis mee, behalve dan dat dit in NL illegaal is.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

En illegaal betekent in veel gevallen onverzekerd. Waarbij fietsers en voetgangers de 'zwakkere verkeersdeelnemers' zijn en speed pedelecs die illegaal op het fietspad rijden niet, want dat zijn brommers. De verzekering van de wederpartij zal ervan smullen als zoiets mis gaat..

MarcelH schreef: 04 sep 2021, 19:34 Voor andere middenmoter speed pedelecs is er toch ook een markt, volgens mij doet R&M het ook best goed in NL.
R&M heeft in het eerste half jaar van 2021 431 speed pedelecs verkocht, maar daarvan waren er 170 uit een grote tender van de politie. Blijven er 261 over, tegenover 670 Stromers.

Maargoed, op de snelheid na (wat toch écht wel een puntje is wat mij betreft) maakt R&M gewoon hele fraaie en comfortabele speed pedelecs.

Ik lees trouwens vaker dat mensen vanaf een R&M of ander middenmotor-systeem overstappen op een SP met achterwielmotor, dan andersom. Als je eenmaal op een speed pedelec hebt gereden waarmee je wel eenvoudig 45km/u haalt, dan is zo'n Bosch systeem gewoon geen optie meer. Ongeacht de wetgeving.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Plaats reactie