FUELL Fluid

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Hoi klopt Erik Buell....

ik heb 129,60 achter mogen laten....

Zelf nooit een Buell gehad wel een Harley
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

propje schreef: 13 jun 2020, 09:55 Wat tik je af voor een fietskeuring?
Voor mijn motor iets van €110 en dan nog rest bpm.

Zit dit verhaal een beetje door te lezen,als ik het goed begrijp is dit dus een fiets van Erik Buell?

Ff gekoekelt inderdaad Buell.
Wat leuk heb een Buell gehad.
Wat een karakter.

Afbeelding
Karakter is een mooie benaming
Hoop voor de koper van de fiets dat de technische uitvoering net zo goed is als het ontwerp
Dat was bij de buell nog wel eens anders
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Dit was nog een echte Buell.
Met 1200 sportster harleyblok.
Bewezen betrouwbaar.
Later werd overgeschakelt op Rotax.
Omdat HD op schandalige wijze Erik heeft laten vallen.
Een harley koop je toch voor het karakter.
Voor de fun.
Een fiets koop je voor a naar b als het droog is :lol:
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Soort stromer....als het rijd rijd het geweldig, maar soms kun je wel eens pech hebben :lol:

Ik hou wel van dingen die niet op iedere straathoek staan...

lijkt me best wel leuk om ooit dit setje op de oprit te parkeren.

Afbeelding
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Gisteren een FUELL Fluid gepasseerd op het Jaagpad langs de Demer in Betekom , iemand van hier ?
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

it wasn't me...

vanmiddag plaat halen, verzekering is aangevraagd dus dan kan/mag ik eindelijk pas...en volgende week mooi weer ...twee dagen mag ik naar het werk (30 km enkel)...dus ben benieuwd.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Oke, gisteren de eerste keer mijn woonwerk verkeer gedaan op de fiets. Ik ben pas verhuisd en dacht dat het 30 kilometer zou zijn, maar de praktijk zegt iets minder.

Inmiddels heb ik nu circa 175 km gereden op de fiets, meeste samen met mijn vrouw op haar normale E-bike..dus 25-30 km/h...deze fiets lijkt van een wat hogere cadans te houden om lekker te ondersteunen, wel wennen voor mij want ik ben een zware trapper en geen snelle, in de goede oude tijd dat ik nog racefiets reed reed ik samen met een collega rond de 80-85 en hij zat dan ergens rond de 95. Maar rustig toeren is lekker en dan kun je ook flink wat kilometers maken. Ik ben 185 en weeg ruim boven de 100 kilo.

Dan gisteren.....naar mijn werk rustig aan gedaan (29.9 km/h) en in de middag met twee volle batterijen en ondersteuning op max =5 naar huis gereden. Mijn conditie is niet de allerbeste!.....26,43 km in 46 minuten, gemiddeld snelheid dus 34,3 km/h en gemiddeld hartslag 146.....maar dat is niet erg ik fiets ook voor mijn conditie en gewicht :shock: thuis aangekomen 1 accu tot 20% leeg gereden....dus in theorie nog 120% accu over zou dus mogelijk moeten zijn om zo'n 66 km op volle ondersteuning te rijden....op de ST2 kan ik me nog herinneren dat ik naar mijn werk wat rustiger reed zodat ik in de middag kon knallen zonder op te laden...en dan als ik thuis kwam nog 0-10% accu over had (983)...dat was 64 km retour.
Schermafbeelding 2020-07-03 om 17.53.54.png
Schermafbeelding 2020-07-03 om 17.53.54.png (416.04 KiB) 4942 keer bekeken
Over de dijk heb ik een lang stuk 45-46 op de teller gereden, dat was goed vol te houden, uiteraard wel met inspanning van mij. Vervolgens kreeg ik een stuk tegenwind.....zo dan is het heel moeilijk om flink door te kunnen blijven fietsen.

Die terugval is zo erg dat ik me af vraag wat er met die 500W en 100Nm gebeurd is...lijkt wel of hij geknepen is.

Ook wegrijden bij een stoplicht moet je goed terug schakelen....anders als te zwaar kom je moeizaam weg...op de stromer schakelde ik amper.

Ten slotte vindt ik de stappen tussen de versnellingen te groot, zit je net lekker in je ritme in bijvoorbeeld 6 en schakel je naar 7 voelt de stap voor mij persoonlijk te groot......ik ben dan wel benieuwd hoe dat bij de nieuwe ST2 wordt....

Verder rijd de fiets heerlijk, op mijn stromers had ik geen verende voorvorken of zadelpennen, wat maakt dat het fietsen een stuk fijner, zeker de zadelpen redshift shockstop verende zadelpen, ongekend hoe die hobbels gladstrijkt, heerlijk want zeker de ST3 vond ik een enorm harde fiets om te rijden.

Kortom ik denk dat de Fuell het goed op kan nemen tegen andere middenmotor speed pedelecs...maar de stromer is toch een stuk enthousiaster in ondersteunen......mijn vrouw zag me gisteren naar de nieuwe St2 kijken...die voelt alweer iets aankomen :o Moet ik er wel bij vermelden dat de Fuell de helft kost van een St3 met grote accu....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Ivo3.4
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2020, 03:00

Goede review van de Fuell.
Was ook gecharmeerd maar nu blijkt toch dat Stromer nog steeds de dienst uitmaakt. Maar dat heeft zn prijs. Ik zou balen als ik met wind tegen zou merken dat de fiets hier de Nm gewoon verloren is. Mijn Stromer buffelt gewoon door.
Stromer ST2 Sport 2015, Stromer ST1 Sport 2017 ,matt black, cane creek thudbuster st.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Vandaag is het gebeurd....de Fuell is verkocht en gaat zijn leven verder doorbrengen in Belgie...

Afgelopen zaterdag ben ik naar Herveld geweest, Vietz.
Wat een enorme service ! Ik ging gewoon weer een kijken en voor ik het wist zat ik op een fiets.
Niet 1 maar drie......eerst de ST3...met de normale stuurhoogte....
Wat een genot, de Fuell voelde beste zwaar door de ondersteuning en hiermee schoot ik vooruit.
Maakte niet uit welke kant op,,, 48 km/h op de klok goed te doen en vol te houden en bij tegenwind bleef ik nog op de 45.....heerlijk...ik was het gevoel vergeten maar de lach was er gelijk weer.

Daarna de ST1 ...tja ondersteuning verschil voel je toch wel goed, moest meer moeite doen om ca 44 te rijden.....ook vond ik het algehele gevoel een stuk minder degelijk, schakelen, remmen en hoe de fiets zelf aanvoelde....dit moet ik niet doen dat gaat me tegen staan.

Daarna de ST3 met iets verhoogd stuur....de zit was inderdaad wat comfortabeler, maar heel apart hoe goed je het voelde met fietsen dat je toch meer wind deed vangen.....zelf zou ik dus weer voor het standaard stuur gaan............

Kortom weer wat om over na te denken...al zie ik ook diverse ST5's worden aangeboden met een flinke korting, die zag ik nu voor het eerst in het echt...wat een verschrikkelijk mooie fiets om te zien, ik dacht altijd belachelijk voor dat geld...maar nu slaat de twijfel door die korting toe...................

Ellio, ik denk dat het geen slimme zet is voor mij, ben bang dat ik snel spijt krijg door de looks....misschien ga ik wel proefrijden maar weet het nog niet...ook wil ik snel weer een nieuwe fiets...het is nu fietsweer heerlijk.

Klever...ja toch echt minder mooi en de kleine accu....

Ik heb wat te overdenken in mijn slaap :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
ocra

MarcelH schreef: 13 jul 2020, 16:51 Vandaag is het gebeurd....de Fuell is verkocht en gaat zijn leven verder doorbrengen in Belgie...

Afgelopen zaterdag ben ik naar Herveld geweest, Vietz.
Wat een enorme service ! Ik ging gewoon weer een kijken en voor ik het wist zat ik op een fiets.
Niet 1 maar drie......eerst de ST3...met de normale stuurhoogte....
Wat een genot, de Fuell voelde beste zwaar door de ondersteuning en hiermee schoot ik vooruit.
Maakte niet uit welke kant op,,, 48 km/h op de klok goed te doen en vol te houden en bij tegenwind bleef ik nog op de 45.....heerlijk...ik was het gevoel vergeten maar de lach was er gelijk weer.

Daarna de ST1 ...tja ondersteuning verschil voel je toch wel goed, moest meer moeite doen om ca 44 te rijden.....ook vond ik het algehele gevoel een stuk minder degelijk, schakelen, remmen en hoe de fiets zelf aanvoelde....dit moet ik niet doen dat gaat me tegen staan.

Daarna de ST3 met iets verhoogd stuur....de zit was inderdaad wat comfortabeler, maar heel apart hoe goed je het voelde met fietsen dat je toch meer wind deed vangen.....zelf zou ik dus weer voor het standaard stuur gaan............

Kortom weer wat om over na te denken...al zie ik ook diverse ST5's worden aangeboden met een flinke korting, die zag ik nu voor het eerst in het echt...wat een verschrikkelijk mooie fiets om te zien, ik dacht altijd belachelijk voor dat geld...maar nu slaat de twijfel door die korting toe...................

Ellio, ik denk dat het geen slimme zet is voor mij, ben bang dat ik snel spijt krijg door de looks....misschien ga ik wel proefrijden maar weet het nog niet...ook wil ik snel weer een nieuwe fiets...het is nu fietsweer heerlijk.

Klever...ja toch echt minder mooi en de kleine accu....

Ik heb wat te overdenken in mijn slaap :cool2:
Die vrouw van jou is goed, al na een week zit er datgene aan te komen wat ze verwacht had :ay
Plaats reactie