FUELL Fluid

Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

RDW is tijdje gesloten geweest (enkel taxi-keuringen werden gedaan volgens mij). We hebben hier nog een auto staan die omgekeurd moet worden. vanaf volgende week zijn ze weer open.

Als je als particulier een voertuig importeert (vanuit EU of buiten de EU) zul je altijd langs de RDW moeten gaan met het betreffende voertuig.

importeurs/fabrikanten (zakelijk) kunnen dit digitaal doen. Je moet hiervoor wel door de RDW erkend zijn:
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/fa ... -2-stappen

als er voor Fuell dus een importeur voor Nederland is, hoeven toekomstige kopers niet meer zelf langs de RDW te gaan.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Fred O
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2020, 09:24
Locatie: NL

Bedankt, dat verklaart het. Ik laat dit punt rusten.
Newbie m.b.t. e-bikes.
Een week getest met geleende Stromer st3 - goed.
Ervaring met Winora - matige kwaliteit Yamaha onderdelen.
Zoekend naar geschikte speed pedelec.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Er heeft een duitser een vergelijk gemaakt met zijn ST1...ik vrees dat de Flluid het niet gaat worden voor de stromer fans op motorpower. Helaas heb ik nog geen kenteken dus kan nog geen kilometers gaan maken.
Eerste paar kilometer waren OK maar merkte wel meer menselijke energie nodig te hebben om dezelfde snelheid alsmet een stromer mogelijk is te bereiken....display batterij (besturing motor etc ) volledig opladen kon helpen, heb ik dus gedaan alleen nu nog een kenteken en dan verzekering.

Ik heb trouwens ook nog gevraagd wat het verbruik van de accu's was tijdens deze rit....ook best interessant :cool2:


In het weekend heb ik de eerste proefritten gemaakt met mijn Fluid 1s en kon ik deze direct vergelijken met de Stromer ST1.
Ik was op reis met mijn partner. Zij met de Stromer, ik met de 1's.
Ik kon de Stromer tot op zekere hoogte bijhouden op vlak terrein, maar ik moest veel meer moeite doen dan wanneer we allebei met de Stromer zouden reizen.
Bergop had ik geen kans om de Stromer bij te houden, hoewel de Stromer slechts 40 Nm koppel levert en de Fluid 1s 100 Nm zou moeten leveren.
De ondersteuning met de Stromer voelt veel krachtiger aan, waardoor bergop rijden veel sneller en meer ontspannen gaat. Bij het bergop rijden is de onderbreking van de ondersteuning tijdens het schakelen zeer negatief.
Vanaf een bepaalde helling is het bijna niet mogelijk om bergop te schakelen omdat je tijdens het schakelproces veel snelheid verliest.
Ik merkte ook het volgende op met de 1's:
De ondersteuning stopt als je 45 km / u bereikt (dat is wat je wilt), maar begint pas weer nadat de snelheid is gedaald tot ca. 39 km/h. Het is dus niet echt mogelijk om met een constante snelheid te rijden.

Mijn persoonlijke conclusie is duidelijk:
Ik hou van het ontwerp, de comfortabele zitpositie, de complete uitrusting, de hoge accucapaciteit en het geluid van de motor op de 1's.
De Stromer blijft mijn favoriete e-bike. Hoewel het volgens het gegevensblad inferieur is qua motortechnologie (40 tot 100 Nm bij 500 watt), voelt het (en dat is eigenlijk ook zo) op de fiets andersom. Ik ben veel sneller met de Stromer.
Voor mij is de Fuell Fluid 1s meer een fiets om rustig te cruisen. Maar ik wil zo snel mogelijk van fiets naar fiets en zo nodig zweten en de Stromer loopt duidelijk voorop.
De prijs / prestatiebeoordeling wint duidelijk de 1S.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ja, ik denk dat niemand hier iets anders verwacht had... specs op papier zeggen maar een klein deel van het verhaal.

Vriend van mij heeft een bafang middenmotor van 1500 Watt en kan mij bij het optrekken niet bijhouden met mijn stromer van iets meer dan de helft van dat wattage...

Dus dit zal niemand verbazen en hoeft ook niet erg te zijn als je dat op voorhand weet. Wat ik wel heel vervelend zou vinden is die ondersteuningsglitch waarover hij spreekt. Geen constante snelheid kunnen maken en behouden zou voor mij wel een dealbreaker zijn.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het koppel van een middenmotor wordt natuurlijk nog gedeeld door de versnellings verhouding. Intern zitten in middenmotoren vaak al tandwielen, waarmee het koppel al gedeeld wordt. Dan heb je extern nog je derrie of naaf in het achterwiel....

Bosch motoren hebben ook een flink koppel, maar ook daarmee blijven de straatstenen rustig liggen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Toerental verlagen = koppel verhogen (interne tandwielen). Het koppel zal wel op uitgaande as gemeten worden, is daar het hoogste. Dan volgen uiteraard de rest van je versnellingen waar het koppel wel daalt.
De Bafang 1000W kan op 48V met 30A controller 1500W piek leveren, maar er is ook een 25A controller en het kan ook op 36V. Het plaatje kan er in realiteit heel anders uitzien dan op papier (waar enkel de beste specs in de verf staan). Je kan een motor met veel PK's hebben maar als de brandstofpomp niet het nodige volume kan aanvoeren blijft het een brommer.
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Hallo: ik ben nieuw op dit forum alhoewel ik al wel een tijdje mee lees. Ik heb net een ST2S gekocht, waarop zij reflecties ontbreken op banden of velgen. Ik heb lopen zoeken op dit forum of ik er meer informatie over kan vinden en veel info en discussies gevonden over de rode achter reflector, maar niet echt over de volgens mij verplichte gele zij reflectie. Volgens de politie is die gele zij reflectie verplicht en mag je geen (lelijke) zij reflectie toevoegen aan de spaken, maar moet deze zitten op de banden of velgen. Mis ik iets? Ik zie nl. zo goed als geen SP rijden met zij reflectie.

Bron: https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkee ... fiets.html
Stromer ST2
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gele reflectoren aan de voorvork zijn inderdaad verplicht. De reflectie mag niet in de spaken of op de band.

Maar er zijn wel banden voor SP op de markt mét zijreflectie :ck:

Mijn SP heeft voor en achter reflectie op de banden. Mag niet, maar ik ben wel goed zichtbaar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De test-Klever die ik hier heb staan heeft ook banden met zijreflectie (Schwalbe Super Moto X). Volgens de mensen van Klever is-ie echt zo, met deze banden, door de typegoedkeuring heen gekomen.

Ik snap het ook niet meer hoor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 30 mei 2020, 14:33 De test-Klever die ik hier heb staan heeft ook banden met zijreflectie (Schwalbe Super Moto X). Volgens de mensen van Klever is-ie echt zo, met deze banden, door de typegoedkeuring heen gekomen.

Ik snap het ook niet meer hoor.
Inderdaad vreemd ik had die lelijke gele dingen nooit op mijn stromers gemonteerd, en van de fluid had ik ze al verwijderd maar inderdaad moet ik ze er weer even op plakken als ik de RDW opzoek.

Banden vindt ik veel netter en ook de Flluid heeft zijn typegoedkeuring gekregen met die banden...eens zien wat de RDW gaat zeggem...en heb ook nog van die spaakreflectoren liggen eventueel :shock:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie