tja na 30 jaar
FUELL Fluid
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Tjonge, dat is toch rap gegaan voor mijn gevoel. Maar ik snap je keus wel, op basis van wat ik gelezen heb.
...en dan ben je verkocht.
Ik ben ooit voor de lol op een ST2 S gezet, kwam ook nooit meer goed
Ik zou de middenweg overwegen: de normale stuurpen plus een stuur met minimale rise en een lichte backsweep, zoals op de Klever X-Speed PINION. Zit echt fijn.
Ik heb ze ook voorbij zien komen. En die Vijf is een BEUL van een bike. Mijn ST2 S voor 10k, dat had ik ook nooit gedaan, maar toen de prijs van het verouderde 2017 model zakte naar 7.700 ging ik toch voor de bijl. En die ST5, dat zijn ook nog eens actuele modellen. Tenminste, als je die met een zwart stuur kiest en het Di2-laadpunt in het stuur-eind. Dat zou ik wel doen als ik jou was en het wordt een Vijf.
True. Maar het is echt waar: als je erop zit dan zie je dat niet en de grotere accu komt eraan. Die 12-bak geeft je meer bruikbare verzetten dan die 8 op de Fuell, plus de PINION veegt de vloer aan met een Alfine naaf. Maargoed, de ST3 en ST5 ondersteunen wel beter dan de X-Speed PINION. Niet qua topsnelheid, de X-Speed is net wat sneller, maar met wind tegen legt de PINION het af tegen de ST3/5.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dat zwarte stuur en oplaadpunt in handvat is dat 2020 model ?
Zelf vindt ik juist dat stuur in kleur van de fiets mooi....
Nog meer verschillen als we het over een 2020 tov een 2019 hebben ?
Zelf vindt ik juist dat stuur in kleur van de fiets mooi....
Nog meer verschillen als we het over een 2020 tov een 2019 hebben ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zag de ST5 wijzigingen voor het eerst bij een Stromer dealer in augustus 2019:
viewtopic.php?p=63812#p63812
Barry wees ons er later op dat de stuurbuis (de vorkbuis dus) bij dit model rond is in plaats van ovaal. Ook dat is een pré:
viewtopic.php?p=65039#p65039
viewtopic.php?p=66235#p66235
Laat je niks wijsmaken door verkopers die praten over 2019 of 2020 model. Daarmee bedoelen ze alleen het jaar waarin de Stromer op kenteken wordt/is gezet. (Verkoopargumentje dat niks zegt over hoe lang een Stromer al bij hen in de voorraad staat.) Stromer heeft deze wijzigingen nooit als "nieuw model" gepresenteerd, en ook niet specifiek geïntroduceerd van 2019 op 2020.
Vraag specifiek naar bovenstaande kenmerken.
viewtopic.php?p=63812#p63812
Barry wees ons er later op dat de stuurbuis (de vorkbuis dus) bij dit model rond is in plaats van ovaal. Ook dat is een pré:
viewtopic.php?p=65039#p65039
viewtopic.php?p=66235#p66235
Laat je niks wijsmaken door verkopers die praten over 2019 of 2020 model. Daarmee bedoelen ze alleen het jaar waarin de Stromer op kenteken wordt/is gezet. (Verkoopargumentje dat niks zegt over hoe lang een Stromer al bij hen in de voorraad staat.) Stromer heeft deze wijzigingen nooit als "nieuw model" gepresenteerd, en ook niet specifiek geïntroduceerd van 2019 op 2020.
Vraag specifiek naar bovenstaande kenmerken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ok dank je...ik denk als de prijs goed is ik ook met de oude kan levenStromeur schreef: ↑13 jul 2020, 21:12 Ik zag de ST5 wijzigingen voor het eerst bij een Stromer dealer in augustus 2019:
viewtopic.php?p=63812#p63812
Barry wees ons er later op dat de stuurbuis (de vorkbuis dus) bij dit model rond is in plaats van ovaal. Ook dat is een pré:
viewtopic.php?p=65039#p65039
viewtopic.php?p=66235#p66235
Laat je niks wijsmaken door verkopers die praten over 2019 of 2020 model. Daarmee bedoelen ze alleen het jaar waarin de Stromer op kenteken wordt/is gezet. (Verkoopargumentje dat niks zegt over hoe lang een Stromer al bij hen in de voorraad staat.) Stromer heeft deze wijzigingen nooit als "nieuw model" gepresenteerd, en ook niet specifiek geïntroduceerd van 2019 op 2020.
Vraag specifiek naar bovenstaande kenmerken.
Ik zag trouwens ook nog een nieuwe ST2S - L 2018 te koop staan......
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Oei, lastig!
Ik vind de ST2 S nog steeds de Stromer der Stromers. Ligt er wel een beetje aan wat-ie kost en of je er nog de volle 3 jaar garantie op krijgt.
Ik vind de ST2 S nog steeds de Stromer der Stromers. Ligt er wel een beetje aan wat-ie kost en of je er nog de volle 3 jaar garantie op krijgt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb er toen ik mijn ST2 aanschafte op proef gereden, maar te lang geleden om te herrineren.
De looks van de ST5 winnen wat mij betreft....rijden kan ik dus niet over oordelen....
Wel heb je dan een model wat al 2 jaar niet meer gemaakt wordt, dat kan nu een voor en een nadeel zijn....ik vindt hem wel mooi. Maar vraagme af als ik volgend jaar voor een nieuwe wil gaan wat dan het slimste was inruil technisch...uiteraard ook afhankelijk van de koopprijs nu
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Mathematic
- Pro
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Even de maximum snelheid eruit geperst ...
... in een afdaling uiteraard ;-)
... in een afdaling uiteraard ;-)
- Bijlagen
-
- DSCI2746.JPG (3.24 MiB) 3985 keer bekeken
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Berichtje aan degenen die dit topic n.a.v. de aanbieding op iBOOD lezen:
Natuurlijk is de vergelijking met een Stromer ST5 van € 10.000,- niet eerlijk. Maar: de vergelijking met de huidige Stromer ST1 bijvoorbeeld, die je ook voor rond de 5k kunt kopen wel. Zie o.a.:
viewtopic.php?p=103393#p103393
En ook daar legt de FUELL Fluid het tegen af.
Waarom? Omdat Speed Pedelecs voor de Nederlandse wetgever brommers zijn, Dit betekent dat je een geel kenteken moet voeren, een helm moet dragen, een verplichte WA-verzekering moet afsluiten en vooral: binnen de bebouwde kom moet je op de rijbaan tussen de auto's rijden. Dat is met een Stromer of Klever of ander merk met achterwielmotor waarmee je eenvoudig 45km/u rijdt al een hele opgave (de auto's gaan immers sneller en veel automobilisten kennen het fenomeen speed pedelec niet, dus ze raken geïrriteerd). Met speed pedelecs waarmee je amper de 40km/u haalt terwijl je je ook nog helemaal stuk trapt is het gewoon gevaarlijk op de rijbaan, maar je moet er dus wél rijden!
Denk daarover na voordat je een speed pedelec koopt waarmee je niet eenvoudig de 45 haalt.
Deze iBOOD-aanbieding op de FUELL Fluid komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Natuurlijk is de vergelijking met een Stromer ST5 van € 10.000,- niet eerlijk. Maar: de vergelijking met de huidige Stromer ST1 bijvoorbeeld, die je ook voor rond de 5k kunt kopen wel. Zie o.a.:
viewtopic.php?p=103393#p103393
En ook daar legt de FUELL Fluid het tegen af.
Waarom? Omdat Speed Pedelecs voor de Nederlandse wetgever brommers zijn, Dit betekent dat je een geel kenteken moet voeren, een helm moet dragen, een verplichte WA-verzekering moet afsluiten en vooral: binnen de bebouwde kom moet je op de rijbaan tussen de auto's rijden. Dat is met een Stromer of Klever of ander merk met achterwielmotor waarmee je eenvoudig 45km/u rijdt al een hele opgave (de auto's gaan immers sneller en veel automobilisten kennen het fenomeen speed pedelec niet, dus ze raken geïrriteerd). Met speed pedelecs waarmee je amper de 40km/u haalt terwijl je je ook nog helemaal stuk trapt is het gewoon gevaarlijk op de rijbaan, maar je moet er dus wél rijden!
Denk daarover na voordat je een speed pedelec koopt waarmee je niet eenvoudig de 45 haalt.
Deze iBOOD-aanbieding op de FUELL Fluid komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023