Oke, gisteren de eerste keer mijn woonwerk verkeer gedaan op de fiets. Ik ben pas verhuisd en dacht dat het 30 kilometer zou zijn, maar de praktijk zegt iets minder.
Inmiddels heb ik nu circa 175 km gereden op de fiets, meeste samen met mijn vrouw op haar normale E-bike..dus 25-30 km/h...deze fiets lijkt van een wat hogere cadans te houden om lekker te ondersteunen, wel wennen voor mij want ik ben een zware trapper en geen snelle, in de goede oude tijd dat ik nog racefiets reed reed ik samen met een collega rond de 80-85 en hij zat dan ergens rond de 95. Maar rustig toeren is lekker en dan kun je ook flink wat kilometers maken. Ik ben 185 en weeg ruim boven de 100 kilo.
Dan gisteren.....naar mijn werk rustig aan gedaan (29.9 km/h) en in de middag met twee volle batterijen en ondersteuning op max =5 naar huis gereden. Mijn conditie is niet de allerbeste!.....26,43 km in 46 minuten, gemiddeld snelheid dus 34,3 km/h en gemiddeld hartslag 146.....maar dat is niet erg ik fiets ook voor mijn conditie en gewicht
thuis aangekomen 1 accu tot 20% leeg gereden....dus in theorie nog 120% accu over zou dus mogelijk moeten zijn om zo'n 66 km op volle ondersteuning te rijden....op de ST2 kan ik me nog herinneren dat ik naar mijn werk wat rustiger reed zodat ik in de middag kon knallen zonder op te laden...en dan als ik thuis kwam nog 0-10% accu over had (983)...dat was 64 km retour.
- Schermafbeelding 2020-07-03 om 17.53.54.png (416.04 KiB) 4951 keer bekeken
Over de dijk heb ik een lang stuk 45-46 op de teller gereden, dat was goed vol te houden, uiteraard wel met inspanning van mij. Vervolgens kreeg ik een stuk tegenwind.....zo dan is het heel moeilijk om flink door te kunnen blijven fietsen.
Die terugval is zo erg dat ik me af vraag wat er met die 500W en 100Nm gebeurd is...lijkt wel of hij geknepen is.
Ook wegrijden bij een stoplicht moet je goed terug schakelen....anders als te zwaar kom je moeizaam weg...op de stromer schakelde ik amper.
Ten slotte vindt ik de stappen tussen de versnellingen te groot, zit je net lekker in je ritme in bijvoorbeeld 6 en schakel je naar 7 voelt de stap voor mij persoonlijk te groot......ik ben dan wel benieuwd hoe dat bij de nieuwe ST2 wordt....
Verder rijd de fiets heerlijk, op mijn stromers had ik geen verende voorvorken of zadelpennen, wat maakt dat het fietsen een stuk fijner, zeker de zadelpen redshift shockstop verende zadelpen, ongekend hoe die hobbels gladstrijkt, heerlijk want zeker de ST3 vond ik een enorm harde fiets om te rijden.
Kortom ik denk dat de Fuell het goed op kan nemen tegen andere middenmotor speed pedelecs...maar de stromer is toch een stuk enthousiaster in ondersteunen......mijn vrouw zag me gisteren naar de nieuwe St2 kijken...die voelt alweer iets aankomen
Moet ik er wel bij vermelden dat de Fuell de helft kost van een St3 met grote accu....