Gazelle Ultimate C380 Hmb Speed (Belt)

Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Nieuwe gazelle speed pedelec:

- Riemaandrijving
- 500W accu (dual battery mogelijk)
- Enviolo
- Magura MT4 remmen
- 28 inch wielen

Afbeelding
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ziet er goed uit op 500 watt.
Extra batterij ziet er vreselijk uit. DIY bouwpakket achtig... Steekt op het zicht ook uit in breedte naast de zijbuis, waardoor je er waarschijnlijk met je benen zal tegen zitten.
Ook de prijs verandert niet als je dual battery pakt, dus veronderstel dat je daar nog eens 500 - 800 euro moet bijtellen voor extra batterij, en dan zit je al duurder dan de ST1X...
Ik zie geen informatie over hoe krachtig de motor is, maar is een bosh performance dus veronderstel 350 watt? Wat sowieso het minimum is om goed te zijn...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Linkjes naar de website van een handelaar verwijderd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Strak plan, ik vond het heel in de verte precies wat naar reclame ruiken ... ;)

Ik begrijp dat ze in Dieren het R&M concept willen kopiëren, maar dat had mooier gekund : het geheel ziet er inderdaad uit als een bouwpakketje met niet op mekaar afgestemde onderdelen, jammer ook van die Enviolo (= NuVinci) ... dat rijdt voor geen meter en bijkomend is zo'n Bosch is helaas ook niet bulletproof.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Golvas schreef: 22 jun 2019, 14:37 Strak plan, ik vond het heel in de verte precies wat naar reclame ruiken ... ;)
Ik vond het niet, ik vind het nog steeds en zou als moderator het hele draadje verwijderen van een mafkees die in zijn eerste post een bericht plaatst over een nieuwe SP van een ander merk.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De reclame is verwijderd. (Gezien de omstandigheden kan ik het ook niks anders noemen.) Wat overblijft is informatie die prima past in dit "Stromer versus andere merken"-subforum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Goedenavond allemaal. Het was niet mijn bedoeling om 'reclame' te plaatsen, het was simpelweg de enige info die ik over deze fiets kon vinden e ik dacht het is voor de lezers wel prettig om verder te kunnen lezen. Ik ben mezelf aan het oriënteren op een SP, vanwege woon-werk verkeer vanaf augustus. Heb reeds een proefrit gemaakt op een ST1X en dit gaat hem zeer waarschijnlijk worden. Ben in de tussentijd nog wel aan het kijken naar een andere SP die wat onderhoudsvrijer is en een hogere framemaat heeft (ben zelf 2.01m).

Ik zag deze SP voorbij komen en dacht dat dit het juiste topic was om te delen. Lijkt mij opzicht een interessant SP gezien de riemaandrijving, dubbele accu optie. Ben benieuwd naar de meningen van anderen.
mboelis schreef: 22 jun 2019, 16:36
Golvas schreef: 22 jun 2019, 14:37 Strak plan, ik vond het heel in de verte precies wat naar reclame ruiken ... ;)
Ik vond het niet, ik vind het nog steeds en zou als moderator het hele draadje verwijderen van een mafkees die in zijn eerste post een bericht plaatst over een nieuwe SP van een ander merk.
Dit topic gaat toch over Stromer vs andere merken? Wat is er dan mis mee om een nieuwe SP van een ander merk te plaatsen? Volgens mij wordt dit in alle topics in dit subforum gedaan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kees de Grote schreef: 22 jun 2019, 18:35 Het was niet mijn bedoeling om 'reclame' te plaatsen, het was simpelweg de enige info die ik over deze fiets kon vinden e ik dacht het is voor de lezers wel prettig om verder te kunnen lezen.
Dat heb ik inderdaad ook gezien. Toen ik de linkjes naar de winkel verwijderde ging ik op zoek naar een alternatief (b.v. van de website van Gazelle zelf), maar ik kon zo snel ook niks vinden.

Het was dus gewoon een misverstand: eerste post van een nieuw lid, die zonder verdere introductie een link naar een willekeurige winkel dropt; dan krijg je de schijn tegen. Mooi dat dit nu, met alsnog een duidelijke introductie, uit de wereld is. En welkom op ons forum natuurlijk :ay

Het bespreken van dit model valt binnen het bereik van dit subforum. Het is altijd boeiend om te zien wat andere merken zoal ondernemen en zodra er een riem in de aandrijflijn zit worden bijna alle Stromer rijders wakker, omdat we hopen dat Stromer hier ook nog eens mee aan de gang gaat. (Met behoud van de krachtige ondersteuning en een soepel schakelsysteem dat lang meegaat.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het bericht zelf was naar mijn mening prima, alleen riepen de beide links bij mij ook wat vragen op.

Niks mis met info over nieuwe modellen van andere merken. Daar is dit subforum voor. En... niet iedereen wil graag een Stromer :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 22 jun 2019, 21:50 Het bericht zelf was naar mijn mening prima, alleen riepen de beide links bij mij ook wat vragen op.

Niks mis met info over nieuwe modellen van andere merken. Daar is dit subforum voor. En... niet iedereen wil graag een Stromer :d3:
Maar wie wil nu zo'n lelijke gazelle, denk ik dan :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie