Einde van de Brose motor? (Bulls Lacuba E45)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 26 sep 2019, 12:37 Het is wat het is ... bij "ons" wijzigt bij ingang van de volgende CAO de fietsvergoeding naar € 0,10/km, van de reeds lang beloofde fietsenberging is plotsklaps geen sprake meer en wie persoonlijke devices (van welke aard dan ook ...) oplaadt op het werk die gaat eruit wegens diefstal. :ck:
Zo. Fijne werkgever... Krijg je ook een toelage als je een keer een werk device thuis oplaadt?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Golvas schreef: 26 sep 2019, 12:37 r en wie persoonlijke devices (van welke aard dan ook ...) oplaadt op het werk die gaat eruit wegens diefstal. :ck:
Serieus? En dan blijven er ook echt mensen daar werken? Wat een fantastisch staaltje slecht werkgeversschap, stomverbaasd dat dat anno nu nog gedoogd wordt. Alsof goede mensen vinden momenteel zo gemakkelijk is...
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Stromeur schreef: 25 sep 2019, 09:40 Tenzij je ambtenaar bent en al zes miljoen jaar op dezelfde plek werkt, waardoor financieel onvoordelige nieuwe arbeidsvoorwaarden vrolijk aan je voorbij zijn gegaan omdat ambtenaren daar nu eenmaal bijzonder goed tegen beschermd zijn.
Dat beeld is maar niet uit mensen hun hoofd te krijgen. Terwijl daar weinig van waar is.
Sommige arbeidsvoorwaarden zijn wellicht gunstiger dan in de private sector, maar die zijn ontstaan door het niet laten stijgen van de lonen en die daardoor steeds meer achterbleven bij de markt.

De groep die echt profiteert zijn de zelfstandigen die alles aftrekken, subsidies opstrijken en kortingen toe mogen passen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

LNY schreef: 26 sep 2019, 15:50
Stromeur schreef: 25 sep 2019, 09:40 Tenzij je ambtenaar bent en al zes miljoen jaar op dezelfde plek werkt, waardoor financieel onvoordelige nieuwe arbeidsvoorwaarden vrolijk aan je voorbij zijn gegaan omdat ambtenaren daar nu eenmaal bijzonder goed tegen beschermd zijn.
Dat beeld is maar niet uit mensen hun hoofd te krijgen. Terwijl daar weinig van waar is.
Sommige arbeidsvoorwaarden zijn wellicht gunstiger dan in de private sector, maar die zijn ontstaan door het niet laten stijgen van de lonen en die daardoor steeds meer achterbleven bij de markt.

De groep die echt profiteert zijn de zelfstandigen die alles aftrekken, subsidies opstrijken en kortingen toe mogen passen.
Ik dacht dat dit topic over een kapotte motor ging. Nu gaat het over wie welke voordelen heeft en wie niet. Ik ga er altijd vanuit dat ik met iemand anders zijn loon toch niet naar de winkel kan.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ena1968 schreef: 26 sep 2019, 19:07 Ik dacht dat dit topic over een kapotte motor ging.
Als je het topic volledig leest, dan begrijp je de evolutie en de wendingen ... en als het topic je dan op een bepaald moment niet meer interesseert, dan klik je toch gewoon verder naar een ander onderwerp ? ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 26 sep 2019, 12:37 van de reeds lang beloofde fietsenberging is plotsklaps geen sprake meer en wie persoonlijke devices (van welke aard dan ook ...) oplaadt op het werk die gaat eruit wegens diefstal. :ck:
Pardon?! Die houden graag goed personeel binnen zeker?

Serieus, als je je mensen gaat behandelen als een stel stelende kleuters, dan is dat precies wat je gaat krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Golvas schreef: 26 sep 2019, 19:15
Ena1968 schreef: 26 sep 2019, 19:07 Ik dacht dat dit topic over een kapotte motor ging.
Als je het topic volledig leest, dan begrijp je de evolutie en de wendingen ... en als het topic je dan op een bepaald moment niet meer interesseert, dan klik je toch gewoon verder naar een ander onderwerp ? ... ;)
Ok! :cool2:
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Voorlopig SP-loos...

Twee weken terug klapte de motor (Brose, 3 jaar, 20.000 km). Die is dus kapot. Na onderhandelingen met de FM deel garantie, maar toch nog veeeeel geld.
Overleg met werkgever loopt nog (inzet LBB voor betere mobiliteit). Nu met gewone fiets naar station (15 km) en trein (25 min) en lopen (ruim 2 km) ipv SP (45 km 90 min). Tijdsinvestering: vrijwel gelijk.
Inspanning: voldoende.
Lol: op gewone fiets groter dan op SP.
Kosten: 13,00 per dag trein (3xpw) die volledig worden vergoed, en de fietskm’s worden net als de SP km’s met 0,19 per km vergoed. Ook hier houd ik dus iets over. Natuurlijk minder dan bij de SP, maar met de kosten aan onderhoud, accu en nu evt vervanging motor begin ik toch ernstig te twijfelen...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Polling schreef: 01 okt 2019, 12:40...Tijdsinvestering: vrijwel gelijk.
Noch voor SP, noch voor de Combinatie een extra punt: 1-1
Polling schreef: 01 okt 2019, 12:40...Inspanning: voldoende.
Noch voor SP, noch voor de Combinatie een extra punt: 2-2
Polling schreef: 01 okt 2019, 12:40Lol: op gewone fiets groter dan op SP.
Extra punt voor de Combinatie: 2-3
Polling schreef: 01 okt 2019, 12:40Kosten: 13,00 per dag trein (3xpw) die volledig worden vergoed, en de fietskm’s worden net als de SP km’s met 0,19 per km vergoed. Ook hier houd ik dus iets over. Natuurlijk minder dan bij de SP, maar met de kosten aan onderhoud, accu en nu evt vervanging motor begin ik toch ernstig te twijfelen...
Noch voor SP, noch voor de Combinatie een extra punt: 3-4


Conclusie: De combinatie fiets-OV-lopen is voor jou kennelijk de betere oplossing.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Daar lijkt het wel een beetj op ja. Ik ga het een paar weken proberen en zie dan vanzelf if ik de SP mis of de combi prettig vind.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie