Einde van de Brose motor? (Bulls Lacuba E45)

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Toevallig net telefoon: de motor is binnen en hangt onder de fiets. Alleen is het een nieuw type met andere stekker, dat had de fabrikant niet gemeld. De stekker is nu onderweg, zodat de motor ook aan de fiets kan worden aangesloten...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik bewonder je geduld.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Weinig keus. Maar nog een week dan fiets ik zeker weer. En intussen sparen voor een andere, het vertrouwen in Brose is volledig verdwenen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je had idd weinig andere keuze, gelukkig gaat het nu - eindelijk - de goede richting uit ... :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@polling, dus toch weer mooi gekozen om weer lekker te fietsen! Aanvankelijk, net na het debacle met je fiets, had je toch andere plannen?
Lekker rijden man!🙂
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik fiets weer. Met nog een complicatie: de nieuwe motor heeft ook een nieuwe aansluiting tussen motor / fiets en fiets / accu, en de onderdelen daarvoor zijn niet op de markt... lekker is dat. Brose blijkt service en onderhoud te hebben ondergebracht bij een algemeen servicebedrijf, die erg goed is in service en reparatie van witgoed, maar fietsen zijn toch iets anders... de fietsenmaker heeft een eigen creatieve oplossing gemaakt voor de aansluiting. De komende weken test ik dit, door de afstand naar het station te doen, 2 x 15 km per dag.Als de koppeling niet stabiel blijkt, kan ik dat ook zonder motor gemakkelijk fietsen. Als dat probleemloos gaat gedurende een aantal weken, met beide accu’s, dan ga ik weer naar Eindhoven.
Ik blijf wel twijfelen over een nieuwe, of ophouden met de SP en een deel met de gewone fiets te doen. Dan nog doe ik 30 km per dag, voldoende beweging en training. Het kost me dan 140 euro aan trein, maar ik krijg 180 euro reiskostenvergoeding.
Deze SP heeft me nu totaal in drie jaar het volgende gekost:
3500 aanschaf;
600 ‘normaal’ onderhoud
100 tweede lader
375 tweede accu (de helft van de aanschafwaarde, de rest via loopbaanbudget van het werk)
200 helm
400 nieuwe motor (zie tweede accu, goede regeling dus)
Totaal ruim 5000 euro.
Ik kreeg het eerste jaar 70 euro reiskostenvergoeding per maand, daarna 180 euro (verhuizing werkplek).
Dus totaal ook ruim 5000 euro. Ondanks alle problemen kostenneutraal.
Die drie jaar waren in september 2019 voorbij. Daarna kreeg ik 180 euro en betaalde de trein, 140 euro per maand. Met normaal onderhoud van normale fiets houd ik daar dus iets van over.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Fijn dat je fiets het weer doet. :cool2:
ALs de elektricien verstand heeft van zaken, dan kan ik me niet voorstellen dat de door hem gemaakt koppeling problemen gaat opleveren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Polling schreef: 31 jan 2020, 10:16 Ik blijf wel twijfelen over een nieuwe, of ophouden met de SP en een deel met de gewone fiets te doen. Dan nog doe ik 30 km per dag, voldoende beweging en training. Het kost me dan 140 euro aan trein, maar ik krijg 180 euro reiskostenvergoeding.
Deze SP heeft me nu totaal in drie jaar het volgende gekost:
3500 aanschaf;
600 ‘normaal’ onderhoud
100 tweede lader
375 tweede accu (de helft van de aanschafwaarde, de rest via loopbaanbudget van het werk)
200 helm
400 nieuwe motor (zie tweede accu, goede regeling dus)
Totaal ruim 5000 euro.
Ik kreeg het eerste jaar 70 euro reiskostenvergoeding per maand, daarna 180 euro (verhuizing werkplek).
Dus totaal ook ruim 5000 euro. Ondanks alle problemen kostenneutraal.
Die drie jaar waren in september 2019 voorbij. Daarna kreeg ik 180 euro en betaalde de trein, 140 euro per maand. Met normaal onderhoud van normale fiets houd ik daar dus iets van over.
Als je hem buiten trapt dan kan je ook dat bedrag in rekening brengen. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Henry schreef: 31 jan 2020, 18:01 Fijn dat je fiets het weer doet. :cool2:
ALs de elektricien verstand heeft van zaken, dan kan ik me niet voorstellen dat de door hem gemaakt koppeling problemen gaat opleveren.
Het probleem is dat er een mgnetisch flexibel contact is, dat stevig genoeg moet zitten om contact te houden bij hobbels, waarbij accuwisel wel gemakkelijk moet kunnen. De eerste oplossing was daarvoor niet strak genoeg, bij een hobbel even contact los, en dan houdt het al op (moet accu opnieuw geplaatst worden).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie