Aska

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lijkt mij ook niet overdreven. Mijn fiets levert in piek 1000W, bij zowel Stromer als Klever is het feest net wat groter.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 21 sep 2021, 18:12 Misschien zijn er mensen die eens iets heel anders willen? Bijvoorbeeld na 14 maanden op een Stromer gereden te hebben ;)
Ik kan me er niks bij voorstellen..... :o
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Deze is a.s. zaterdag te testen bij FM Breuls in Maasmechelen.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
JeroenP
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2021, 10:15
Locatie: Mechelen
Merk SP: Åska (2022)

Aska getest. Aska besteld.

Wie regelmatig op de mountainbike zit, zal het karakter van deze fiets wel kunnen smaken.

De dubbele vering van de r&m (super) delite, de aandrijflijn van de stromer pinion, en de verlichting van de grace one. Checks all the boxes :)

Nu nog wachten tot april '22...
Åska (2022)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JeroenP schreef: 14 okt 2021, 14:38 Aska getest.
Hoe lang heb je hem kunnen testen ?
JeroenP schreef: 14 okt 2021, 14:38 Nu nog wachten tot april '22...
https://countdown.onlinealarmkur.com/nl ... 4-01T12:00
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
JeroenP
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2021, 10:15
Locatie: Mechelen
Merk SP: Åska (2022)

@Golvas. Goed half uur mee rondgetoerd. Veel putten gezocht en gevonden :)

De verschillen met R&M en Stromer worden al snel duidelijk.

Rear hub is geruisloos (het geluid van de middenmotor vind ik storend bij de R&M-modellen), volle vering geeft veel feedback met de achterkant; geeft veel vertrouwen om leuke dingen te doen. Met de zadelpenvering van de Stromer krijgt de fiets toch nog serieuze klappen. Ik had nog reserves wat de pinion met zes versnelling betreft - ik dacht dat die aan 45/u te kort zou schieten - maar daar heb ik eigenlijk niets van gemerkt, o.a. omdat er zoveel power is. DIe 45 ga je makkelijk voorbij zonder te hoog in cadans te gaan.


geen gelikte fiets zoals de stromer, maar wel één waar ik de mountainbikepaden mee ga opzoeken :)
Åska (2022)
lucasdepeer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2020, 23:56

Was deze zaterdag toevallig bij FM Breuls in Maasmechelen. Als een van de vaste werkers daar me niet had geroepen had ik m niet zien staan. Ze hebben nu ook 1 fiets daar staan om te testen. ASKA is momenteel de eerste fietsen aan het verkopen aan fietsenmakers om deze aan hun klanten te laten uittesten. Ze waren toevallig bij Breuls omdat er een MTB event bezig was. Ze zouden in de toekomst nog andere bike events afgaan om wat reclame te maken.

Absoluut monster van een fiets, ziet er wel nice uit. De koplampen vertelde de vertegenwoordiger mij zijn specifiek gemaakt om de fiets te kunnen herkennen op afstand. Het zijn 2 lampen boven elkaar. Ik heb de sterkte niet kunnen zien omdat het een prachtige zonnige dag was. Maar de bouw ervan doet me wat denken aan de koplampen van de moderne BMW's.

Het vermogen is zeer soepel, het is niet (bij mij toch) alsof je vooruit schiet. Je trapt gewoon zonder al te veel moeite en wanneer je denkt nou dit gaat precies niet vooruit kijk je naar je display & zie je dat er al 46 staat. Voordat je het weet zit je al aan de topsnelheid.
Het pinion schakelsysteem is natuurlijk wat anders als je een shimano 10s gewoon bent. Draaien met je pols of knijpen met de vingers blijft toch anders. Zeker als je aan het optrekken bent is even stoppen met trappen om te schakelen wel vreemd. De 6 speed pinion gearbox schakelde zeer soepel.

De vering is echt wel subliem. Als je de stijfheid van een stromer gewoon bent is het echt een verademing. Stoepranden van 20cm op en af aan 40km/h en je voelt er praktisch niets van. Het slechtste Belgische fietspad is er niets tegen denk ik. Mijn vragen rond onderhoud van deze luchtveringen kon de vertegenwoordiger niet zeggen. Hij ging ervan uit dat het wel zou meevallen. Aangezien je niet offroad gaat met dit beestje (alhoewel dit wel zou kunnen met de 29" joekels van banden). Ik had hier graag wel wat duidelijkheid in. De tijd die ik uitspaar met de aandrijving niet te hoeven onderhouden wil ik niet met veringonderhoud inruilen. Het is wel wat vreemd om uit het zadel te trappen. Aangezien je fietskader wat doorzakt tijdens het trappen verlies je wel wat vermogen. De voorvork heeft een lockout optie. De framevering niet. De voorvork zou een downhill vork zijn volgens de meneer. Hij ziet er ook wel zo uit met de veerweg die hij heeft. Sag kan je altijd wel aanpassen naar wat je zelf liever wilt. Ik weeg 112kg en heb niet de hele veerweg moeten gebruiken.

Spatborden gaf de vertegenwoordiger ook wat aandacht aan. Dit zijn dubbelwandelige alu spatborden met metalen hangers. Zagen er zeer stabiel uit, ze zijn echter redelijk kort (zoals de stromer spatborden).
Maar als hij de doorsnede bovenhaalde lijkt het ook wel alsof er 3D geprinte verlengstukken op zullen passen. Dit lijkt me wel nodig om modder & andere rotzooi uit de vering te houden.

Voorlopig zat er de 950Wh batterij in, die ook ingebouwd is. Als je fiets dus altijd buiten staat gaat je batterij het maar fris hebben in de winter. Er zou nog ruimte zijn in de downtube om in de toekomst een grotere batterij te plaatsen. Ze gebruikte de laatste nieuwste batterij snufjes maar hier begreep ik niets van dus het uittypen zal ook alleen maar fout zijn.
De display staat ook in het midden van het stuur, dus je hoeft je ogen niet helemaal van de weg te nemen als je even wilt kijken. Ik heb niet gebladerd in de display. Heb alleen maar aan + & - gezeten.
JeroenP
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2021, 10:15
Locatie: Mechelen
Merk SP: Åska (2022)

Vernieuwde webstek: https://aska-bike.com/
Åska (2022)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lekkere Social Media miskleun van Aska: ze censureren de recensies op hun eigen Facebook pagina.


Iemand heeft na een testrit een uitgebreide review op Facebook geschreven over de Aska, uiteraard inclusief enkele verbeterpunten.

Hieronder de originele tekst zoals ook gepubliceerd op de Stromer België FB pagina, gewoon een nette review vind ik:


Aska Facebook review1.png
Aska Facebook review1.png (592.33 KiB) 1725 keer bekeken
Bron: FB groep Stromer België



Dezelfde gebruiker heeft precies bovenstaande review als 'recensie' achtergelaten op de Aska FB pagina. Maar Aska heeft er dit van over gelaten :shock: :


Aska Facebook review edit.png
Aska Facebook review edit.png (243.98 KiB) 1722 keer bekeken
Bron: FB Aska



Dat doet Klever toch echt beter met hun beta testprogramma. Klever hoeft de teksten niet eens op voorhand te lezen, laat stáán dat ze er eerst de negatieve punten uit filteren. Of desnoods Stromer, dat gewoon op z'n eigen koers doorstoomt en zich van niks of niemand op Social Media wat aan trekt.

Hoeplakee, exit Aska als serieuze speler op de speed pedelec markt :aq (Tenminste voor mij dan. Hoe dom kun je zijn.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 13 jan 2022, 22:44 De originele tekst vind je hier:

https://www.facebook.com/groups/1316292 ... 4386364407
Helaas niet te lezen als je geen account hebt :
Alleen leden kunnen zien wie lid is van de groep en bekijken wat de leden plaatsen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie