Review: Trek Allant+ Speed Pedelecs (2020 reeks)

Wautr
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2020, 15:26

Dag forum leden, ik ben hier vrij nieuw en opzoek naar een sp voor ww verkeer 26 km enkel. Dit terzijde...
Ik ben op een Duits forum volgende tegengekomen wat betreft Bosch motor en kiox display: blijkbaar komen er in 2021 voor beide een update aan waarbij het vermogen van de motor wordt opgetrokken van 75 Nm naar 85 Nm en de kiox krijgt na update de mogelijkheid navigatie weer te geven ...juist ter info
Btw keuze aan het maken tss stromer st1 met zwaarste batterij 935kwh , trek allant + 9.9...hopelijk kan ik van beide FM een exemplaar lenen om te testen op mijn ww parcours.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha Wautr, stukje beroepsdeformatie: Nm is natuurlijk het koppel, niet het vermogen. Wat wel weer zo is is natuurlijk dat het verkregen vermogen een functie is van trapfrequentie en koppel :mrgreen:
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Wautr
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2020, 15:26

Lol , mijn excuses...
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Wautr schreef: 21 jul 2020, 13:37 …. en de kiox krijgt na update de mogelijkheid navigatie weer te geven...
Stel je daar niet teveel van voor, de kiox heeft zelf geen gps dus je zal je telefoon bij je moeten hebben om de track-lijn op het display van de kiox te zien (gps data haalt hij dan van je telefoon). Voor de MTB wel handig want dan hoef je de kwetsbare telefoon niet op je stuur te zetten, maar kan die in de rugzak blijven zitten.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
mickey_b
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2021, 13:52

Trek Allant+ 9.9S: carbon frame
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat een carbon frame op een speed pedelec niet zo'n goed idee is.
Hopelijk nooit, maar ooit kan je voorhebben dat je ten val komt... (uitglijden in bocht met kiezel bijvoorbeeld of onverwacht uitwijkmaneuver)
Carbon is licht maar als je durft te vallen en je hebt pech, mag je uw fiets direct naar het stort brengen... Carbon breekt / barst nl. gemakkelijker en is niet herstelbaar?
Nu ben ik geen kenner, maar een collega is met zijn carbon race fiets ten val gekomen en zijn frame is onherstelbaar.

Mischien ben je dan toch beter af met de Trek Allant+ 9. Deze is in de wat zwaardere, maar sterkere aluminium.
Kijk maar op de markt: meeste topmerken van SP zijn toch niet in carbon dacht ik...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ach, als een alu Stromer frame ook maar iets beschadigd raakt is-ie ook total loss, want Stromer levert geen nieuwe frames.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 03 mei 2021, 22:05 Ach, als een alu Stromer frame ook maar iets beschadigd raakt is-ie ook total loss, want Stromer levert geen nieuwe frames.
Weet jij toevallig of Klever dat wel doet?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klever kan sowieso losse frames leveren, want ik weet dat ze die weleens vervangen binnen garantie:

Bij de vorige generatie frames breekt incidenteel de zitbuis af. (Waarbij ik overigens vermoed dat dit in de meeste gevallen wordt veroorzaakt door te zware mensen/zadelpen hoger dan toegestaan/niet-toegestane geveerde zadelpen e.d. Maar het was dus wel een zwak punt met weinig marge voor error. Dit deel van het frame heeft Klever bij de nieuwere PINION/Alpha frames verstevigd.) Als zo'n defect onder garantie valt, dan vervangt Klever het frame en zet de FM alle onderdelen om naar het nieuwe frame. Bron: diverse meldingen hierover in de Klever Facebook groep.

Wat Klever bij schade buiten garantie doet weet ik niet, maar losse frames zijn dus wel beschikbaar. Ik heb Klever gevraagd wat de policy bij schade is: total loss of nieuw frame. Als ik reactie krijg laat ik het hier weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Re Klever:
Wij leveren inderdaad frames onder garantie, ofwel de fietsenmaker bouwt de fiets dan om, of Klever zelf doet dat. In realiteit doet Klever het meestal in Bunnik en komt het maar heel zelden voor dat de dealer het doet.

Buiten de garantie om kunnen we ook een frame leveren aan een dealer. Blijft natuurlijk wel dat bij een valpartij die zo zwaar is dat het frame beschadigd, de kans groot is dat de fiets total loss gaat.
En al disclaimer, we hebben niet ieder frame op voorraad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Netjes. Kan Stromer van leren wat mij betreft.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie