Specialized Turbo Vado 6.0 ervaringen/mening

Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

MarcelH schreef: 23 jun 2020, 09:01 Ik vindt het echt een supermooie fiets ! Dus je rijweek zal belangrijk zijn om niet alleen op de looks af te gaan en daarna teleurgesteld te zijn.......
Vrijdag middag ga ik uitgebreid proefrijden. Ik heb besloten om in 1 lange gevarieerde rit de fiets met volle accu uit te proberen. Dat geeft mij een goed beeld van de rijeigenschappen ten opzichte van mijn stromer. Ook de actieradius zal een zwaarwegend punt worden.

Voor een echte testweek zouden ze de fiets speciaal voor mij alvast op kenteken willen zetten maar omdat het niet precies de goede framemaat is heb ik daar niet voor gekozen. Bij positieve test zouden ze toch een nieuwe in mijn maat moeten bestellen.
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer074 schreef: 23 jun 2020, 12:06 Begin dit jaar is mijn 2017 st1x onder garantie vervangen door een 2019 st1x. Die fiets heb ik inmiddels verkocht. Door omstandigheden heb ik daar te weinig op kunnen fietsen om een oordeel te kunnen vellen of deze betrouwbaarder is dan het oude model.
Oh bummer! De ST1 X is vanaf 2018 (2019 is hetzelfde model) echt stúkken beter geworden: zo goed als probleemvrij, krachtigere ondersteuning, betere verlichting, remlicht, toeter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Mijn schoonbroer heeft een Turbo Vado 6.0 speed pedelec.

Best wel een leuke fiets voor dat geld. Rijdt lekker sportief. Voorvering werkt goed. Uitrusting is top.
Voor mijn schoonbroer zijn ww verkeer in de stad (20 km enkel) een prima fiets.

Maar als we samen gaan fietsen tussen de velden, hangt bij 43 km/u zijn tong op zijn knieën en rijdt ik met mijn ST3 rondjes om hem heen met 2 vingers in mijn neus.
Voor mijn ww verkeer (50 km enkel langs kanaal) is dat dan weer beter.

En mijn schoonbroer moet na 20 km weer terugdraaien omdat zijn batterij half leeg is.

Maarja: de ST3 is dan ook een flink pak duurder.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Ik heb zojuist de eerste 10 km gereden op een nieuwe st1 om die ook goed te kunnen proberen. Ik moet zeggen het valt zeker niet tegen tov de st1x die ik gewend was. Je komt iets minder snel op gang maar eenmaal op kruissnelheid rijdt hij krachtig genoeg. Het comfort van de grote dikke banden is top.
Wel valt de stijfheid van het frame wat tegen ten opzichte van de st3.
Al met al een serieuze kandidaat.
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Stromer074 schreef: 23 jun 2020, 13:24 Ik heb zojuist de eerste 10 km gereden op een nieuwe st1 om die ook goed te kunnen proberen. Ik moet zeggen het valt zeker niet tegen tov de st1x die ik gewend was. Je komt iets minder snel op gang maar eenmaal op kruissnelheid rijdt hij krachtig genoeg. Het comfort van de grote dikke banden is top.
Wel valt de stijfheid van het frame wat tegen ten opzichte van de st3.
Al met al een serieuze kandidaat.
Tip: probeer ook een ronde te testen met het stuur in een lagere stand (sowieso de spacers er onderuit laten halen en eventueel zelfs het stuur omdraaien). Dan is je zithouding echt heel anders en houd je wat makkelijker snelheden boven de 45 km/u (op de OMNI) vol.
Stromer ST1 2019, rood
stroomluc
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:22

Mijn eerste speed pedelic was een turbo vado 6.0. Inderdaad een mooie fiets en leuk om mee te rijden, maar ik heb wel zeer veel problemen gehad. Die wel altijd keurig en onder garantie zijn hersteld.
Uiteindelijk heeft specialized mij zelfs een nieuwe fiets gegeven, maar toch heb ik beslist om de fiets te verkopen.
De persoon die de fiets gekocht heeft kende het verhaal, maar zij is er super tevreden over de turbo vado. Zij doet wel kortere ritten ww verkeer, ikzelf rij 33km enkel.
Momenteel rij ik met een ST3. Groot verschil en geen noemenswaardige problemen gehad. ondertussen >14000 km op de teller op 16 maand tijd.
Ik moet wel zeggen dat de turbo vado die ik had de eerste versie was die op de markt kwam. misschien stond alles nog niet goed op punt.
problemen: - 2 X kapotte motor, kapotte batterij, computertje stuk, bout waarmee zadel bevestigd is gewoon in twee gebroken...
nieuwe ketting na 2000km. nu pas vervangen op 12000km
ST3 deep black M. 983 Wh Comfort. Giro Bexley
Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Was dat een fiets van modeljaar 2020 of een eerdere? De aanloop problemen die jij hebt gehad met de Specialized heb ik gehad met de stromer. Inmiddels heb ik wel het gevoel dat ik bij Stromer de kwaliteit inmiddels sterk is verbeterd tov mijn St1x.
Inmiddels heb ik ook een flink stuk gereden op een nieuwe st1 en heb ik daarvan een goede en overwegend positieve indruk. Vrijdag ga ik rijden met de Specialized en verwacht ik de knoop door te kunnen hakken.
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Vanmiddag gaat het gebeuren en kan ik de specialized uitvoerig testen.
Ik heb een parcours uitgestippeld met bekende wegen zodat ik goed het rijcomfort, de actieradius en het motorvermogen/ snelheid kan beoordelen.
Ik zal mijn bevindingen hier delen.
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk! Veel plezier!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Stromeur schreef: 26 jun 2020, 08:41 Leuk! Veel plezier!
Dank je wel. Zal denk ik heel lastig worden om uiteindelijk een keuze te maken want ook een st1 heeft zijn voordelen en dan met name de actieradius, dus daar ga ik vooral op letten
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
Plaats reactie