Pagina 3 van 4

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 24 dec 2020, 11:52
door Zoever
dank je ik ga voorzichtig zijn!

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 24 dec 2020, 13:14
door Tony Mb
Stromeur schreef: 23 dec 2020, 23:11 Zeker, is misschien ook wel wat voor jou:
https://mtbcycle.com/nl/bikes/code-lady-nl/

Dat zou zomaar kunnen natuurlijk.
Stromeur schreef: 23 dec 2020, 23:11 Hele leuke SP, mits-ie probleemvrij blijft en de fabrikant zijn logistieke sh*t op orde krijgt. Ondersteuning is vergelijkbaar met de nieuwe ST1 en ST2 (en de ST1 X 2017). PINION is erg fijn.
Ik kijk de kat voorlopig nog even uit de boom, Actieradius is prima voor mijn 22km enkel en snel is die ook meer dan voldoende...
Het valt me wel op dat die PINION mooi is weg gewerkt in het frame.

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 24 dec 2020, 13:48
door MarcelH
Mooie fiets ! :ay

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 24 dec 2020, 19:55
door Zoever
Bedankt Marcel!

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 21 mar 2021, 10:52
door Stromend
Zoever schreef: 24 dec 2020, 19:55Bedankt Marcel!
Zoever, zou je me willen verklappen welk van de twee rode kleuren je fiets heeft?
Hij is inderdaad mooi.
Bevalt hij nog steeds?

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 19 jun 2021, 14:46
door Zoever
Stromend schreef: 21 mar 2021, 10:52
Zoever schreef: 24 dec 2020, 19:55Bedankt Marcel!
Zoever, zou je me willen verklappen welk van de twee rode kleuren je fiets heeft?
Hij is inderdaad mooi.
Bevalt hij nog steeds?
Hoi!

Sorry voor de late reactie, het is wat druk met de verbouwingen in de tuin.
De kleur die er op staat is M37.

De fiets bevalt goed! Ik ben bezig met het schrijven van een uitgebreidere review over mijn bevindingen met de fiets.

komt binnenkort.

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 14 jul 2021, 08:04
door Zoever
Hallo iedereen,

Long time no hear! Maar iets meer dan 3500 kilometer wou ik nog even en update geven over mijn ervaringen met de MTB Code45

Algemeen:
Het is natuurlijk een grote investering zo'n speedpedelec maar ik kan nu wel zeggen dat het een zeer goede investering was. Na een goed half jaar stap ik er nog steeds met evenveel plezier op. Weer en wind zijn geen spelbrekers meer en het moet al echt hondeweer zijn eer ik nog eens in de auto stap. Denk dat ik het laatste half jaar de auto max 10x gebruikt heb om te gaan werken, de gladdige dagen in januari/februari meegeteld want hoeveel zin ik ook had om met de fiets te gaan. Ik wou geen risico's op valpartijen nemen.
Bij dit mooie weer is het heerlijk om langs de files heen te fietsen en dan denk ik, wat bezielt die mensen in hun auto toch :-D

Mijn woonwerk verkeer is 30km per dag, daarvoor is de batterij ruim voldoende, Ik zou het traject 2x af kunnen leggen maar laadt toch dagelijks bij.
Langste afstand die ik aflegde met ondersteuning 2 was 67 km naar zee, met toch een redelijke zijwind/kopwind.

Wat ik fijn vind aan de fiets:
De fiets rijdt gewoon echt lekker, soepel en stil. Geen geluidjes, geen gerammel, gewoon het zoevende van de banden op het asfalt.
De ondersteuning is voor mij echt goed, 80% van de tijd rij ik op stand 2 omdat ik ook nog wel wat wil fietsen. De motor ondersteunt dan 40% en dat is ideaal voor een kruissnelheid van 45 km/h met wind, bij wat tegenwind is 40 geen probleem.
Bij wat meer tegenwind rij ik op stand 3 om de snelheid van 40 aan te houden.
Ik denk toch dat de fiets afgesteld is met een ruime marge van enkele km/h zodat de aangegeven snelheid van 47km/h in werkelijkheid maar45 km/h is. Als ik ga fietsen met een buur die een ST3 heeft dan gaat die toch een tikkeltje sneller waardoor hij een voorsprong opbouwt als we ‘vol gas’ rijden.
Bij een spurtje aan de het rode licht trek ik wel merkelijk sneller op bij volledige ondersteuning door de pinion versnellingen die gewoon super zijn, maar goed dat is allemaal spielerei en niet zo belangrijk.
Wat de versnellingen betreft, ik koos voor 12 ipv 9. Maar rij steevast tussen 4 (om te starten) en 10 (om te kruisen) dus ik weet niet echt of de meerprijs voor 12 versnellingen we nodig was, maar goed, ze komen mss wel eens van pas als ik zonder batterij val want zo’n fiets weegt natuurlijk wel wat

De riem is onderhoudsvrij en makkelijk schoon te maken.

Nadelen:
De fietscomputer is wel heel erg beperkt, dat is wat jammer. Er zit een functie op die de cadans aangeeft wat ik nogal nutteloos vind (ik rij altijd zo dat ik veel toertjes draai), gemiddelde snelheid, of totale tijd onderweg zou ik interessanter vinden, want nu meet hij enkel tijd die je fietst, afstand en calorieën, dat is het zo wat.
Ook een verbinding met de app is er niet bij de speed pedelec.

De remmen. Een tijdje terug passeerde ik bij de fietsenmaker omdat de voorrem lichtjes sleepte, ik merkte dat natuurlijk niet maar hoorde wel een klein tikje.
Toen zei hij dat het remblokje bijna versleten was (er zit nog 1 mm op)
Is dat normaal na 3500 km, ik had aanvankelijk een route met een stadskern waarbij ik inderdaad wel wat meer moest remmen maar ik nam al een hele tijd een weg met minder remsituaties.
Wordt wel een dure aangelegenheid op die manier, of valt het laten vervangen van remblokjes wel mee qua prijs?

Mochten er nog vragen zijn laat maar horen!

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 14 jul 2021, 08:23
door mrstrom
Zoever schreef: 14 jul 2021, 08:04

Nadelen:
De fietscomputer is wel heel erg beperkt, dat is wat jammer. Er zit een functie op die de cadans aangeeft wat ik nogal nutteloos vind (ik rij altijd zo dat ik veel toertjes draai), gemiddelde snelheid, of totale tijd onderweg zou ik interessanter vinden, want nu meet hij enkel tijd die je fietst, afstand en calorieën, dat is het zo wat.
Ook een verbinding met de app is er niet bij de speed pedelec.
Dat zijn kleine nadelen toch? ik gebruik de app helemaal niet, ik kijk eigenlijk op de display om te zien hoe hard ik ga en of ik niet per ongeluk groot licht heb aan staan. En soms om te kijken hoe laat het is. Verder heb je toch geen tijd om te kijken. De app voegt in mijn ogen niks toe, ook het verbinden met telefoon voor seamless ride werkte traag en snel uitgezet.

Maar fijn dat de fiets bevalt! super.

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 14 jul 2021, 10:48
door FreddyH
Remblokjes kosten en paar tientjes en zijn super simpel zelf te vervangen. Zou ik me geen zorgen over maken.

Re: Ervaringen MTB Cycletech Code 45

Geplaatst: 15 jul 2021, 12:49
door Jezeke
Zoever schreef: 14 jul 2021, 08:04

De remmen. Een tijdje terug passeerde ik bij de fietsenmaker omdat de voorrem lichtjes sleepte, ik merkte dat natuurlijk niet maar hoorde wel een klein tikje.
Toen zei hij dat het remblokje bijna versleten was (er zit nog 1 mm op)
Is dat normaal na 3500 km, ik had aanvankelijk een route met een stadskern waarbij ik inderdaad wel wat meer moest remmen maar ik nam al een hele tijd een weg met minder remsituaties.
Wordt wel een dure aangelegenheid op die manier, of valt het laten vervangen van remblokjes wel mee qua prijs?
De originele remblokken bij mijn fiets waren na 4500 km al versleten. Ik heb er daarna swisstop opgelegd.
Aan mijn remtechniek heb ik denk ik nie ZOveel veranderd, maar ze zitten er nu al bijna 10000km op en zijn nog nie versleten. Toch een groot verschil.