Gazelle No1

MTB Cycletech, Ellio, Kettler, Norta, Byqr, Gazelle, Aska, Flyer, Koga, Trek, Bulls en meer...
Rob L
Pro
Pro
Netherlands
Merk SP: Gazelle

:bj
Gazelle Nō 1 (Black). 🔋1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Bovee14
Rookie
Rookie
Netherlands
Merk SP: Gazelle no1
Km-stand: 2000

Ik volg al een tijdje dit forum omdat ik op zoek was naar een pedelec. Het is de gazelle no1 geworden en ik ben er super blij mee. Ik heb inmiddels 2000 km gefietst. Ik heb alleen een vervelend probleem met de enviolo automatiq naaf, deze is na 500 km vastgelopen. Het probleem begon al vrij snel na aanschaf, tijdens het fietsen met wat meer kracht trapte de naaf door alsof er tandjes overslaan in de naaf. Dit doorslaan werd in drie weken tijd steeds erger totdat de naaf dus helemaal vast sloeg. Probleem is opgelost door het opsturen van een nieuwe naaf. Nu fiets ik weer enkele weken en de naaf begint weer door te slaan. Wordt er weer een nieuwe naaf opgestuurd!!! Dit is natuurlijk niet de oplossing. Ik ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium

Hier rijden enkele collega's met R&M en traploze naaf maar dat is nog niet voorgevallen. Wel probleempjes met draaigreep/kabels.
SpeedPAT
Pro
Pro
Netherlands
Merk SP: Stromer
Km-stand: 200

Stromeur schreef: 15 mar 2021, 20:07
mrstrom schreef: 15 mar 2021, 12:19 Hij is nog Ebike van het jaar ook !
Yup, de Gazelle No1 is door de Rai Vereniging uitgeroepen tot Speed Pedelec van het Jaar 2021:

https://www.fietsawards.nl/__trashed/

De No1 heeft het daarbij opgenomen tegen speed pedelecs van KOGA, Sparta, Riese & Müller, Kettler en Kalkhoff. De top drie genomineerden waren:

- Gazelle No.1
- Kettler Velossi 2.0
- Riese & Muller Supercharger2 GT Rohloff HS

Grote afwezigen: Stromer, Klever, Qwic, Specialized.
In de andere testen zijn deze wel beoordeeld: https://fietstest.nl/testen/
Er zijn twee groepen speedpedelecs < 5000€ en > 5000€
Merkwaardig dat in deze test de Gazelle No.1 ontbreekt.
Plaats reactie