Gazelle No1
De versnelling werkt electronisch ofzo? en met de calibratie weet ie weer "waar" de versnellingen zitten?
Wat voel je dan als je niet calibreert? gaat ie dan happeren oid?
1x in de week lijkt wel veel, dat is voor jou om de 250km dan?
Wat voel je dan als je niet calibreert? gaat ie dan happeren oid?
1x in de week lijkt wel veel, dat is voor jou om de 250km dan?
Hij kan doortrappen, omdat de hoekverstelling te groot wordt (CVP). Ik fiets zeker 400 km in de week en dat doortrappen gebeurt echt niet al na een week. Maar ik ben het liever voor. Kalibreren is zo gebeurd. Minder werk dan je ketting er opnieuw op leggen. Verder dus nog nul onderhoud hoeven doen. Knap waardevol als je het mij vraagt.
Gazelle Nō 1 (Black). 1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Oh ja, er zitten geen tandjes in de naaf, alleen planeten (kogels). En die Continuously Variable Planetary wordt inderdaad elektronisch aangestuurd, het is een automaat.
Gazelle Nō 1 (Black). 1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Als hij doortrapt kan je ook iets minder kracht zetten, dan blijft hij gewoon (45) fietsen. Maar dan wil je wel kalibreren zodat je weer voluit kan gaan.
Gazelle Nō 1 (Black). 1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Geen probleem. Hier het officiële filmpje over CVP van Enviolo.
"Producten - enviolo" https://enviolo.com/nl/onze-producten/
"Producten - enviolo" https://enviolo.com/nl/onze-producten/
Gazelle Nō 1 (Black). 1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Ik las ook iets over dat je veel te snel moet trappen boven de 40. Dat klopt niet. Je kan zelf je trap frequentie instellen. Die is dus constant. In stapjes van vijf heb je de keuze van 30 tot 120 omwentelingen per minuut. Mijn voorkeur ligt bij 90, maar bij elke instelling haal je 45 km/ uur.
Gazelle Nō 1 (Black). 1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
Hoge cadans is een R&M probleempje. Door de verhouding aantal tanden vooraan/achteraan te wijzigen kan je dat aanpassen. Bv vooraan 2 meer en achteraan 2 minder, dezelfde riem en versnelling maar totaal andere cadans.