Norta B-5040

MTB Cycletech, Ellio, Kettler, Norta, Byqr, Gazelle, Aska, Flyer, Koga, Trek, Bulls en meer...
Jiver
Rookie
Rookie
Belgium
Merk SP: Norta B-5040
Km-stand: 5200

Ik heb even nagevraagd. Bosh spreekt van een vermogensupdate vanaf model 2021 tot 85Nm, maar dat zit er bij mij ook al in(Gekocht eind sept 20).
Eigenlijk is het voor mij ook helemaal niet zo belangrijk. Als ik 's morgens op mijn werk toekom kan ik met een gerust geweten zeggen dat ik mijn verplichte sport al heb gedaan. :)
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Jiver schreef: 20 aug 2021, 14:38 Blijkbaar heeft Bosh Performance Line Speed intussen een vermogensupdate gehad.
Volgens mij alleen een wat hoger koppel, en daarmee een wat hoger vermogen bij lagere toerentallen. Bij hogere toerentallen zakt het vermogen als een kaartenhuisje in. Boven de 40 doet het geheel gewoon niks meer waar je enthousiast van wordt.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Jins
Belgium

Cijfers over vermogen en koppel zonder grafiek zijn waardeloze cijfers. Zoals FreddyH zegt. op het toerental waar max vermogen is is er van max koppel al lang een sprake meer.
Blackbird
Runner-up
Runner-up
Belgium
Merk SP: Riese & Muller
Km-stand: 11.000k

Jiver schreef: 20 aug 2021, 11:42 Ik heb de mijne nu bijna een jaar in bezit met 5200km op de teller. Wat al eerder geschreven is in dit topic klopt grotendeels. Uiteindelijk is dit een fiets voor mensen die het nog sportief willen houden. Het gaat uiteraard sneller, maar trappen is de boodschap. En inderdaad, om de toegelaten snelheid van 45km/h te halen moet je alles meehebben. De computer onthoud de max snelheid en die staat momenteel op 48km/h. Alleen...zoals bij de meeste auto's liegt de snelheidsaanduiding, in dit geval ongeveer 3,5km/h. Die 48 heb ik ook maar gehaald bij het afdalen van een brug en met 5 beaufort in de rug. Het is mij nadien ook niet meer gelukt. Het systeem is ook zo ingesteld dat de motorondersteuning stopt bij 45km/h...op de display, dus eigenlijk al bij 41.5km/h werkelijke snelheid.
Klopt inderdaad , bij mijn R&M SuperCharger gen 1 is dit gelijkaardig , en de softwareupdates van Bosch maken je ook niet vrolijker. Als mijn SP nieuw was , greep de begrenzer in bij 46,3km/h op de display .Na 4 softwareupdates op 3 jaar is deze al teruggeschroefd naar ingrijpen vanaf 44,6km/h.Dus effectief kan je nog op z'n best de ziel uit je lijf trappen om 41km/h er maximum uit te persen .
Plaats reactie